Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پناهی، رئیس پلیس‌راه استان قم با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت در اردیبهشت‌ماه، گفت: در بیشتر تصادفات عامل انسانی مانند بی‌احتیاطی، بی‌دقتی، خواب‌آلودگی رانندگان و رعایت نکردن قوانین و مقررات، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز دخیل بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سرهنگ مختار پناهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به تصادفات اخیر در محورهای استان، اظهار کرد: طی فروردین‌ماه امسال بر اساس آمار پزشک قانونی ۹ نفر در حوادث جاده‌ای در قم فوت کردند که نسبت به فروردین سال گذشته تغییر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در فروردین‌ماه نخست امسال در تصادفات منجر به جرح ۴۱ نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش 63درصدی تصادفات در فرودین ماه نسبت به سال قبل
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم تصریح کرد: مجموع تصادفات در قم طی فروردین‌ماه امسال با کاهش ۶۳ درصدی همراه بوده است.
وی با اشاره به آمار اردیبهشت‌ماه سال جاری، گفت: به دلیل برداشتن طرح فاصله بین استان‌ها و پرتردد شدن محورهای استان و افزایش بی‌احتیاطی‌ها در امر رانندگی باعث افزایش تصادفات شد.

افزایش تصادفات منجر به فوت در اردیبهشت‌ماه
سرهنگ پناهی خاطرنشان کرد: در بیست‌ودو روز گذشته اردیبهشت‌ماه تاکنون 12نفر بر اساس تصادفات جاده‌ای در محورهای استان فوت کرده‌اند که طبق این آمار تصادفات منجر به فوت در اردیبهشت‌ماه افزایش پیداکرده است.
وی با اشاره به کاهش تصادفات منجر به جرح در اردیبهشت، ابراز داشت: در مجموع تصادفات در محورهای استان در اردیبهشت 41درصد نسبت به مشابه سال قبل کاهش یافته است اما با توجه به آمار تصادفات منجر به فوت مشخص است بی‌احتیاطی‌ها بیشتر شده است.



بی‌احتیاطی رانندگان از عوامل مهم تصادفات جاده‌ای اردیبهشت است

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به عوامل مهم وقوع تصادفات، گفت: در بیشتر تصادفات عامل انسانی مانند بی‌احتیاطی، بی‌دقتی، خواب‌آلودگی رانندگان و رعایت نکردن قوانین و مقررات، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز دخیل بوده است.
وی ادامه داد: مسئله راه در تصادفات خیلی تأثیرگذار نیست ولی بااین‌وجود اگر راه مشکل داشته باشد و خودرو هم ایمن نباشد باید احتیاط از سوی راننده رعایت شود تا در صورت بروز مشکلی بتواند روی وسیله نقلیه کنترل داشته باشد.
پناهی با اشاره به اینکه در تصادفات بیشتر عامل انسانی دخیل است تا راه و وسیله نقلیه، عنوان داشت: در تصادفات اردیبهشت‌ماه عوامل خودرو و یا راه دخیل نبوده است و بیشتر به دلیل بی‌احتیاطی رانندگان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تصادفات منجر به فوت محورهای استان اردیبهشت ماه بی احتیاطی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته

ایسنا/فارس سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۴ میلیون و ۷۳۴ هزار تن کالا در محورهای مختلف فارس جابه‌جا شده است.

محسن عمادی امروز، ۱۰ اردیبهشت با بیان اینکه حجم بار جابه‌جا شده در سال ۱۴۰۲ و در مقایسه با سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است، گفت: علی‌رغم این افزایش شاهد رشد ۷ درصدی بارنامه در این مدت هستیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس اظهار کرد: سیمان، اوره، انواع بنزین، آهن اسفنجی، گوجه فرنگی، خاک نسوز، سیمان فله تیپ ۲، گازوییل، شمش فولاد و سنگ لاشه کالاهای عمده جابه‌جا شده در این بازه در استان فارس هستند.

عمادی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل اظهار کرد: ۳۰۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان فارس مشغول به فعالیت هستند که تقاضا داریم رانندگان حتما توجه داشته باشند قبل از اقدام به بارگیری و حین سفر قوانین و مقررات مربوط به این حوزه را با دقت رعایت کنند تا مشکلی متوجه آنان نشود.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در پایان گفت: رانندگان بخش حمل و نقل کالا و یا سایر کاربران جاده‌ای در صورت داشتن هرگونه شکایت، انتقاد و یا پیشنهاد می‌توانند با تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به سایت www.۱۴۱.ir نسبت به ثبت شکایت و یا انتقاد و پیشنهاد خود اقدام کنند.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران