Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:13:30 GMT

مقالات همایش بررسی لایحه حمایت از مالکیت ادبی، هنری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۶۶۴

مقالات همایش بررسی لایحه حمایت از مالکیت ادبی، هنری منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه مقالات همایش «بررسی تحلیلی و انتقادی لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط» به همت شاخه حقوق گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم منتشر شد. این مجموعه علاوه بر پیشگفتار دبیر همایش، مشتمل بر مقالات ارائه شده در همایش مزبور است که در اسفند ۱۳۹۷ در فرهنگستان علوم برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیشگفتار این مجموعه مقالات، سیدحسین صفایی عضو پیوسته و رئیس شاخه حقوق فرهنگستان علوم و دبیر همایش ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از مالکیت ادبی و هنری و تأثیر این حقوق در پیشرفت علم و فرهنگ و هنر و نقش بسزای آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، و اشاره به قوانین ایران در این زمینه، اظهار می کند که بررسی این موضوع در ابعاد مختلف ملی و بین المللی وجهه همت شاخه حقوق فرهنگستان علوم بوده است و در این ارتباط با همکاری انجمن علمی مالکیت فکری، سه همایش با عناوین تحول حقوق مالکیت ادبی و هنری در ایران؛ حمایت بین المللی از حقوق مؤلف؛ و همایش بررسی تحلیلی و انتقادی لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در فرهنگستان علوم برگزار شده است.

صفایی در ادامه می نویسد: از دهه هفتاد مطالعات بسیاری در این زمینه با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی انجام شد و طرح های متعددی جهت تکمیل قوانین ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فراهم آمد که به تهیه لایحه جامعی تحت عنوان «لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط» در ۱۲۵ ماده که برآیند طرح های قبلی است منتهی و در سال ۱۳۹۵ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و در مجلس در دست برسی است. این لایحه در همایش فرهنگستان علوم مورد بررسی و تحلیل انتقادی استادان و کارشناسان قرار گرفت و نظرات و رهنمودهای جالب و ارزنده ای در راستای تکمیل و رفع نقایص لایحه ارائه شد و به کمیسیون قضایی و مرکز پژوهش های مجلس تقدیم گردید. رئیس شاخه حقوق فرهنگستان علوم در پایان پیشگفتار اظهار امیدواری می کند که این مجموعه منتشرشده مورد بهره برداری کارشناسان و قانونگذاران و دست اندرکاران این رشته واقع شود.

این مجموعه علاوه بر پیشگفتار مشتمل بر شش مفاله است که عناوین مفالات آن عبارتند از:

- تحلیل فقهی مالکیت ادبی و هنری (آیت الله سیدمصطفی محقق داماد عضو پیوسته و رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و استاد حقوق و فقه دانشگاه شهیدبهشتی)

- دلالت ها و آثار گسترش قلمرو حمایت از حقوق مؤلف در لایحه جدید (محمود صادقی عضو هیئت علمی و مدیرگروه حقوق مالکیت فکری دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس و نماینده مجلس شورای اسلامی)

- تبیین موضوع مالکیت آثار ادبی و هنری و بررسی ساختاری «لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط» (محمود حکمت نیا عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون وزارت دادگستری در امور مالکیت فکری)

- نوآوری ها، فرصت ها و چالش های ضمانت اجراهای حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در پیش نویس لایحه جدید (سعید حبیبا استاد حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران)

- بررسی انتقادی لایحه قانون جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط در زمینه حقوق معنوی (سیدحسن شبیری (زنجانی) عضو هیئت علمی دانشگاه قم)

- نوآوری ها و کاستی های حقوق مرتبط در قوانین موضوعه و لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط (سیدحسین صفایی عضو پیوسته و رئیس شاخه حقوق گروه علوم انسانی فرهنگستان علوم و استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران).

جهت دریافت فایل PDF مجموعه مقالات اینجا کلیک کنید.

کد خبر 4923917

منبع: مهر

کلیدواژه: مقالات علمی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران همایش مالکیت ادبی و هنری ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۹۹ ویروس کرونا قرآن دعا و نیایش کنفرانس بین المللی شهید مطهری شبکه چهار سیما معرفی کتاب رادیو گفتگو امام حسن مجتبی ع دعای روزهای ماه رمضان حضرت خدیجه س لایحه حمایت از مالکیت ادبی و هنری و حقوق مرتبط فرهنگستان علوم حقوق مرتبط حقوق مالکیت شاخه حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت