Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی، اظهار کرد: بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ۴ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی مربوط به راه اندازی مراکز سلامت اجتماعی تحت پوشش سازمان بهزیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای تشکیل مراکز مثبت زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی انجام شده است، افزود: از تجربیات و نظرات شرکای سازمان بهزیستی برای تدوین دستورالعمل استفاده شده و ۶ دستور العمل برای نحوه تشکیل مرکز، آموزش پرسنل، شرایط مسئولان و ساختمان این مراکز که حتما باید مناسب سازی شده باشد، تهیه و ابلاغ شده است.

قبادی دانا بیان کرد: روز گذشته فراخان برای ثبت افرادی که مایل هستند که مجوز راه اندازی مراکز مثبت زندگی را دریافت کنند انجام شده است همچنین صدور مجوز برای افراد غیردولتی، خیریه ها، اشخاص حقیقی و حقوقی امکان پذیر است و سازمان بهزیستی ۲۲ خدمت را در سطح اولیه در حیطه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری انجام می‌دهد و بابت هر فعالیتی که در این مراکز ارائه می‌شود یارانه لازم به مراکز پرداخت می‌شود. 

بیشتر بخوانید: شهریه مهدهای کودک در سال ۹۹ هنوز مشخص نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه نحوه تشکیل این مراکز براساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی است، گفت: برای هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی یک مرکز شکل می گیرد که بر محور مددکاری اجتماعی و برپایه دولت الکترونیک شکل می گیرد همچنین خدمات مراکز مثبت زندگی در سطح ۱ خدمات سازمان بهزیستی خواهد بود چراکه طبق برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی، سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه محور فعالیت مثبت زندگی خانواده است که پرونده‌های مددکاری خانوار به صورت الکترونیکی در این مراکز شکل می گیرد، ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز مثبت زندگی در ۲ هزار و ۳۰۰ محله در سراسر کشور شکل می گیرد تا دسترسی بهتری برای دریافت خدمات مددجویان بهزیستی فراهم شود و این مددجویان می توانند خدمات اولیه و درخواست‌های خود را به جای مراجعه به ادارات بهزیستی استان به این مراکز اعلام کنند.

قبادی دانا با اشاره به اینکه خدمات مراکز مثبت زندگی در طول فعالیت های ادارات بهزیستی شهرستان و استان قرار دارد، گفت: برای تاسیس مراکز ذیل ماده ۲۶( مراکز همکار سازمان بهزیستی) اقداماتی فراهم شده که ثبت نام برای دریافت مجوز از طریق سامانه الکترونیکی صورت می گیرد و تحصیل کننده‌ها در رشته مددکاری و مرتبط می توانند درخواست دهند و منطقه مورد نظر خود را برای تشکیل مرکز اعلام کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این افراد بعد از ثبت درخواست و گذران مدت زمان ۱۵ روزه، فرایند‌های بعدی را طی خواهند کرد و از طریق مراجع ذی صلاح، صلاحیت آن‌ها بررسی می‌شود و مراحل کاری صورت می گیرد و اوایل تیر ماه شاهد آغاز فعالیت مراکز مثبت زندگی هستیم.

بیشتر بخوانید: واریز مبلغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی به حساب مددجویان بهزیستی

بیشتر بخوانید: کمک ۱۵میلیارد ریال مشارکت های مردمی به مهد‌های کودک 

بیشتر بخوانید: بهزیستی تنها متولی صدور مجوز برای راه اندازی مراکز روانشناختی است 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کشور مراکز مثبت زندگی قبادی دانا راه اندازی مراکز مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی بیشتر بخوانید شکل می گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد

آفتاب‌‌نیوز :

در این مطلب، فهرستی از چهار عادت روزانه را می‌خوانید که اگر جلوی آن‌ها را نگیرید، کشنده خواهند بود.

خوب‌نخوابیدن

کیفیت بد خواب و محرومیت مزمن از خواب می‌تواند به شکل فاجعه‌باری روی سلامت فیزیکی و عصبی ما اثر بگذارد. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد میانسالی که هر شب شش ساعت یا کمتر می‌خوابند ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. دانشمندان نیز خواب ناکافی را با فهرستی اجمالی از بیماری‌ها نظیر فشار خون بالا، بیماری قلبی، افسردگی و اضطراب مرتبط دانسته‌اند. اگر زندگی طولانی توام با سلامتی اولویت شماست، از یک شب خواب خوب و کافی غافل نشوید!

ورزش‌نکردن

چشم‌پوشیدن از مزایای تمرینات قلبی - عروقی و قدرتی آسان نیست. با وجود این میلیون‌ها انسان در سراسر جهان سبک زندگی بی‌تحرک‌شان را تغییر نمی‌دهند، سبکی که به آهستگی جان آن‌ها را خواهد گرفت. ورزش نکردن احتمال دچار شدن به بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

فعالیت‌های قلبی - عروقی مانند دوچرخه‌سواری، آهسته دویدن و شنا تاثیر زیادی در پیشگیری از چنین بیماری‌هایی دارد. ورزش‌های استقامتی مانند وزنه‌برداری هم مزایای خاص خودشان را دارند. طبق مطالعات جدید، یک ساعت ورزش استقامتی در هفته ۱۵ درصد خطر مرگ و میر را کاهش می‌دهد و علاوه بر این، به کاهش خطر آسیب‌های حدی به ویژه در سنین بالاتر کمک می‌کند. ورزش بنیاد زندگی سالم و عاری ماندن از آسیب در سنین بالاتر است، پس تحرک را حتماً در برنامه‌ی زندگی‌تان بگنجانید!

محافظت‌نکردن از پوست در برابر نور خورشید

لذت بردن از کمی نور خورشید در فصول گرم‌تر سال هیچ ایرادی ندارد. نور خورشید برای تنظیم عملکرد‌های متعدد بدن از جمله ریتم شبانه‌روزی، سطوح انرژی و جذب ویتامین دی بسیار مهم است. با وجود این، افراط در هر کاری بد است و در خصوص قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، عواقب می‌تواند کشنده باشد.

یکی از رایج‌ترین دلایل سرطان سلول سنگفرشی و ملانوما قرارگیریِ بیش از حد در معرض اشعه‌ی UV آفتاب است. در کانادا به تنهایی، هر ساله حدود ۸۰ هزار نفر به سرطان پوست مبتلا می‌شوند و ۸۰ تا ۹۰ درصد این موارد سرطانی با اشعه‌ی UV ارتباط دارند.

راه‌حل این مشکل ساده است: کرم ضد آفتاب. استفاده منظم از ضد آفتاب به طور قابل ملاحظه‌ای نرخ سرطان را کاهش می‌دهد. یک کرم ضد آفتابِ طیف گسترده (محافظ در برابر پرتو UVA و UVB) با SPF حداقل ۳۰ پوست شما را سالم، جوان و عاری از سرطان نگه می‌دارد.

سیگار الکترونیکی (یا ویپ)

آخرین گزینه از فهرست عادات مخرب شاید واضح به نظر برسد، اما نرخ مصرف سالانه آن رو به افزایش است. سال ۲۰۱۱، شمار جهانی مصرف‌کنندگان ویپ از هفت میلیون به ۴۱ میلیون در سال ۲۰۱۸ افزایش یافت. اگرچه ویپ به اندازه سیگار خطرناک نیست، افزایش خطر ابتلا به بیماری مزمن ریوی و آسم در بین مصرف‌کنندگان مکرر ویپ گزارش شده است.

صنعت ویپ در قیاس با صنعت سنتی تنباکو تحت نظارت نیست. در نتیجه در فرآیند تولید آن ممکن است از مواد شیمیایی با خطرات ناشناخته استفاده شود. در آخر مصرف ویپ کمکی به کاهش اعتیاد به نیکوتین نمی‌کند. از زمان معرفی محصولات ویب به بازار، مصرف نیکوتین میان جمعیت جوان افزایش یافته است. در نظرسنجی ملی مصرف دخانیات بین جوانان که سال ۲۰۲۱ انجام شد، مشخص شد بیش از دو میلیون دانش‌آموز متوسطه و دبیرستانی به طور مکرر سیگار الکترونیکی مصرف می‌کنند. روش‌های سنتی ترک از جمله درمان جایگزین نیکوتین و درمان رفتاری شناختی گزینه‌های به مراتب سالمتری از ویپ هستند.

اگر درگیر یکی از عادات ناسالم این فهرست هستید، برای ترک آن باید با خودتان صبور باشید، چون این کار مسلتزم گذشت زمان است. اگر ثبات داشته باشید می‌توانید عادات مخرب را ترک و سبک زندگی‌تان را عوض کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند