Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور اعلان عمومی شده است که مساجد برای برگزاری مراسم شب‌های قدر مانعی ندارند این مراسم در اماکن مذهبی سراسر استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود مگر اینکه متولیان آن اعلام کنند که آمادگی این کار وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب؛؛ در رابطه با برگزاری مراسم شب‌های قدر در استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور اعلان عمومی شده است که مساجد برای برگزاری مراسم شب‌های قدر مانعی ندارند همه امکان مذهبی اجازه‌ی برگزاری مراسم را دارند مگر اینکه متولیان آن اعلام کنند که آمادگی این کار وجود ندارد چراکه تأکید سازمان تبلیغات اسلامی هم همین است که مردم در این زمینه اعلام آمادگی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانپور با اشاره به‌ضرورت همفکری متولیان مساجد در زمینه‌ی ساماندهی جمعیت در این مراسم تصریح کرد: هیئت‌امنا، ائمه جماعت و پایگاه بسیج مساجد باید به جمع‌بندی برسند که امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر باوجود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری و بهداشت فردی وجود دارد و اعلام آمادگی می‌کنند که مراسم را برگزار کنند که البته ممکن است از فضای حیاط استفاده کنند و جمع‌بندی را به کیفیتی داشته باشند که پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت شود.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی مساجد اعلام کنند که با توجه به حجم جمعیت در سال‌های گذشته و پیش‌بینی ازدحام نمی‌توان این مسئله را مدیریت کرد پس طبیعتاً باید تصمیم‌گیری مناسب داشته باشند.

بازگشایی مساجد فعلاً محدود به شب‌های قدر است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه فعلاً برنامه‌های اماکن مذهبی بر مبنای برگزاری مراسم شب‌های قدر بسته‌شده است گفت: بازگشایی مساجد به شکلی مرحله‌به‌مرحله انجام می‌گیرد و در شرایط فعلی برنامه‌های شب‌های قدر مورد تأکید است و اگر این تجربه موفق بود طبق پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی‌های بعدی برای بقیه برنامه‌های مساجد مانند اقامه نماز جماعت و نماز عید فطر صورت خواهد گرفت.

قربانپور با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر در مصلی های سراسر استان افزود: طبق طراحی‌هایی که از قبل صورت گرفته است آنچه در اراک اتفاق می‌افتد این است که مراسم شب‌های قدر از مصلی بیت‌المقدس و امام‌زاده محمد عابد به‌صورت زنده از شبکه‌ی آفتاب پخش خواهد شد.

شب‌های قدر شب‌های بی‌نظیر عالم هستند

این کارشناس مذهبی به اهمیت و فضائل شب‌های قدر اشاره و بیان کرد: طبیعتاً شب‌های قدر شب‌های بی‌نظیر عالم هستند و همان‌طور که قران کریم صراحتاً اعلام کرده است «خیر من الف شهر» یعنی در این شب خیروبرکت هزار سال نهفته است پس بنابراین در طول سال بر هر مبنایی که خداوند لطف می‌کند یک‌شب قدر وجود دارد و البته ما باید همه‌ی این شب‌های قدر را توجه داشته باشیم.

قربان پور همچنین با تأکید بر توجه و انجام آداب این شب‌های باعظمت گفت: باید تلاش کنیم شب قدر را احیا کنیم و بیدارباشیم تا از خداوند طلب کرم و مغفرت و عافیت داشته باشیم که این ممکن است در محیط خانواده انجام بگیرد گرچه در فضای مسجد برکات خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر توصیه‌شده است که مخصوصاً برای عافیت و سلامت دعا کنیم که این دو مهم امروزه جزء ضرورت‌های یقینی جامعه و بشریت هستند و مردم باید توجه داشته باشند همانند امنیت یک نعمت بی‌انتها و بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری مراسم شب های قدر ی برگزاری مراسم تبلیغات اسلامی استان مرکزی بی نظیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت دهم اردیبهشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نام خلیج فارس تا همیشه جاویدان است و تغییری نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های خلیج فارس بیان کرد: دریا داری ظرفیت بسیار زیادی است و باید برای توسعه اقتصاد دریا پایه از همه توان استفاده شود و برنامه جامعی در استان برای این مهم وجود داشته باشد.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: کارگران در عرصه تولید و درآمدزایی نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر عظیم بیش از پیش توجه شود.

وی با گرامیداشت روز معلم بیان کرد: خداوند نخستین معلم انسان‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به معلمان و همچنین حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته و حفظ مقام و جایگاه آنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به شرارت‌ها و جنایات آمریکا تاکید کرد: حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین نمونه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری است و این در حالی صورت رفته که آمریکایی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند.

وی تحقق مسوولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر نسبت به بی‌توجهی به این مسؤولیت‌ها گلایه دارند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار پایان دادن به نابرابری‌ها در قبال بوشهری‌ها توسط پتروشیمی‌ها شد و تاکید کرد: تحقق عدالت پتروشیمی‌های مستقر در این استان یک نیاز ضروری است.

وی خواستار توجه پتروشیمی‌ها به محیط زیست، بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر و ورزش در استان بوشهر شد و تاکید کرد: این خدمات در استان بوشهر به خوبی انجام نشده است و یا به صورت حداقلی انجام می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در حال حاضر ورزش استان بوشهر در شرایط سختی به سر می‌برد تاکید کرد: اگر این صنایع از دیگران حمایت می‌کنند باید از ورزش استان بوشهر نیز چنین حمایتی صورت بگیرد.

وی به وجود هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان اشاره کرد و افزود: متولیان صنایع مستقر باید حریم استان و مردم بوشهر را حفظ کرده و محترم بشمارند و امور این استان را به طور جدی پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به حذف شهرستان دیر از دریافت حق آلایندگی بیان کرد: شنیده می‌شود که سهم و حق آلایندگی شهرستان دیر سلب و به شهرستان‌هایی خارج از استان اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات باید منطقی و قانونی باشد اضافه کرد: از دولت انتظار می‌رود اقدامی قانونی کند تا از تضییع حق مردم استان جلوگیری و حق آنها رعایت شود.

کد خبر 6089057

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد