Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:36:34 GMT

مجلس باید مسیر دولت را ریل‌گذاری کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۵۳۲۶

مجلس باید مسیر دولت را ریل‌گذاری کند

منتخب مردم کازرون در مجلس یازدهم انگیزه‌اش از ورود به فضای انتخابات را اهمیت مجلس در تصویب قانون عنوان کرد و اظهار داشت:به گفته امام خمینی(ره)مجلس در رأس امور بوده و موظف است که مسیر دولت را ریل‌گذاری کند.

فریدون عباسی در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: قوانین موردنیاز قوه قضاییه باید در مجلس به تصویب برسد به همین منظور تلاش داریم مسیری را برای اداره کشور ایجاد کنیم  که از مجلس می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به درک اهمیت مجلس در قانون‌گذاری گفت: بنده در زمان تصدی معاونت رئیس‌جمهوری، اهمیت مجلس را در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین درک کردم از همین رو معتقدم تمدن اسلامی که ما به دنبال آن هستیم تنها با قوانینی حاصل می‌شود که بتواند روابط مردم را یکدیگر و همین‌طور روابط مردم را با حاکمیت تسهیل کند.

عباسی افزود: هنگامی‌که این قوانین تدوین شد سایر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند زیرا تمدن سازی که بعد از دولت اسلامی محقق می‌شود بدون قانون دست‌یافتنی نیست. 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی بابیان اینکه تنها مجلس دهم نیست که در رأس امور قرار ندارد گفت: در دوره‌های قبل مجلس هم بعضاً از آن خاصیتی که باید داشته باشند فاصله گرفته بودند زیرا  یک آفت، دخالت دولت‌ها در انتخابات است و فرماندارها و بخشدارهای دولت‌های مستقر می‌توانند به نحوی تعیین‌کننده باشند.

منتخب مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مورد دیگر عزل و نصب بخشدارها و فرماندارها در ایام انتخابات است که متأسفانه در بیشتر دولت‌ها  چون می‌خواهند افرادی به نمایندگی مردم انتخاب شوند که حرف‌های دولت را اجرا کنند، نه اینکه نمایندگان حرف بزنند و دولت اجرا کند؛ لذا مسئله معکوس شده است. در مجلس دهم هم مشاهده کردیم که هر لایحه‌ای را دولت به مجلس ارائه می‌کند، نمایندگان به تصویب می‌رسانند مثل cft، FATF وپالرمو و مواردی ازاین‌دست را اکثریت نمایندگان رأی می‌دادند و بعد که به شورای نگهبان می‌رفت رد می‌شد.

عباسی در ادامه آفت دیگر را دخالت پول در مجلس عنوان کرد و افزود:  این مسئله حتماً باید توسط وزارت کشور، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بررسی شود. در انتخابات گذشته نامزدهای انتخاباتی خیلی هزینه کردند، یک نماینده مجلس مگر چقدر درآمد دارد که بعضی این‌چنین هزینه کردند. این موارد را باید دستگاه‌های مسئول در کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور بررسی کند که نماینده بدون دخالت پول و دولت انتخاب شود. این امر می‌تواند باعث سلامت بیشتر مجلس شود.

وی با تأکید بر تلاش خود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:  هر اقدامی که در سطح کشور انجام بدهیم اثر خیرش به استان فارس هم می‌رسد و آثارش در منطقه کازرون و کوه چنار هم ظاهر می‌شود. نمایندگان مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین و همچنین تعیین وزرای مناسب راداریم که باید در آن موقعیت به‌درستی انجام‌وظیفه کنیم.

عباسی افزود: در این راستا مردم هم به‌مرور باید متوجه شوند که حل کردن مسائل و مشکلات منطقه‌ای را باید بیشتر از فرمانداران و مسئولین دولتی و روسای ادارات بخواهند سپس اگر به نتیجه نرسیدند از نمایندگان طلب رسیدگی کنند.نمایندگان مراکز استان‌ها بیشتر به قانون‌گذاری می‌پردازند ولی نماینده شهرستان هم باید قانون‌گذار و هم مسئول تدارکات شهرستان باشد البته هرکسی به‌عنوان نماینده شهرستان انتخاب شد این امر را باید قبول کند که خدمتگزار مردم است و باید نواقص را مرتفع سازد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس امام خمینی انتخابات شورای نگهبان قانون گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس

رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی ر دستروکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)
گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری
گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار
گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)
گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم