Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:40:54 GMT

کرونا ۶۰ درصد آمادگی جسمانی ورزشکاران را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۴۹۶۸

کرونا ۶۰ درصد آمادگی جسمانی ورزشکاران را کاهش داد

ایسنا/اصفهان کاپیتان تیم هندبال سپاهان گفت: شرایط قرنطینه و نبود امکانات تمرینی مناسب اُفت بازیکنان و ورزشکاران را سبب شد و ۶۰ درصد آمادگی جسمانی آنان تقلیل یافت.

سعید پورقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمادگی خود برای فصل جدید لیگ برتر هندبال، اظهار کرد: زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد فدراسیون هندبال با توجه به مقدور نبودن ادامه لیگ اعلام کرد تیم‌ها بر اساس ترتیب جدول، رتبه‌هایشان در لیگ مشخص می‌شود که در نتیجه چون تیم مس کرمان هیچ باختی نداشت و رتبه اول جدول را داشت به عنوان قهرمان اعلام شد، اما بین مقام‌های دوم، سوم و چهارم با توجه به ۵ بازی باقیمانده لیگ ابهاماتی بود که با توافق سرپرستان تیم‌ها، لیگ برتر طبق روال موجود در جدول به پایان رسید و سپاهان مقام چهارم لیگ را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر لیگ ادامه پیدا می‌کرد این امکان وجود داشت که سپاهان دوم یا سوم شود چراکه تفاضل گل خوبی داشتیم و اکثر بازی‌های باقیمانده ما تقریباً آسان بود. به هر حال سلامت بازیکنان لیگ از هر چیز دیگری مهم‌تر است و امیدوارم امسال لیگ بهتری را پشت سر بگذاریم. همچنین امسال امکان برگزاری لیگ برتر با ۱۶ تیم وجود دارد.

کاپیتان تیم هندبال سپاهان در خصوص آمادگی جسمانی خود، گفت: تمریناتم را به شکل انفرادی انجام می‌دهم و کمتر از منزل خارج می‌شوم. البته هفته‌ای دو روز کوهنوردی می‌کنم و توان هوازی خود را در حد نرمال حفظ کرده‌ام، اما امکان انجام تمرینات قدرتی وجود ندارد چون تمام سالن‌های بدنسازی تعطیل است.

پورقاسمی با بیان اینکه قرارداد خود را با سپاهان تمدید می‌کنم، تصریح کرد: باشگاه سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است و سال‌ها در این تیم بازی کرده‌ام و از شرایط راضی بوده‌ام. البته باید نظر سپاهان را هم بدانم و اگر مشکل خاصی پیش نیاید و مورد قبول کادر فنی باشم با سپاهان تمدید می‌کنم.

وی افزود: لیگ برتر هندبال به احتمال قوی از نیمه دوم مرداد یا اوایل شهریور آغاز می‌شود، البته زمان آغاز لیگ به مهار ویروس کرونا هم بستگی دارد و اگر شرایط مساعد نباشد به احتمال زیاد لیگ برتر اواخر شهریور آغاز می‌شود.

کاپیتان تیم هندبال سپاهان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا روی آمادگی بازیکنان و ورزشکاران تأثیر منفی زیادی گذاشت، خاطرنشان کرد: در کوران مسابقات لیگ بودیم که این ویروس شیوع پیدا کرد و در وهله اول بازی‌های ما بدون تماشاگر برگزار و سپس لیگ تعطیل شد که این تعطیلی از نظر روحی و بدنی تأثیر منفی زیادی روی بازیکنان گذاشت.

پورقاسمی افزود: شرایط به گونه‌ای رقم خورد که امکان تمرین مؤثر هم از بازیکنان گرفته شد، برای مثال بنده از ۶ اسفند تا ۱۴ فروردین به طور کامل در منزل بودم و در فضای باز هیچ تمرینی نکردم و در منزل به تمرینات بدنی پرداختم، اما یک ورزشکار، نیاز به سالن مجهز دارد و از ۱۵ فروردین در مکان‌های خلوت به دویدن پرداختم. البته اعلام کرده بودند که بعد از عید احتمال ادامه لیگ برتر وجود دارد که خوشبختانه به فکر سلامت ورزشکاران بودند.

وی گفت: شرایط قرنطینه و نبود امکانات تمرینی مناسب اُفت بازیکنان و ورزشکاران را سبب شد و ۶۰ درصد آمادگی جسمانی آنان تقلیل یافت. ویروس کرونا به ورزش آسیب جدی وارد کرد که امیدواریم شرایط هر چه زودتر بهتر شود.

کاپیتان تیم هندبال سپاهان در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی به ورزش هندبال در سطح حرفه‌ای ادامه می‌دهد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۳ سال دارم و تا جایی که از نظر بدنی و فنی شرایط آرمانی داشته باشم و بتوانم در اوج باشم به بازی ادامه می‌دهم و در زمان مناسب خداحافظی خواهم کرد.

پورقاسمی گفت: ۷۰ درصد قراردادهای بازیکنان سپاهان پرداخت شده است و این اطمینان را دارم که باشگاه سپاهان ۳۰ درصد باقیمانده را هم پرداخت می‌کند. البته قراردادهای بازیکنان هندبال با دیگر ورزش‌ها قابل مقایسه نیست و خیلی پایین‌تر است، اما امسال قراردادهای بازیکنان هندبال کمی بالاتر رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم هندبال سپاهان اصفهان لیگ برتر هندبال استانی ورزشی ویروس کرونا آمادگی جسمانی ویروس کرونا لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدرشیمی، مهریزی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد آخوندی ضمن اعلام آمادگی مهریز برای تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال ساحلی گفت: شهرستان مهریز با توجه به این که ورزشکاران بسیار خوبی در حوزه فوتبال ساحلی دارد، آماده تیمداری در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور است.

وی در نشست با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، افزود: به دنبال مذاکرات صورت گرفته، امتیاز تیم صدرشیمی یزد به مهریز انتقال یافت.

سرپرست فرمانداری مهریز ابراز امیدواری کرد این باشگاه با استفاده از ظرفیت ورزشکاران بومی، امسال در مسابقات فوتبال ساحلی حضور پیدا کند.

آخوندی با اشاره به اولین مسابقه این تیم در روز ۲۴ اردیبهشت ماه در شهرستان مهریز، گفت: امروز نمایندگان فدراسیون بازدیدی از مجموعه ورزشی کرده و نواقص رفع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قرارداد اوسمار باید تمدید شود
  • صدرشیمی، مهریزی شد
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • مس کرمان یک گام تا قهرمانی درلیگ برتر هندبال
  • دیدار معوقه هفته دوازدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ مس به قهرمانی نزدیکتر شد
  • مس کرمان یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • محمد عبدالله، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌های هندبال پایه شد