Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان زارعی برای خون‌گیری از اهداکنندگان خون در شب‌های قدر خبر داد و گفت: پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، میناب، قشم، بستک و رودان آماده خون‌گیری از اهداکنندگان خون در شب‌های قدر هستند.

وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون بندرعباس از ساعت ۱۸ عصر تا ۴ بامداد، پایگاه‌های انتقال خون بندرلنگه و میناب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۴، مرکز خون‌گیری قشم از ساعت ۲۰ تا ۲۴، پایگاه انتقال خون بستک از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ و پایگاه انتقال خون رودان نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۳:۳۰ آماده خون‌گیری از مؤمنان روزه‌دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه داوطلبان اهدای خون با همراه داشتن کارت ملی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند، از روزه‌داران خواست نذر اهدای خون را تنها به شب‌های قدر اختصاص ندهند و در روزهای باقی‌مانده از ماه رمضان نیز برای این امر خداپسندانه مراجعه کنند.

زارعی با تأکید بر اینکه همه نکات بهداشتی در مراکز خون‌گیری رعایت می‌شود و افراد پیش از اهدای خون توسط پزشک معاینه می‌شوند، تصریح کرد: استان هرمزگان با داشتن حدود ۲۵۰۰ بیمار خاص، روزانه به‌طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد خون نیاز دارد. مردان هر سه ماه یک‌بار و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

کد خبر 4923927

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال خون هرمزگان شب قدر ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان زلزله بیرجند مواسات بسته معیشتی انتقال خون ساعت ۲۰ اهدای خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد،برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمارپیوند زده شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کبد این جوان ۲۲ ساله به یک بیمار هم زندگی دوباره بخشید.

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون