Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:18:41 GMT

عامل هتک حیثیت در فضای مجازی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۴۵۵۴

عامل هتک حیثیت در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی قهرمان طالع بیان کرد: با مراجعه شاکیه و ادعای اینکه عکس‌های پروفایل اکانت پیام‌رسان تلگرام وی توسط شخصی ناشناس در گروه‌ها و کانال‌های غیراخلاقی منتشرشده، پرونده توسط کارشناسان سایبری تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: بنابر اظهارات شاکی وی متأهل بوده و اخیراً شخصی ناشناس اکانت تلگرامش را به‌صورت دوره‌ای و بدون اجازه در گروه‌های مختلف اضافه می‌کرده و او نیز مدام از آن‌ها خارج می‌شده، تا اینکه پیامی را با مضمون درخواست دوستی از فردی ناشناس دریافت می‌کند، که وی بلافاصله موضوع را با همسرش در میان گذاشته و برای حل مشکل پیش‌آمده به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: کارآگاهان سایبری با آنالیز مستندات دیجیتال و اظهارات شاکیه به سرنخ‌هایی رسیده و پس از اقدامات فنی متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی‌های لازم مظنون پرونده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

قهرمان طالع گفت: هم‌وطنان عزیز باید توجه داشته باشند که تنظیمات امنیتی هر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنند را به‌دقت رعایت و تنظیم نمایند تا مورد سوءاستفاده قرار نگرفته و همچنین عکس‌های شخصی و خصوصی  را در پروفایل خود قرار ندهند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز مشکل به‌هیچ‌وجه اقدام شخصی انجام نداده و سریعاً به پلیس فتا مراجعه و یا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

کد خبر 4923608

منبع: مهر

کلیدواژه: علی قهرمانی پلیس فتای اردبیل فضای مجازی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد ایلام گرگان ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرحمان هاشمی با اعلام این خبر بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری مسلحانه و مجروح شدن یک نفر در یکی از روستاهای شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کوار افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافل‌گیرکننده متهم را دستگیر و یک قبضه اسلحه کلاشنیکف نیز از وی کشف کردند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 6090364

دیگر خبرها

  • عامل تیراندازی در کوار دستگیر شد
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات