Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:42:39 GMT

آزادی پنج زندانی با میانجیگری شورای حل اختلاف سردشت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۶۶۶۸

آزادی پنج زندانی با میانجیگری شورای حل اختلاف سردشت

امیر کشاوری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده این افراد در فروردین ماه امسال به شعبه شماره هفت شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان ارجاع داده شده بود که با تلاش اعضای این شورا منجر به صلح و سازش و آزادی آنها از زندان شد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعضای شوراهای حل اختلاف به رسالت اصلی خود در صلح و سازش عمل کرده و در جلوگیری از مراجعه‌های بی‌رویه مردم به محاکم و دادسراها، میزان ورودی پرونده به دادگستری کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز از ۴۴ فقره پرونده ارجاعی منتهی به سازش شد که با میانجیگری اعضای شعبه ویژه زندانیان و اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف این شهرستان، ۱۶ زندانی از زندان آزاد شدند.

رییس دادگستری سردشت افزود: جرایم بیشتر این محکومان مالی و زندانیان دارای شاکی خصوصی بودند.

هدف از تأسیس شوراهای حل اختلاف آن گونه که در ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم آمده است، کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد و یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است عنوان شده است.

سردشت دارای هفت شعبه شورای حل اختلاف است؛ این شهرستان با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

برچسب‌ها دادگستری سردشت قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری سردشت قوه قضاییه دادگستری سردشت قوه قضاییه شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: بانوی استان که مستمری مختصری دریافت می‌کرد نیمی از هزینه معاش ماهانه خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت کرد .
حیدری افزود: پس از اختصاص کمک این مادر برای آزادی یک زندانی زن ، خیرینی از تهران بقیه بدهی زندانی را تقبل کردند؛ با پرداخت مبلغ بدهی مادری به آغوش خانواده بازگشت.

دیگر خبرها

  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد