Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار میوه و تره‌بار ساری مرکز استان مازندران سالهاست که به یکی از دغدغه ها و دردسرهای مردم این شهر تبدیل شده است. این بازار قدیمی که قدمتی طولانی دارد به دلیل قرارگیری در کمربندی شمالی شهر علاوه بر مردم ساری، برای تردد مسافرانی که قصد شرق و غرب مازندران را نیز دارند به یک معضل تبدیل شده است. 

بازاری ۹۴ غرفه ای که چسبیده به مسیرکمربندی و بدون پارکینگ بوده هر روز ترافیک سنگینی را در مسیر کمربندی ایجاد می کند که نه تنها برای مردم ، برای مسئولان نیز غیرقابل تحمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از طرح های عمرانی شهری ساری در زمان بهره برداری از کمربندی شمالی ، جابه جایی بازار میوه و تره‌بار بود که بیش از یک دهه پیش آغاز شد. 

در سال ۱۳۸۶ بود که کلنگ بازار میوه و تره‌بار جدید شهر ساری در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار واقع در پنج کیلومتری جاده ساری به قائمشهر بر زمین زده شد که ۱۰ برابر بزرگتر از بازار کنونی است. 

بازار جدید میوه ساری که بنابر پیش بینی دارای ۱۵۵ غرفه خواهد بود هنوز پس از گذشت ۱۳ سال به بهره برداری نرسیده است و گویا رغبتی نیز برای این مسئله در میان بازاریان تره بار وجود ندارد. 

فرماندار ساری در اردیبهشت سال گذشته اعلام کرد که بازار میوه و تره بار ساری تا پایان زمستان امسال مهلت دارند که نسبت به اتمام پروژه بازار جدید و جابه جایی اقدام کنند.

عباسعلی رضایی بار دیگر در شهریور ماه نسبت به شایعات ناشی از وقفه در جابه جایی بازار میوه و تره بار واکنش نشان داد و تاکید کرد: مهلت جابه‌جایی بازار میوه و تره‌بار ساری تمدید نمی‌شود. 

وی در جلسه شورای اداری شهرستان ساری اعلام کرد که بازار میوه و تره بار ساری پس از پایان مهلت و عدم جابه جایی پلمب خواهد شد.

کرونا بهانه ای برای عدم جابجایی بازار تره و بار ساری

اما شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال گذشته که به سرعت در مازندران نیز گسترش یافت با وجود اینکه خسارات زیادی به بخش های اقتصادی ، درمانی ، آموزشی و سلامت مردم وارد کرد گویا برای بازاریان میوه و تره‌بار فرصت مناسبی را فراهم آورد. 

چرا که مجموعه بازار تره بار ساری با استناد به تعطیل شدن پروژه های عمرانی در پی شیوع ویروس کرونا، خواستار تعویق در جابه جایی بازار و به عبارتی تداوم فعالیت بازار قدیمی تره بار مرکز استان شد. 

بنابر اطلاعات بدست آمده خبرنگار ایرنا حتی مسئله وقفه در جابه جایی بازار در شورای تامین استان نیز مطرح شد تا بتوانند به بهانه تعطیلی پروژه ساخت بازار جدید، جابه جایی را به تعویق بیاندازند. 

این مسئله در حالی است که طبق مهلت فرمانداری ساری ، بازار میوه و تره بار ساری باید قبل از پایان سال جابه جا می شد. درهمین حال دستور تعطیلی پروژه های عمرانی از سوی دولت همزمان با طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین آغاز شد. 

علاوه بر این به دلیل اینکه کارفرما و پیمانکار ساخت بازار جدید میوه ساری، خود غرفه داران بازار سابق هستند، تعطیلی های قبل از طرح فاصله گذاری اجتماعی به طور قطع شامل این گروه نمی شد. 

مهلت جابه جایی تا پایان تیرماه تعیین شد

فرماندار ساری بار دیگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بنابر تصمیم نهایی شورای تامین استان مازندران، مهلت جابه جایی بازار میوه و تره بار ساری تا پایان تیرماه امسال تمدید شد. 

عباسعلی رضایی گفت: پایان تیرماه آخرین مهلت بازار میوه ساری است و هیچ بهانه ای برای تعویق این مسئله پذیرفتنی نبوده و مهلت داده شده مصوبه شورای تامین است. 

وی  با بیان اینکه حتما و بدون هیچ ملاحظه ای با پایان مهلت اعلام شده درهای بازار میدان تره بار ساری پلمپ خواهد شد، افزود: نمی توان به بهانه برخورداری ۱۰۰ غرفه دار هر روز زندگی ۳۰۰ هزار نفر را مختل کرد.

فرماندار ساری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بازار جدید تره‌بار مرکز استان گفت: بنابر آخرین گزارش بخش محوطه سازی و بهسازی مسیر دسترسی از جمله مهم ترین کارهای باقی مانده است. 

رضایی نیز با اشاره به اینکه پیمانکار ساخت بازار جدید خود غرفه داران هستند، افزود: نباید دولتی نبودن بازار به معنای عدم دخالت نهادهای نظارتی و مدیریت ارشد شهرستان شود و حتما پس از مهلت تعیین شده مسئله از راه قانونی پیگیری می شود. 

بهانه کرونایی جابه جا نشدن بازار میوه ساری کاملا مشهود است زیرا طبق گفته های فرماندار پس از ۱۳ سال پیشرفت ساخت بازار جدید فقط ۸۰ درصد بوده در حالی که ویروس کرونا تقریبا یک ماه پایانی سال وارد مازندران شد.

آنطور که به نظر می رسد ویروس کرونا برای هرقشری آسیب و بحران به همراه داشت، برای جابه جا شدن بازار میوه و تره بار ساری یک فرصت بود.

در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ۳۹۸ نفر بیمار مشکوک به کرونا با عاتئم تنفسی حاد مشکوک به کروما بر اساس تشخیص بالینی در مراکز استان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ساری بازار محصولات مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ساری بازار محصولات مازندران ویروس کرونا ساری بازار محصولات مازندران بازار میوه و تره بار ساری ساخت بازار جدید ویروس کرونا میوه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی

نوشاد عالمیان با پیروزی قاطع ۳ بر صفر در مصاف با نماینده اتریش، گام به مرحله سوم مقدماتی گرند اسمش عربستان گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقات تنیس روی‌میز اسمش عربستان روزهای ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت به میزبانی جده در جریان است و ایران با ۲ نماینده در بخش مردان در این پیکارها حضور دارد.

امروز (پنجشنبه) نوشاد عالمیان دارنده رنکینگ ۶۸ دنیا در دومین دیدار خود در مرحله حذفی به مصاف آندریاس لونکو با رتبه‌بندی ۸۸ جهان از اتریش رفت و در پایان توانست در سه گیم متوالی حریف خود را شکست دهد و به مرحله سوم مقدماتی راه پیدا کند.

عالمیان در گیم نخست در یک بازی نزدیک با حساب ۱۲ بر ۱۰ به برتری دست یافت، پینگ‌پنگ باز ایران در گیم دوم ۱۱ بر ۳ قدرت خود را به حریف دیکته کرد و در گیم سوم با حساب ۱۱ بر ۲ مقتدرانه بازی را به نفع خود تمام کرد تا در مجموع با حساب ۳ بر صفر پیروز این میدان باشد.

عالمیان جهت راه‌یابی به جدول اصلی مسابقات می‌بایست با برنده دیدار محمد البیالی دارنده رنکینگ ۶۲ دنیا از مصر و متئو موتی با رده‌بندی ۱۴۷ جهان روبرو شود.

کد خبر 750136

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • کارگران ستون‌های استوار جامعه
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول