Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@18:54:48 GMT

ترامپ: علاقه‌ای به تجدید مذاکره با چین ندارم!

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۴۳۰۰

ترامپ: علاقه‌ای به تجدید مذاکره با چین ندارم!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ابراز تمایل چین مبنی بر آغاز دور جدیدی از مذاکرات تجاری که ممکن است به معنای لغو توافق فعلی باشد؛ مدعی شد علاقه‌ای به مذاکره مجدد در این خصوص ندارد.

وی در این باره افزود: اصلاً و ابداً. حتی ذره‌ای به این موضوع علاقمند نیستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما یک توافق امضا کرده‌ایم. من هم در این باره که آنها (چین) خواهان باز کردن دوباره باب مذاکره هستند، شنیده‌ام. آنها می‌خواهند توافق بهتری برای خودشان حاصل کنند.

ترامپ در نهایت افزود: بگذارید ببینیم آیا آنها به توافقی که امضا کرده‌اند پایبند می‌مانند؟

گفتنی است بخش بزرگی از آنچه فاز نخست توافق تجاری پکن- واشنگتن نام دارد بر جبران کسری تراز تجاری واشنگتن از راه واداشتن چین به خرید محصولات کشاورزی آمریکا متمرکز است.

در واقع، ترامپ مدعی است سال‌ها است که چین از بابت تجارت ارزان با آمریکا، سود زیادی به جیب زده و اکنون وقت جبران است.

ذیل فاز یک توافق تجاری فی‌مابین، چین متعهد به خرید دست‌کم ۲۰۰ میلیارد دلار کالا و خدمات از آمریکا شد و طرف مقابل نیز قول داد که تعرفه‌های گمرکی وضع شده بر کالاهای چینی را به طور مرحله‌ای رفع کند.

صحبت از بازمذاکره درباره فاز نخست توافق در حالی انجام می‌گیرد که روابط ۲ کشور به دلیل اتهامات مطرح شده در باب منشاء ویروس کرونا بیش از هر زمان دیگری پرتنش است تا جایی که انتظار نمی‌رفت مذاکره درباره فاز دوم توافق تجاری نیز به این زودی‌ها آغاز شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین دونالد ترامپ مذاکره رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!