Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ دانشگاه علامه طباطبایی«فعلاً» به صورت حضوری نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص دستورالعمل امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی اطلاعیه‌ای صادر کرده است. 

بر اساس این اطلاعیه برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ «فعلاً» به صورت حضوری امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در صوتی که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا چنانچه شرایط تغییر کند، تصمیمات آتی از قبیل برگزاری آزمون حضوری متعاقباً اعلام می‌شود.

شیوه‌های برگزاری امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی

برگزاری آزمون پایانی از طریق بخش آزمون‌ساز سامانه آموزش مجازی دانشگاه: امکان طراحی سؤال و برگزاری آزمون برخط در بخش آزمون‌ساز سامانۀ آموزش مجازی دانشگاه با استفاده از انواع سؤال‌های چندگزینه‌ای (تستی) و تشریحی برای تمامی دروس، فراهم شده است.

اساتید دانشگاه علامه طباطبایی می‌توانند پس از طراحی و تدوین سؤال‌ها در این سامانه و مشخص کردن بارم نمره و مدت زمان پاسخگویی مشخص، امتحان را در تاریخ و ساعت مقرر برگزار کنند. برای بهبود کیفیت ارزشیابی دانشجویان مقطع کارشناسی از این روش به شیوه آزمون چند گزینه‌ای با استفاده از سؤال‌های تصادفی و مدت زمان محدود برای هر سؤال استفاده شود. چگونگی ساخت آزمون در سامانه آموزش مجازی دانشگاه از طریق برگزاری کارگاه در هفته آموزش، ارائه فیلم کارگاه و راهنمای استفاده از این سامانه در اختیار استادان قرار می‌گیرد.

آزمون پایانی در خانه (کتاب باز)

به تشخیص استاد درس و طرح سؤال‌های تشریحی و تحلیلی باز پاسخ، می‌توان آموخته‌ها و خلاقیت دانشجویان را با ارائه سؤال‌ها به آنها و دریافت پاسخ‌ها در مهلت مشخص سنجید. کاربرد این روش مستلزم نگهداری مستندات مربوط به پاسخ دانشجویان به سؤال‌های امتحان است. در کنار این روش به تشخیص استاد می‌توان از آزمون شفاهی برخط بین استاد و دانشجو با ذکر پروتکل آزمون از سوی استاد، مانند مهلت پاسخگویی به هر سؤال استفاده کرد.

آزمون کیفی مبتنی بر فعالیت‌های پژوهشی و کارپوشه به همراه مستندات

متناسب با اهداف دروس، امکان تعریف و واگذاری پروژه‌هایی وجود دارد که برای اجرای آنها لزومی به خارج شدن دانشجو از منزل نیست و در شرایط کنونی قابلیت اجرا دارند. در این صورت می‌توان بخشی از نمره را به تحویل پروژه‌های پژوهشی و کارپوشه مبتنی بر مستنداتی از قبیل حضور و فعالیت دانشجو در کلاس و مشارکت در بحث‌ها، پرسش و پاسخ‌های شفاهی، حل تمرین‌ها، ارائۀ انواع تکالیف، آزمونک (کوئیز)، انجام پروژه‌های کلاسی، چکیده‌نویسی، خلاصه کردن، سخنرانی و ارائۀ مقالۀ کلاسی به صورت برخط که انجام آنها در شرایط جاری امکان‌پذیر است، تخصیص داد. استفاده از این شیوه در سنجش دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی پیشنهاد می‌شود. چنانچه برخی از استادان محترم در سنوات گذشته تمامی نمرۀ آزمون را به ارائۀ پروژه اختصاص داده‌اند، حفظ این رویه در نیمسال جاری بلامانع است.

نکات مورد توجه در برگزاری امتحانات پایانی

امتحانات نهایی پایان ترم از هفتم تا ۱۸ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. برگزاری کلاس‌ها در این تاریخ محدودیتی ندارد. بازۀ ثبت نمرات از تاریخ شروع امتحانات تا ۳۰ شهریور ماه برای تمامی مقاطع فعال خواهد بود و ضرورت دارد.

استفاده از قابلیت‌های مؤثر بخش آزمون‌ساز سامانۀ آموزش مجازی دانشگاه علامه طباطبایی مانند تنظیم ارائه سؤالات به صورت تک به تک و تصادفی و با زمان محدود پاسخگویی، به منظور حفظ سلامت آزمون ضرورت دارد.

استاد هر درس دانشگاه علامه طباطبایی، مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس است و لازم است در زمان برگزاری امتحان در دسترس باشد.

دانشجویانی که به دلایل موجه امکان شرکت در آزمون را پیدا نمی‌کنند، پس از ارائه و بررسی مستندات در کمسیون‌های مربوطه و موجه تشخیص دادن غیبت در امتحان، متعاقباً فرصتی جهت برگزاری امتحان، به همان شیوه که قبلاً برگزار شده است، برای ایشان در نظر گرفته و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: امتحان دانشگاه علامه طباطبایی کرونا ویروس دانشگاه علامه طباطبایی آموزش مجازی دانشگاه برگزاری امتحان امتحانات پایان سؤال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 

‌ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی آباد از توابع خراسان جنوبی به‌دلیل سیل از آزمون جا ماندند و این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی‌آباد می‌دهم که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف ۲ هفته آینده برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالرسول پورعباس امروز_جمعه هفتم اردیبهشت_ با حضور در دانشگاه امیرکبیر ضمن نظارت بر بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: امروز حدود ۵۰۱۰۰۰ نفر داوطلب در سراسر کشور آزمون تجربی شرکت کردند و دانشگاه امیرکبیر نیز به‌عنوان یکی از حوزه‌های آزمون سراسری میزبان ۵۷۰۰ داوطلب پسر و دختر است.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، با وجود تلاش ارتش و نیروهای مسلح برای ایجاد شرایط به منظور حضور داوطلبان در حوزه آزمون، حدود ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد از توابع خراسان جنوبی به دلیل سیل از آزمون جا ماندند اما این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی‌آباد خواهم داد که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف دو هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: روز گذشته ۴ آزمون در سراسر کشور برگزار شد و ۴ مورد تخلف و دستگیری ثبت شده که این موضوع نشان از اعتماد مردم به سیستم سنجش دارد، از این ۴ مورد ۲ نفر به دنبال عکس گرفتن از سوالات بودند و ۲ نفر نیز در استان‌های جنوبی به دنبال استفاده از تجهیزات برای تقلب بودند که با آن‌ها مطابق بخشنامه برخورد شد.

وی ادامه داد: ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری امسال نسبت به حدود ۱۰۰۰ نفر سال گذشته بی‌نظیر است، رشته تجربی به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مخازن سوالات امروز از ۵ لایه امنیتی تشکیل شده است، برای اولین بار زمانی که مخازن قفل و پلمب شد، کلید سوالات در جای دیگری نگهداری شد.

پورعباس بیان کرد: امیدوارم امروز شاهد تخلف و تقلبی نباشیم؛ اما با حمایت پلیس، پلیس فنا و قوه قضائیه تمامی توان حفاظتی سازمان و کشور آمادگی مناسبی برای برگزاری آزمون وجود دارد و در صورت تخلف همان ثانیه با آن برخورد می‌شود.

کد خبر 748057

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • اسرائیل در کجا متوقف می شود؟
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم