Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:56:51 GMT

کردستان به مراکز فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۰۸۹

کردستان به مراکز فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز دارد

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه گفت: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است. 

به گزارش ایسنا، روح‌الله حسین‌زاده مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاهدر جلسه هماهنگی راهیان نور استان کردستان که در اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد بیان کرد: راهیان نور فرصتی ارزشمند و طلایی برای مردم ایران و به‌ خصوص جوانان جهت آشنایی با تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و کسب روحیات معنوی و سلحشورانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:استان کردستان به مراکز فرهنگی با نگاه دفاع مقدس نیاز داردچرا که دفاع مقدس بستر بسیاری از اتفاقات است و می‌تواند مایه خیر و برکت و محل تعلیم و تربیت شود. طی جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سپاه، ارتش و ناجا برگزار شد، قرار بر این است که برای آغاز سفر راهیان نور پروتکل‌هایی را تعریف و برای راهاندازی راهیان نور اقداماتی انجام شود که طی روزهای آینده مصوبات جلسه مطرح خواهد شد.

حسین‌زاده عنوان کرد: چند سالی است برای توسعه راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در حال تلاش هستیم و یکی از اقداماتی که می‌توان برای این توسعه انجام داد افزایش فضای اسکان است. راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور در طول سال‌های گذشته به طور جدی در حال رشد و توسعه است و ما تلاش کردیم با افزایش و تکمیل زیرساخت‌ها،به گسترش این اردوها کمک کنیم تا زائران راهیان نور در کنار سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، بتوانند نسبت به حماسه آفرینی‌های شهدا در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور هم اطلاعات بیشتری کسب کنند و هم پی به سختی‌ها و مشت‌های شهدا در طول دوران دفاع‌مقدس ببرند.

مدیر راهیان نور قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه خاطرنشان کرد: چند نقطه در استان کردستان وجود دارد که می‌تواند در این بخش به ما کمک کند. بیمارستان صحرایی مریوان یک امکان است تا بتوان در آنجا کار کرد و یکی دو استان را در آنجا درگیر فعالیت کنیم، اگر این ظرفیت توسعه پیدا کند افراد زیادی برای بازدید از راهیان نور استان کردستان شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: کردستان دارای دو بهشت است یکی از آن‌ها بهشت گردشگری و یکی هم به فرآیند راهیان نور برمی‌گردد که می‌خواهیم این دو مورد را با هم ترکیب کنیم.

در بخش دیگر این جلسه سردار ذبیح‌الله مالکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به دفن 34 شهید گمنام در پنج شهر استان کردستان گفت:۱۲ نفر از این شهیدان در شهرستان سنندج به خاک سپرده شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر در استان کردستان ۶ یادمان دفاع مقدس مورد بازدید کاروان راهیان نور قرار می‌گیرند.این یادمان‌ها وزارتخانه‌های معین دارند که بعضی از وزارتخانه‌ها در این راستا خوب فعالیت نکردند که این مطالب در جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار مطرح شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس راهيان نور جنگ تحمیلی شهدا غرب و شمال غرب کشور استان کردستان راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند

شهردار الوند گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جواد خلج‌طایفه عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه شورای اداری شهرستان البرز که در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری‌های این شهرستان با ۱,۱۵۰ میلیارد تومان بودجه توانسته‌اند ۲۰۰ طرح بزرگ و کوچک شهری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری این شهرستان اجرایی کنند.

وی اضافه کرد: برای تحقق فرمایشات رهبری و ایجاد مشارکت مردمی باید بتوانیم مسیر خدمت را با سرعت بیشتری هموار کنیم و در توسعه شهرها مؤثر باشیم. در این میان شهرداری‌های این شهرستان هشت نیاز اساسی دارند.

نماینده شهرداران شهرستان البرز تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی را نخستین نیاز اساسی این شهرداری‌ها برشمرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی شهرداری‌ها تخصیص قیر رایگان و یارانه‌ای برای روکش آسفالت معابر خاکی است که امیدواریم تأمین شود.

خلج‌طایفه اختصاص ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی به شهرداری‌ها را از دیگر نیازهای اساسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر ماشین‌آلات عمرانی و خودروهای حمل‌ونقل عمومی فرسوده شدند و باید این نیاز شهرداری‌های شهرستان البرز هم تأمین شود.

وی اجرای بند ۲ ماده ۲ و ماده ۱۰۳ قانون جامع درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: همچنین اجرای تبصره ۳ ماده ۶ قانون شهرداری‌های برای انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان و همکاری با شهرداری‌ها و تخصیص اعتبارات بازآفرینی از دیگر نیازهای مهم شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

شهردار الوند بر لزوم اجرای طرح‌های تفضیلی و جامع شهرها تأکید کرد و افزود: همچنین صدور مجوز حفر چاه برای آبیاری فضای سبز و قطع استفاده از آب شرب برای آبیاری از نیازهای دیگر شهرداری‌ها به شمار می‌آید.

خلج‌طایفه همچنین از نگاه عابربانکی سایر دستگاه‌ها به شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: امیدواریم مدیران نگاه عابر بانکی خود از شهرداری‌ها را بردارند تا شهرداری‌ها بتوانند در مسیر خدمت به مردم موفق‌تر از گذشته باشند.

کد خبر 748492

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • اعزام ۳۰ هزار نفر از استان همدان به اردوی راهیان نور
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند