Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:51:38 GMT

البرز یکی از خاص‌ترین استان‌های کشور در علم و پژوهش است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۴۶۵

البرز یکی از خاص‌ترین استان‌های کشور در علم و پژوهش است

ایسنا/البرز رئیس بنیاد نخبگان استان البرز  با بیان اینکه البرز یکی از خاص‌ترین استان‌های کشور در حوزه علمی و پژوهش است، گفت: هیچ استانی در کشور دارای ۱۳ مرکز ملی و بین المللی علمی، پژوهشی، پژوهشگاه و ... نیست پس باید از این ویژگی برای توسعه همه جانبه استان استفاده کنیم.

محمد نبیونی روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در اولین نشست خبری جشنواره ملی امیر کبیر( طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرما محور) که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم  برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد هم تداوم داشته باشد، اظهار کرد:  با توجه به اینکه متولی برگزاری جشنواره در کشور  اغلب یا دولت است و یا بخش خصوصی، برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر توسط اتاق بازرگانی و جهاد دانشگاهی البرز که هر دو نهاد عمومی غیردولتی هستند را باید به فال نیک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نحوه برگزاری این جشنواره ادامه داد: برای این جشنواره بنا شده پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی که کارفرما محور بوده و به تایید آنها رسیده، مورد بررسی و داوری قرار بگیرند و در نهایت از بهترین آنها قدردانی شود.

وی توضیح داد: پایان نامه‌ها و رساله‌های ارسالی بسته به موضوع در پنج کارگروه و توسط اساتید برجسته داوری خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه این جشنواره گامی در راستای تقاضا محور کردن تولید علم در کشور محسوب می‌شود، گفت: باید به سمت و سویی پیش برویم که تولید پایان نامه و رساله در کشور بر اساس تقاضای کارفرمایان در بخش‌های مختلف تولید، صنعت، خدمات و ... صورت بگیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: البته تقاضا محور بودن تولید پایان نامه به معنای نفی سایر طرح و اقداماتی که در مرزهای دانش اتفاق می‌افتد نیست.

وی ادامه داد: بدون شک برای اینکه یک پایان نامه بتواند به مرحله اجرا برسد باید کارفرمایی باشد که بتواند هزینه این فرایند را بپردازد در غیر این صورت به جایی می‌رسیم که این تولیدات علمی در گوشه کتابخانه‌های دانشگاه‌ها مهجور باقی بمانند.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره فرصتی ایجاد می‌کند تا مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با هم به رقابت بپردازند، افزود: با برگزاری این جشنواره شرایطی فراهم می‌شود که در سال‌های بعد مراکز علمی و پژوهشی بر سر اینکه بیشترین تعداد پایان نامه‌های کارفرما محور را به جشنواره ارائه دهند با هم رقابت کنند.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه البرز یکی از خاص‌ترین استان‌های کشور در حوزه علمی و پژوهش است، گفت: هیچ استانی در کشور دارای ۱۳ مرکز ملی و بین المللی علمی، پژوهشی، پژوهشگاه و ... نیست پس باید از این ویژگی برای توسعه همه جانبه استان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره ملی امیرکبیر توضیح داد: ایران ۱۶۰ انجمن علمی دارد که بیش از دو سوم آنها در حال حاضر فعال هستند و این انجمن‌ها باید نقش خود را برای استقبال هر چه بیشتر از این رویداد ملی ایفا کنند.

وی گفت: بدون شک با استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی به عنوان متولیان برگزاری این جشنواره، جشنواره امیرکبیر به یک رویداد مهم علمی در کشور تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه خوارزمی شورای شهر کرج البرز برگزاری این جشنواره پایان نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز در سالن تولید یکی از کارخانه های استان البرز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • اعطای جایزه به ۶۲ نفر در شصت‌ودومین جایزه ملی البرز
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • اعطای جایزه ملی البرز به ۱۶۰۰ نخبه علمی
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد