Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:44:15 GMT

ارسال بیش از 30 هزار اثر ادبی و هنری به جشنواره مردمی خدمت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۴۰۳

ارسال بیش از 30 هزار اثر ادبی و هنری به جشنواره مردمی خدمت

رضایی با اشاره به ارسال 30 هزار اثرادبی و هنری به جشنواره خدمت گفت: این جشنواره در راستای لبیک به مطالبه رهبری و در جهت ثبت حماسه آفرینی مدافعان سلامت و تجلیل از آنان، از اسفند 98 آغاز به کار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رضایی دبیر جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور و نخستین جشنواره "تجلی وفاق" (جشنواره خدمت) با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره خدمت در راستای تجلیل از زحمات کادر درمانی کشور افزود: در راستای لبیک به مقام معظم رهبری درتقدیر و تشکر از کادرخدوم بهداشتی و درمانی کشور، در صدد بر آمدیم با برگزاری جشنواره ای تحت عنوان "تجلی وفاق" با دریافت آثار در زمینه های مختلف هنری، جلوه های مختلف این ایثارگری و خدمت رسانی را به همگان و به نسل های آتی کشور معرفی کنیم و یقینا جشنواره خدمت، گامی بلند در راستای حمایت از آثار ادبی و هنری با موضوع مدافعان سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با شیوع بیماری منحوس کرونا درسطح کشور، اقدامات مقابله، پیشگیری و درمان توسط کادر بهداشت و درمان کشور و همچنین اقدامات مقابله ای اعم از ضدعفونی معابر و محلات و شهرها، تهیه و تولید ماسک و دستکش و سایر امکانات پزشکی توسط بسیجیان، کمک مومنانه به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از این بیماری توسط خادمین شهدا و گروه های جهادی انجام شده است. حال در جهت تاکید و فرمان رهبری برای ثبت حماسه آفرینی های مدافعان سلامت؛ قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، ضمن ثبت این اقدامات برای آیندگان، از اسفندماه سال 98 اقدام به برگزاری جشنواره ملی تجلی وفاق در رشته های هنری فیلم ،عکس،مستند، خاطره، دلنوشته، پوستر و ... کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه جهادگران، خادمین شهدا و نیروهای بسیجی در کنار تلاش های مدافعان سلامت، تلاش گسترده ای در راستای مقابله با ویروس کرونا داشته اند، اظهار داشت: پزشکان، پرستاران و کادر درمانی زحمات فراوانی در راستای درمان بیماران کرونا کشیده اند که شایسته تقدیر است و در کنار این فعالیت ها، تلاش های گروه های بسیجی، مردمی، جهادگر و خادم الشهدا در جهت ضدعفونی کردن معابر، تهیه وسایل بهداشتی مورد نیاز کادر درمانی و مردم، برگزاری رزمایش انفاق مومنانه و ... حائز اهمیت است که باید از آنان تجلیل کرد و جشنواره خدمت ثبت کننده تمام این تلاش ها و از خود گذشتگی هاست.

دبیر نخستین جشنواره "تجلی وفاق" خاطر نشان کرد: با انجام تبلیغات صورت گرفته، تاکنون بیش از 30هزار اثر به دبیرخانه جشنواره تجلی وفاق(جشنواره خدمت) ارسال شده است و پیش بینی می شود ارسال آثار ادبی و هنری به این جشنواره تا 100 هزار اثر نیز افزایش پیدا کند.

رضایی، در خصوص مهلت ارسال آثار به جشنواره مردمی اظهار داشت: خرداد ماه، آخرین فرصت ارسال آثار به این جشنواره است و با اعلام عادی شدن اوضاع توسط ستادفرماندهی مقابله با کرونا در کشور و داوری آثار ارسال شده، اختتامیه این جشنواره با تجلیل از برگزیدگانش برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره خدمت در پایان گفت: تا به امروز بسیج هنرمندان ،بسیج جامعه پزشکی،سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه های استانی ،صداوسیما ،کمیته خادمین شهدا،دانشگاه های علوم پزشکی و سایر نهادها و ارگان ها حضور فعال و موثری را در برگزاری این جشنواره مردمی داشته اند.

منبع: دانا

کلیدواژه: مدافعان سلامت جشنواره خدمت تجلی وفاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان