Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:24:49 GMT

اعضای باند سارقان لوازم داخل خودرو در زنجان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۵۵۰۸

اعضای باند سارقان لوازم داخل خودرو در زنجان دستگیر شدند

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این باند شامل ۲ سارق و یک مالخر هستند که پس از اعتراف به جرم خود، هر سه روانه زندان شدند.

وی اظهار داشت: این سارقان که زیر ۲۰ سال سن دارند طی ۶ ماه اخیر، مبادرت به سرقت لوازم داخل خودرو اعم از باند و پخش، فلش، ابزار آلات و لاستیک زاپاس، کرده و آنها را با نرخی پایینی به یک مالخر ۲۵ ساله فروخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی با بیان اینکه متاسفانه این سارقان، به مواد مخدر (هروئین) اعتیاد دارند و به منظور تامین هزینه مواد دست به سرقت زده اند، افزود: مالخر نیز که حدود ۲۵ سال سن دارد گرفتار در دام مواد افیونی است.

وی تصریح کرد: این سارقان در بازجویی های فنی و تخصصی پلیس به انجام ۹۲ فقره سرقت خرد (لوازم داخل خودرو) از خودروهای مدل پایین اعم از پیکان، وانت پیکان، پراید و وانت نیسان در شهر زنجان معترف شدند.

رحمتی با بیان اینکه این ۲ سارق، شب ها و در نقاط تاریک و خلوت دست به سرقت زده اند از دارندگان وسایط نقلیه خواست خودروهای خود را در نقاط خلوت و تاریک، پارک نکنند و برای پیشگیری از سرقت از تجهیزات بازدارنده استفاده کرده و از قرار دادن لوازم قابل تحریک و تهیج، ازجمله پخش، باند، فلش و حتی کیف خالی در معرض دید اجتناب کنند.

وی از خانواده‌ها نیز خواست فرزندان خود را بهتر و بیشتر کنترل کنند تا در دام مواد افیونی گرفتار نشوند چراکه اعتیاد پیش زمینه جرایم است و می تواند منجر به سرقت، کارهای خشن ازجمله زورگیری، شود.

رحمتی تصریح کرد: برخی معتادان برای تامین هزینه اعتیاد دست به سرقت می زنند و اگر به هروئین که خطرناک‌ترین و حادترین ماده مخدر است و عقل را نیز زایل می کند معتاد شوند در این صورت ممکن است دست به هرکاری حتی جنایت بزند.

برچسب‌ها اداره کل زندان های استان زنجان سرقت مواد مخدر انتظامی زنجان اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت مواد مخدر انتظامی زنجان اعتیاد سرقت مواد مخدر انتظامی زنجان اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی کابل های برق فشار قوی در محدوده شرق شهر مشهد و قطعی مکرر خطوط انتقال نیرو و نارضایتی شهروندان و اصناف، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.   سردار احمد نگهبان افزود : کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد با تحقیقات میدانی گسترده یکی از اعضای این باند حرفه ای سرقت که فردی سابقه دار است را شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی ادامه داد: تیم رسیدگی کننده پرونده پس از انجام تحقیقات میدانی و شناسایی سه همدست دیگرش، با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و چهار عضو این باند را در ۲ عملیات مجزا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان ادوات مخصوص سرقت کابل های برق فشار قوی را کشف کردند.   وی اضافه کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی ها و در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به ۳۹ فقره سرقت کابل های برق فشار قوی در محدوده شرق شهر مشهد و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کردند.   سردار نگهبان گفت: در تحقیقات تکمیلی با برآورد کاشناسان شرکت برق مشخص شد، اعضای این باند افزون بر ۲۷ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شرکت برق وارده کرده اند.   وی با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از شهروندان خواست تا ضمن توجه به توصیه های انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک موضوع را از طریق شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • سارقان کابل برق در مشهد دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است