Web Analytics Made Easy - Statcounter

واقعی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله بیماری کرونا تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها در خراسان‌جنوبی از شنبه 27 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله بیماری کرونا تمام مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از شنبه 27 اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق دستور العمل حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری و بیشتر با رویکرد مدارسی است که دانش‌آموزارن به شبکه اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان این‌که حضور مدیران، معلمان، دبیران و تمام عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه الزامی است، اظهار کرد: برای دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند وتعداد دانش آموزان کلاس زیاد است برنامه‌ریزی می‌شود به تناوب در کلاس درس حضور داشته باشند که تجمع در کلاس درس صورت نگیرد.

واقعی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که تمام دانش آموزان در مدارس حضور پیدا نکنند چراکه درصد زیادی به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند و پیگیر دروس و تکالیف هستند.

وی اظهار کرد: احتمالا بیشتر شاهد حضوردانش آموزانی که در روستاها ساکن هستند و تعداد آنها کم است در مدارس باشیم چراکه دانش آموزانی که در شهر هستند به فضای مجازی و اینترنت دسترسی دارند.  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت:خوابگاه دانش آموزان در مدارس شبانه روزی تعطیل است اما دانش آموزانی که خوابگاهی نیستند و قصد رفت و آمد دارند می‌توانند مانند سایر دانش آموزان مدارس عادی از آموزش در مدرسه بهره مند شده و به مدرسه بروند.

واقعی با بیان این‌که حدود 80 درصد دروس تدریس شده، افزود: برای دانش آموزان پایه دوازدهم 20 نمره سوالات بر مبنای 80 درصد دروس تدریس شده خواهد بود و 4 نمره اختیاری نیز در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان برای پاسخ دادن به این 4 نمره مُخیّر هستند که به 80 درصدی که تدریس شده پاسخ دهند یا 20 درصدی که باقی مانده و خودشان مطالعه کردند.

وی اظهار کرد: احتمال می‌رود اواسط شهریور ماه یا دوهفته ابتدای مهر سال جاری به صورت فشرده 20 درصد دروسی که باقی مانده مرور شود و بعد از آن دانش‌آموزان وارد سال تحصیلی جدید شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی عنوان کرد: به خانواده‌های دانش آموزان اعلام شده است که حضور دانش آموز در مدرسه منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری‌اجتماعی است.

واقعی ادامه داد: تمامی مدارس با استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای باید حداکثر تا روز پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه به طور کامل ضدعفونی و گندزدایی شود و مواد ضدعفونی کننده نیز برای استفاده در مدرسه فراهم باشد.

وی با تاکید بر این‌که زنگ تفریح، زنگ ورزش و بوفه در مدارس نباید وجود داشته باشد، تصریح کرد: از حضور دانش آموزانی که مشکوک به بیماری باشند در مدارس جلوگیری خواهد شد و خانواده‌ها نیز باید توجه داشته باشند که فرزندان بیمار را به مدرسه نفرستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فعالیت مدارس از 27 اردیبهشت به مدت چهار هفته خواهد بود و تاکنون تصمیم واحدی برای برگزاری امتحانات اتخاذ نشده است.

واقعی گفت:طی مدت فعالیت آزمایشی 4 هفته‌ای مدارس بررسی و ارزیابی شرایط موجود جهت برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا غیر حضوری نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به این‌که امتحانات دوره ابتدایی توصیفی است مشکلی وجود ندارد. برای دوره اول و دوم اگر به این جمع بندی برسند که می‌توانند امتحانات را حضوری برگزار کنند حضوری خواهد بود و گرنه اگر برگزاری امتحان از طریق فضای مجازی برای دانش آموزان فراهم باشد به صورت غیر حضوری در فضای مجازی برگزار خواهد شد و برای دانش‌آموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند و امکان مراجعه حضوری در مدرسه نباشد، نمره دادن بر اساس نمرات نوبت اول و بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموز توسط معلم صورت خواهد گرفت و این تصمیم نیز برعهده شورای آموزشی مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: شورای مدرسه در اولین هفته بازگشایی مدارس باید بلافاصله تشکیل و تصمیمات لازم را در خصوص آموزش دانش آموزان اتخاذ کند.

واقعی با اشاره به این‌که برنامه آموزشی دانش‌آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود، افزود: از تجمع خانواده‌ها در جلوی مدرسه جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برای دانش آموزان دانش آموزانی دانش آموزان فضای مجازی حضور دانش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی هاشمی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با بیان اینکه امسال ثبت نام در پروژه مهر از سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در قالب کیفیت بخشی آموزشی و ثبت نام در مدارس ابتدایی و متوسطه این سیاست پیگیری خواهد شد.

مشکلی هم در روند ثبت نام باشد حل خواهد شد

هاشمی با اشاره به اینکه امسال سال سومی است که بحث ثبت نام را پیش می بریم؛ گفت: باید تلاش کنیم امر ثبت نام قریب به ۱۷ میلیون دانش آموز را با آرامش خانواده‌ها و حفظ رویکردهای مناسب ادامه دهیم و ظرفیت‌های مناسب را فراهم کنیم. تعداد دانش آموزان ابتدایی به یک جمعیت ثابت رسیده و حتی با روندی کاهشی رو به رو است؛ آمادگی برای ثبت نام وجود دارد و طبیعتاً اگر در مسیر ثبت نام مشکلی هم ایجاد شد؛ تمهیدات لازم برای حل آن مشکل از هم اکنون دیده شده است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در میان پایه‌ها به صورت الکترونیکی و بعد از درج نهایی نمرات در پایه بالاتر اتفاق خواهد افتاد؛ افزود: لذا نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس برای ثبت نام میان پایه نیست. در پایه اول از فردا و پایه‌های هفتم و دهم پس از پایان اعلام نمرات خواهد بود.

ثبت‌نام مطلوب، عدالت محوری، خانواده مداری

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار امسال هم ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری است. برای عدالت محوری این بار را پذیرفته ایم که در دولت سیزدهم همه اقدامات ما باید بر اساس عدالت محوری و پاسخگویی به مردم باشد. نکته دیگر رعایت اصل حرمت و تکریم خانواده‌ها داریم. حرمت مردم در روند ثبت‌نام حتماً باید رعایت شود. نباید روند ثبت نام را به گونه‌ای پیچیده کنیم که خاطر خانواده‌ها آشفته شود در ثبت نام الکترونیکی همین هدف آسودگی خیال خانواده‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت شفافیت در امر ثبت نام گفت: تنوع مدارس موجب شده است که خانواده‌ها سوالات زیادی برایشان پیش بیاید. البته در هر نظام اجرایی چند مرحله از جمله صدور و تقنین قانون و اجرای آن وجود دارد. در فرآیند بزرگی همچون ثبت‌نام ۱۷ میلیون دانش آموز هم امکان بروز اشتباه وجود دارد. نکته این است که اگر این نظام اجرا بتواند خود ترمیم باشد؛ یعنی کارش را به خوبی انجام داده است.

هاشمی افزود: برای این منظور ستادهای تسهیل گر ثبت نام در ستادهای ثبت‌نام در مناطق آموزش و پرورش وجود دارد. نظارت‌ها را هم همچنان داریم. دو نوع نظارت مردمی و سامانه‌ای داریم. نظارت مردمی به کمک شناسه‌ها و qr code هایی ایست که مردم در محل ثبت‌نام به آن مراجعه می‌کنند. نظارت میدانی را هم با بازدید ناظران ادامه خواهیم داد. نظارت سامانه‌ای هم به کمک سامانه بازرسان منطقه آموزش و پرورش فعال خواهد بود.

مهلت ثبت نام تا پایان مرداد

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت نام تا پایان مرداد ماه خواهد بود؛ گفت: پس از آن تاریخ اگر دانش آموزی موفق به ثبت نام نشده باشد، به صورت مجزا و حضوری روند ثبت نام را برایش فراهم خواهیم کرد.

وی با اذعان به اینکه در برخی مناطق زیرساخت‌های آموزشی پاسخگوی نیاز خانواده آن مناطق نیست؛ گفت: به همین خاطر ناچار به محدوده بندی شدیم. از ۷۰ هزار مدرسه, ۴۲ هزار مدرسه تراکم دانش آموزان زیادی ندارند. نظارت هم انجام دادیم که همه مدارس حتماً شعاع را در مورد محدوده ثبت نام در نظر بگیرند؛ مدرسه نوک پرگار است. متأسفانه برخی مدارس سال گذشته این سیاست را رعایت نکردند که با آنها برخورد شده و امسال هم نظارت بر مدارس را داریم.

کد خبر 6099580 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • افتتاح مدرسه ۱۴ کلاسه زنده یاد صدوقی در شهرستان پیشوا
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند