Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان گفت: مساجد صرفاً می توانند مراسم شب های قدر را برگزار کنند و فعلاً برپایی نمازجماعت در سایر ایام ماه مبارک رمضان و بعد از آن به منظور اهمیت سلامت مردم منوط به اجازه وزارت بهداشت است.

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی‌پیام در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری مراسم معنوی شب های قدر در مساجد اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن شب های معنوی قدر، اهمیت برگزاری دعا و نیایش در این شب ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در ستاد ملی مبارزه با کرونا و براساس جلسه ۲۱ اردیبهشت ۹۹ مقرر شده است که مراسم معنوی شب های قدر با رعایت کامل و دقیق نکات بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه صرفاً در شب های قدر مراسم در مساجد برگزار می شود، افزود: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد با رعایت فاصله حداقل یک متر بین افراد است و در صورت نبود فضای باز برگزاری مراسم در داخل مساجد با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله یک متری می تواند انجام شود.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه رعایت تهویه مناسب در محل های بسته الزامی است، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی از سوی هیئت امنای مساجد و بسیج محل مبنی بر حضور نیافتن بیماران خاص و دارای بیماری های زمینه ای با خطر بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم انجام شود.

وی با بیان اینکه باید از هر گونه پذیرایی و توزیع نذورات در مساجد خودداری شود و مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت باشد، اعلام کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان اقدام به تهیه ماسک کرده است و هئیت امنای مساجد با داشتن نامه ای از آن مسجد می توانند به این مرکز مراجعه و ماسک دریافت کنند.

محمدی‌پیام با بیان اینکه جلسات مداحان مشهور می تواند در فضاهای باز مانند ورزشگاه ها با ۲۵ درصد ظرفیت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، گفت: از برگزاری مراسم در مساجدی که طبق راهنمای فاصله گذاری حداقل امکانات را ندارند، خودداری شود.

وی با بیان اینکه هیئت امنا، روحانی مساجد و بسیج مسئول نظارت بر اجرای مراسم شب های قدر در مساجد هستند، افزود: تمام افراد در محل برگزاری مراسم باید از ماسک و دستکش استفاده کرده و افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن، مفاتیح و چادر نماز شخصی خود را همراه داشته باشند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه در طول برگزاری مراسم بازرسی توسط مسئولان بهداشتی انجام می شود، تأکید کرد: در بخشنامه وزارت بهداشت آمده که از برگزاری مراسم شب های قدر در استان های شدیداً درگیر مانند خوزستان خودداری شود اما مساجد همدان مشکلی نداشته و می توانند این مراسم را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه مراسم شب های قدر از ساعت ۱۲ شب تا ۲ بامداد برگزار می شود، گفت: تمام مساجد همدان حداقل امکانات لازم برای فاصله گذاری اجتماعی را دارند و با برگزاری مراسم در تمام مساجد جمعیت توزیع شده و مراسم بهتر و سالم تر با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مساجد کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی شب قدر ماسك برگزاری مراسم مراسم شب های قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از حافظان قرآن کریم استان، نوزدهمین دوره آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این آزمون‌ها در ۴ مرحله برگزار می‌شود که در این مرحله شرکت کنندگان در مرحله کتبی آزمون دادند.

وی افزود: در مرحله بعدی که به صورت شفاهی برگزار می‌شود میزان آگاهی در خصوص تفسیر و معانی قرآن کریم مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: به حافظان قرآنی که بتواند در این آزمون‌ها نمره قبولی کسب نمایند درجه یک تا ۵ که معادل یکی از مدارک تحصیلی است اعطا می‌شود.

دیگر خبرها

  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • مراسم کومسای هورامان تخت به دلیل بارندگی لغو شد
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است