Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:01:00 GMT

مراسم شب‌های قدر در باغ موزه همدان برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۶۰۱

ایسنا/همدان شب قدر را برترین شب سال نامیده‌اند، شبی که از هزار ماه برتر است، لیالی قدر فرصتی برای وصل به زنجیر ارتباط با خداوند متعال، خودسازی و بخشوده شدن است، در این شب درهای آسمان به روی توبه‌های انسان‌ها باز است و صدای بندگان تواب به عرش الهی می‌رسد.

مراسم شب‌های قدر در کشورهای مسلمان به ویژه در کشور ایران، از اهمیت و احترام ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان گفت یکی از شکوهمند‌ترین مراسم‌های مذهبی در کشور ما این مراسم است که هر ساله در نقطه نقطه کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال با توجه به شیوع کروناویروس در راستای حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال بیماری این مراسم در برخی مکان‌ها برگزار نمی‌شود و یا در صورت برگزاری برنامه با پروتکل های خاصی باید صورت بگیرد. استان همدان نیز با وجود اینکه شیب کاهشی خود را طی می کند اما هنوز در لیست استان‌های سفید قرار نگرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌و‌گو با ایسنا، اعلام کرد: مراسم لیالی قدر امسال با توجه به شیوع کروناویروس و شرایط بیماری در باغ موزه دفاع مقدس همدان بنا بر تصمیم ستاد کرونا برگزار نخواهد شد.

سردار مهدی ظفری ادامه داد: البته با توجه به سرما و مساعد نبودن آب و هوا این برنامه حتی اگر در شرایط خطر نبودیم هم برگزار نمی‌شد چراکه در هر شرایطی سلامتی مردم در اولویت قرار دارد و مراسم‌های باغ موزه نیز در فضای باز برگزار شده و با توجه به اینکه هوا هر سال سردتر می‌شود، برگزاری این مراسم معنوی، در این فضا قابل اجرا نبود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس همدان از اسفندماه سال قبل با آغاز پیک کرونا تعطیل شده و بنابر شرایط استان تا زمانی که شرایط به حالت عادی و سالم برنگردد، بازگشایی نخواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: بقاع متبرکه سطح استان با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند و تا همین لحظه دستوری مبنی بر بازگشایی و برگزاری مراسم شب‌های قدر در امامزادگان استان ابلاغ نشده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی ادامه داد: برنامه‌ای برای برگزاری مراسم در باغ بهشت همدان نیز با توجه به شرایط اخیر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دستوری در راستای بازگشایی امامزادگان و بقاع متبرکه استان صادر نشده البته در برخی استان‌های کشور که وضعیت سفید داشته‌اند، بعضی از بقاع بازگشایی شده‌اند اما استان همدان هیچ شهری وضعیت سفید ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری باغ موزه دفاع مقدس همدان شب قدر دفاع مقدس همدان باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی از مدیران کل و معاونان سابق اداره کل آموزش و پرورش و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: افتخارات امروز نظام تعلیم و تربیت استان در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است.

سعادتی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت پیامبران است بر توجه به مفهوم استاد و شاگردی در آموزش و پرورش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

وی تحول و موفقیت آموزش و پرورش را در گرو مشارکت همگانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در کانون توجه همه نخبگان، مسئولان و نهاد‌های عمومی و دولتی است و این مجموعه بدون جلب مشارکت آحاد جامعه موفق نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر