Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان از بازگشایی موقت سایت دفع زباله آزادشهر خبرداد و گفت: به استانداری برای رفع مشکلات سایت پسماند این شهرستان مهلت یک ماهه داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ هادی هاشمیان  امروز در نشست جلسه امروز کارگروه گسترش عدل و آزادی های مشروع دادگستری استانف اظهار کرد: در  سرکشی دوره ای چند روز پیش از سایت زباله آزادشهر، اهالی این شهر از بوی بد سایت زباله در نزدیکی شهر شکایت داشتند و در همین دیدار  دادستان این شهرستان را مسئول پیگیری موضوع کردیم که نتیجه آن دستور بستن سایت دفع زباله شرق استان در آزادشهر بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه امروز از معاون عمرانی استاندار برای ارائه توضیحات درباره این سایت دعوت شد و پس از بررسی موضوع تا پایان خرداد به استانداری فرصت داده شد تا برای رفع بوی بد و مشکلات این سایت پسماند اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: همچنین مقرر شد همزمان در این مدت ، محیط زیست و سایر دستگاه های اجرایی  دیگر منشا های احتمالی بوی بد این شهرستان را بررسی و گزارش آن را به دادگستری ارائه کنند .

هاشمیان گفت: برای جلوگیری از مشکل دفع زباله، این سایت از امروز دوباره بازگشایی می شود اما اگر پس  از گذشت مهلت تعیین شده مشکل همچنان به قوت خود باقی باشد اقدامات قضایی لازم انجام خواهد شد .

اختصاص 8 میلیارد تومان برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر

معاون عمرانی استاندار گلستان هم در این جلسه از اختصاص 8 میلیارد تومان برای رفع مشکلات سایت زباله آزادشهر خبرداد و گفت:  تا پایان خرداد بخشی از سایت که احتمال داده می شود منشا بیشتر بو های نامطبوع ناشی از آن باشد  ساماندهی و با بستری از خاک پوشانده و درختکاری شود.

میرمحمد غراوی افزود: همزمان با رفع مشکلات گودال دفع سایت زباله ، ساخت بخش تازه ای برای دفن استاندارد زباله و جمع آوری شیرابه ها در این سایت آغاز می شود که امیدواریم با مجموع این اقدامات در آینده مشکلات این سایت  کاملا رفع شود .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در ادامه با انتقاد از عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت پسماند گفت: نظارت دستگاه های اجرایی باید به گونه ای باشد که بودجه در همان موضوع پسماند هزینه شود نه انکه محملی برای جذب کادر اداری اضافی شود و به حیاط خلوتی برای شرکتها  و افراد خاص تبدیل شود.

گفتنی است؛ با شکایت مردم آزادشهر از بوی بد سایت دفع زباله شرق استان که در فاصله دو و نیم کیلومتری این شهر قرار دارد ، رئیس کل دادگستری استان ، دادستان این شهر را مامور بررسی و پیگیری این موضوع کرد که در نهایت با دستور دادستان فعالیت این سایت متوقف شد .

با توقف فعالیت این سایت برای رفع مشکلات مردم امروز در دادگستری استان جلسه ای با حضور مسئولان قضایی و استانداری تشکیل شد .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برای رفع مشکلات دادگستری استان سایت دفع زباله زباله آزادشهر سایت زباله بوی بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه امروز رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و درآمد نفتی داریم و نباید در حق کارگران اجحاف شود،‌گفت: بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند، در حالی که باید در کارهای با ماهیت مستمر قرارداد دائم بسته شود.

فتح الله بیات ـ در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طبق آمارها بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند،‌ اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی با بحران اقتصادی رو به رو بودیم و بسیاری از کارخانه‌ها به دلیل شرایط آن زمان دچار رکود و تعطیلی شدند تا بحث سازندگی پیش آمد. آن زمان کارفرمایان به سمت بستن قرارداد موقت در کارهای با ماهیت دائم و مستمر رفتند و دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت صادر شد چون وضعیت اشتغال و اقتصاد مطلوب نبود، به همین دلیل کارگران ۸ سال دوران جنگ افزایش حقوق و دستمزد نداشتند و مدتی بعد رشد شرکتهای پیمانکاری و گسترش قراردادهای موقت کار را شاهد بودیم.

انعطاف در بحث حقوق و دستمزد و تقویت معیشت کارگران

وی افزود: خوشبختانه امروز شرایط اقتصاد کشور شرایط جنگی نیست و ما در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفتهای چشمگیری داشتیم. رشد اقتصادی داریم، درآمد نفتی داریم، تحریم‌ها تا حدودی کاهش یافته و فضای کسب و کار بهبود پیدا کرده است بنابراین نباید در حق کارگران اجحاف شود. در بحث حقوق و دستمزد باید بیش از پیش انعطاف داشته باشیم و در جهت تقویت معیشت آنها گام برداریم.

این فعال حوزه کار در ادامه با بیان اینکه کارگرانی که بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند، نباید همچنان با قرارداد موقت مشغول کار باشند، به لایحه تعیین سقف قراردادهای موقت کار اشاره کرد و گفت: این لایحه در دولت قبل به تصویب هیات وزیران رسید و مصوبه ۴ سال بازه داشت؛ یعنی در پایان بهمن ۱۴۰۲ باید به اجرا درمی آمد ولی متاسفانه مصوبه هیات وزیران نادیده گرفته شده و به جای اجرا، پیشنهاد سقف ۵ سال مطرح شده تا به مجلس ببرند و روی آن نظر بدهند.

اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت 

بیات افزود: اخیرا لایحه‌ای تحت عنوان ارتقای امنیت شغلی در دستور کار قرار گرفته و ظاهرا در آن سقف قراردادهای موقت ۵ سال پیشنهاد شده است، در حالی که ما مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت کار را از قبل داشتیم. جلسات و کار کارشناسی بسیاری میان کارگران و کارفرمایان و وزارت کار در این خصوص برگزار شد و ساعت ها وقت و زمان صرف شده بود تا در نهایت به تصویب هیات وزیران رسید.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: این سوال وجود دارد وقتی مصوبه قانونی هیات وزیران را داریم، چرا باید آن را کنار بگذاریم و یک طرح جدید را مطرح کنیم؟ معتقدم این رویه باعث می‌شود در حوزه کارگری و قوانین مرتبط با آن دچار عقبگرد شویم. از متولیان انتظار داریم در حوزه کار و روابط کار، تشکل‌یابی و حقوق و دستمزد جامعه کارگری را به پیشرفت برسانند و روحیه کار و تلاش را در میان کارگران تزریق کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری