Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در جلسه شورای مهارت گفت: ۱۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان قزوین، به مهارت آموزی کارآموزان می‌پردازند و ۵۵ کارگاه ثابت نیز در استان وظیفه آموزش کارآموزان را بر عهده دارند.

مددی با بیان اینکه ۶۵ مربی رسمی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همکاری می‌کنند، افزود: کار ساماندهی آموزشگاه‌های غیرمجاز آغاز شده است و به عنوان نمونه، برای عقد قرارداد با کانون معلولان توانا به تفاهم رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: امسال ظرفیت دولتی در آموزش فنی و حرفه‌ای به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد تا آموزشگاه‌های آزاد بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در آزمون‌های هماهنگ قالیبافی و صنایع دستی نیز ۷۴ درصد از کارآموزان استان، نمره قبولی کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان افزود: سرانه آموزشی در استان ۱۰/۴ متر است که در نظر داریم این عدد را به سرانه کشوری و یا حتی بیشتر از آن یعنی به ۱۳ متر برسانیم.

مددی گفت: استان قزوین، فاقد کارگاه آموزشی کشاورزی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین به دلیل وجود ظرفیت‌های خوب در استان، بر توجه ویژه به آموزش هتل داری و گردشگری تأکید کرد.

مددی تأکید کرد: مراکز فنی و حرفه ای، علاوه بر رویکرد آموزشی، باید کارآفرین هم باشند.

وارثی، مدیرکل بهزیستی استان هم گفت: عمده رشته‌هایی که کارآمدی ضعیفی دارند و یا اثرگذار نیستند به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان به هزینه‌های آموزش جامعه معلولان استان اشاره کرد و پرداخت این هزینه‌ها از محل یارانه‌ها خواستار شد.

او افزود: از فضای مجازی محروم هستیم و ورود به این بخش می‌تواند ما را بسیار توانمند کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای