Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@10:12:20 GMT

برگزاری حج تمتع ۹۹ منوط به اعلام موضع رسمی عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۱۵۹

برگزاری حج تمتع ۹۹ منوط به اعلام موضع رسمی عربستان

با وجودی که برنامه های اجرایی و فرهنگی حج آینده در حال پیگیری است اما برگزاری حج امسال به اعلام موضع رسمی عربستان بستگی دارد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت اعلام شد با وجودی که برنامه های اجرایی و فرهنگی حج آینده درحال پیگیری است اما این سفر به اعلام موضع رسمی عربستان بستگی دارد که در وضع موجود، کشور میزبان می تواند شرایط لازم را مهیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: چون فرصت زیادی تا اعزام زائران باقی نمانده است بر اساس تفاهم نامه حج، کارهای اجرایی از جمله معاینات حجاج طبق برنامه ای که تدوین شده در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و عزت زائران ایرانی در سرلوحه مذاکرات اعزام حجاج قرار داشته، افزود: عربستان هنوز به صورت رسمی تکلیف و یا محدودیت های حج آینده را مشخص نکرده و برگزاری حج منوط به اعلام موضع این کشور است.

اکبر رضایی؛ سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه معاینات پزشکی کارگزاران و زائران حج 99 به صورت مرحله ای پیش می رود، گفت: برخی استان ها و شهرها به پزشک نیاز داشتند که به سرعت تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات طرح برکت به خانه با هماهنگی دستگاههای ذی ربط با هدف کمک به تولید داخلی و در جهت تحقق شعارسال و افزایش تعداد فروشگاههای عرضه  کالا آغاز شده است، افزود: راه اندازی این طرح فرصت مناسبی برای حجاج است تا سوغات خود را از داخل کشور خریداری کنند لذا مقرر شد این طرح با سرعت بیشتری دنبال و نهایی شود.

بر پایه این گزارش، در ادامه این جلسه، آقای غلامرضا رضایی؛ مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عربستان از آسیب شناسی صورت گرفته در حوزه همکاری با موسسه مطوفی حجاج ایران گزارشی ارائه کرد و راهکارها برای رفع نارسائی ها و مشکلات کلی و آسیب ها در سرزمین عرفات را برشمرد.

تکذیب ادعای اعمال محدودیت برای اعزام حجاج/عربستان تاکنون شرطی برای حج تمتع نداشته استآغاز واکسیناسیون واجدان شرایط شرکت در حج تمتع 99 از هفته آتی

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعلام موضع سازمان حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند