Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:29:17 GMT

هفت هزار معلم شهر تهران در شرایط بازنشستگی هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۲۳۱

هفت هزار معلم شهر تهران در شرایط بازنشستگی هستند

ابوالقاسم حدادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حدود ۴۶هزار نیروی آموزشی و اداری به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی در آموزش و پرورش تهران فعالیت می‌کنند.

وی گفت: علاوه بر این بخشی از نیروها با حدود ۱۶۰ هزار ساعت در هفته آموزش، به صورت حق‌التدریس و غیرموظف فعالیت می‌کنند.

حدادی با اشاره به وضعیت بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش تهران افزود: بر مبنای قانون، افراد با مدرک لیسانس و ۳۰ سال سابقه و با مدرک فوق لیسانس و بالاتر با سابقه ۳۵ سال می‌توانند تقاضای بازنشستگی داشته باشند که امسال حدود ۷هزار نفر از معلمان شرایط بازنشستگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی ‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی همیشه از بازنشستگان درخواست داریم که تقاضا نداده و به فعالیت ادامه دهند.

وی با اشاره به جذب یکهزار و ۲۰۰ دانشجومعلم براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش تهران اظهارداشت: تعدادی از افراد هم از طریق انتقال از سایر استان‌ها به تهران جایگزین افراد بازنشسته خواهند شد و باقی کمبود نیروی انسانی را مانند سال‌های گذشته از طریق حق‌التدریس معلمان جبران خواهیم کرد.

حدادی درباره وضعیت نقل و انتقالات فرهنگیان گفت: این روند از اردیبهشت آغاز شده و تا شهریورماه ادامه دارد و تاکنون آمار قطعی در زمینه نقل و انتقالات مشخص نیست و معمولا هر ساله حدود ۲هزار و ۸۰۰ متقاضی ورود به تهران هستند که این موضوع بستگی به این دارد که استان‌های مبدا با چه تعداد تقاضا موافقت کنند.

وی افزود: همچنین یکسری از نیروهای شهر تهران به دلیل مشکلاتی از جمله بیماری، ادامه تحصیل در شهرهای دیگر و تبعیت از همسر متقاضی خروج از تهران هستند که درخواست‌های آنان در ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد، به دلیل کمبود نیروی انسانی درخواست می‌کنیم تا از تقاضایشان منصرف شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی ‌انسانی آموزش‌ و پرورش شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر، در دوره متوسطه و هنرستان به خصوص فنی و حرفه‌ای با کمبود نیروی مرد و در دوره ابتدایی با کمبود آموزگار مواجهیم که امیدواریم در نقل و انتقالات این موارد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران معلم مدارس اداره کل آموزش و پرورش تهران معلم آموزش و پرورش تهران کمبود نیروی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران

مسعود بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک سال گذشته تلاش مناسبی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای تکریم و پاسداشت مقام معلم انجام شده است.

وی افزود: در تابستان پیش رو نیز دو برنامه اساسی برای توانمندسازی معلمان به عنوان سرمایه انسانی و نیز پیگیری مطالبات فرهنگیان و خانواده‌های آنها اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج هزار سهمیه استخدامی در شهرستان‌های تهران در راستای بهتر شدن شرایط مدارس داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ نیز پنج هزار و ۷۷۶ سهمیه استخدامی از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است، گفت: در اواخر اردیبهشت آزمون مقطع متوسطه را داشتیم، قبل از عید نیز آزمون ابتدایی برگزار شد و در حال ارزیابی تکمیلی افراد هستیم تا بتوانیم برای اول مهر این افراد را به چرخه آموزش و پرورش اضافه کنیم‌.

بهرامی ادامه داد: در مورد سرانه‌های آموزشی نیز با پیگیری‌هایی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین محترم انجام دادند و حمایت‌های دولت طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۳ فضای آموزشی به شهرستان‌های استان تهران اضافه شد.

وی گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان در حال اجرا است و به مرور به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

کد خبر 6097510

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است