Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:07:01 GMT

گازسوز کردن کدام خودرو‌ها رایگان است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۳۹۶

گازسوز کردن کدام خودرو‌ها رایگان است؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید قاسمی ده چشمه قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش در برنامه روی خط شبکه خبر با بیان اینکه در سال گذشته اولویت ما برای دوگانه سوز کردن خودروها، خودروهای موجود در شرکت‌های خودرو سازی بوده است، افزود: خوشبختانه خودروسازان از این موضوع استقبال کردند و ۲۵ هزار خودرو به صورت دوگانه سوز  توسط کارخانجات تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در زمینه ثبت نام برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها مشکلی وجود ندارد و بیشترین دیتا و اطلاعات در اختیار وزارت صمت است.

قاسمی  اظهار کرد: استقبال عمومی برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها بسیار خوب بوده و برنامه ریزی برای اجرای این طرح انجام شده  است.  در آینده خودرو‌های کوچک مقیاس هم وارد این مقوله می‌شوند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به استقبال متقاضیان و مالکان خودرو‌های عمومی از سامانه قبلی و نظر به اینکه مدیریت کاملی بر روند عملیات تبدیل و پاسخگویی به تقاضا‌های مصرف‌کنندگان و صاحبان خودرو داشته باشیم، ثبت نام این افراد در سامانه جدید به آدرس GCR.NIOPDC.IR که در دامنه شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی تهیه شده است، پیگیری خواهد شد.

قاسمی ده چشمه توضیح داد: سامانه جدید به زیرساخت‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال و شاهکار متصل است و صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن فقط شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو است، به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از اتصال این سامانه با کارگاه‌های تبدیل و دوگانه سوز کردن خودرو‌ها خبر داد و افزود: بر این اساس افراد پس از ثبت نام، پیامکی را دریافت می‌کنند که بر اساس آن، زمان و محل سکونت مالکان خودرو اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: صبح امروز؛ ثبت نام مجدد متقاضیان گازسوز کردن خودرو‌ها آغاز می‌شود

او تصریح کرد: هم‌اکنون همه کارخانه‌ها و مراکز تبدیل با تمام ظرفیت در حال فعالیت هستند و با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که فراهم شده است روند دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد. ضمن اینکه افرادی که پیش از این در سامانه قبلی ثبت نام کرده‌اند و پیامک‌های فراخوان برای آن‌ها ارسال شده حتماً باید به سایت یا شماره تلفن‌هایی که در پیامک اعلام شده مراجعه کنند، تا نوبت خود را از دست ندهند.

قاسمی با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد تنها خودرو‌های عمومی شامل وانت بار‌های سبک و سنگین، ون و مسافربر‌های شخصی می‌توانند به صورت رایگان به دوگانه سوز کردن خودرو‌ها خود اقدام کنند، افزود: یک میلیون  و ۶۴۶ خودرو در نوبت این طرح قرار دارند و تمامی قطعات اجرای این طرح از جمله سیلندر و مخزن به صورت رایگان در اختیار کارگاه های دوگانه سوز کننده قرار می گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه دوگانه سوز کردن تمامی خودرو‌های عمومی رایگان است، افزود: دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی برای سایر خودرو‌ها اعلام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند اطلاعات خود را وارد سامانه کنند که به زودی این و طبق نوبت پیامک آن‌ها ارسال می‌شود، اما طبق مصوبه این طرح برای آن‌ها رایگان نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت بنزین حمل ونقل سهمیه بندی بنزین دوگانه سوز کردن خودرو ها خودرو های عمومی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی سلیمانی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نارضایتی شهروندان از معضلات و مشکلات ترافیکی، افزایش تخلفاتی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه و توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی از یک سو و تاکید و سیاست پلیس مبنی بر استفاده از تجهیزات الکترونیکی و کاهش نیروی انسانی برای کنترل ترافیک و ثبت تخلفات از سوی دیگر، ساز و کار به کارگیری اولین خودرو پلیس مجهز به دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن در قرچک را فراهم کرد.

وی در بیان ویژگی‌های این خودرو گفت: این خودرو با دوربین‌هایی که در هر دو سمت آن نصب شده، با عبور از طول معابر اصلی، امکان ثبت تخلفات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان مانند توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه جانبازان و معلولین، توقف در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات ساکن را به‌صورت هوشمند دارا است و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از پارک‌های دوبل و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن، جلوگیری از پارک خودروها در محل نامناسب در سطح شهر، از جمله مزایای این سامانه است.

سلیمانی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری شهروندان قانونمند گفت: امیدواریم با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، روز به روز شاهد کاهش تخلفات رانندگی و ایجاد ترافیکی آرام و روان در شهر باشیم.

وی در پایان با تاکید بر هوشمند سازی و نقش آن در انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و حوادث ترافیکی، خواستار توسعه شبکه هوشمند سازی تجهیزات ترافیکی در جهت ارتقا فرهنگ رانندگی در سایر شهرستان‌های استان شد.

کد خبر 6091901

دیگر خبرها

  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • سایپا فراخوان داد / این افراد به سایت سایپا مراجعه کنند
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟