Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@06:55:11 GMT

افت ۲۶ هزار و ۳۸۶ واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۷۷۳۰

افت ۲۶ هزار و ۳۸۶ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۲۶ هزار و ۳۸۶ واحدی روبه‌رو شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق تهران که در روز‌های گذشته مرتب روند رو به رشد و رکوردشکنی را پی می‌گرفت، بالاخره امروز تعدیل شده و با کاهش ۲۶ هزار و ۳۸۶ واحد به رقم یک‌میلیون و ۲۱ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۶ هزار و ۵۵۱ واحد به ۳۱۸ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۲۲.۴ میلیارد سهام و حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲ میلیون نوبت معامله و به ارزش بی‌سابقه ۱۹ هزار و ۶۷۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به ۶ هزار و ۴۰ میلیارد تومان رسید را به آن اضافه کنیم، ارزش معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به بیش از ۲۵ هزار و ۷۱۸ میلیارد تومان رسیده است.

امروز حجم معاملات در بورس به صورت غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و در حالی که روز‌های قبل یک تا ۲ میلیارد سهم خرید و فروش می‌شد، امروز این رقم ۱۱ برابر شده و به ۲۲ میلیارد سهم رسیده است؛ یعنی نشان می‌دهد، معامله‌گران خرد و حقیقی تحت‌تأثیر هیجانات، فروشنده سهام شدند که البته در این بین سهام ارزنده‌ای نیز وجود دارد. کارشناسان معمولا به افراد تازه‌وارد به بازار و سهامداران خُرد توصیه می‌کنند، اولا از پس‌انداز‌های کناری در بورس استفاده کنند و ثانیاً بازار بورس همواره همراه با سود و زیان و همزاد با ریسک است، بنابراین بسیار دقت کنند که اولا سهام صندوق‌ها و عرضه‌های اولیه را خریداری کنند و ثانیاً نگاه به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را براساس نگاه بلندمدت ترسیم کنند و از رفتار‌های هیجانی تحت تأثیر فضای مجازی و یا هیجانات بازار خودداری کنند، زیرا بورس‌بازان در کمین سهامداران خرد و کم‌تجربه ایستاده‌اند تا سهام آن‌ها را به قیمت مفت از چنگ‌شان بیرون بیاورند.

امروز عمده نهاد‌های مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی‌مس، بانک‌ملت، مپنا و سرمایه‌گذاری غدیر همگی در ریزش شاخص کل اثرگذار بوده‌اند و تنها نماد مخابرات ایران در افزایش شاخص بورس تهران مؤثر بوده است.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با افت ۲.۵ درصدی به رقم ۲۷۱ هزار و ۶۴۲ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با کاهش ۲ درصدی به ۲۱۱ هزار و ۵۴ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افت ۲.۲ درصد به رقم یک‌میلیون و ۳۰۶ هزار و ۴۱۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با عقب‌نشینی ۱.۸ درصدی به رقم ۷۶۵ هزار و ۴۱ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با کاهش ۳.۵ درصدی به رقم یک‌میلیون و ۹۹۱ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

امروز نماد‌های پربیننده مربوط به بانک ملت، حمل و نقل خلیج فارس، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری خوارزمی، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، ملی مس، پالایش نفت اصفهان و بانک صادرات بوده‌اند.

گفتنی است در فرابورس ایران نیز اوضاع تعریف چندانی نداشته و شاخص کل با افت ۲۷۴ واحد به رقم ۱۱ هزار و ۳۳۲ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۷۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۵.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۵۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۴۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های گل‌گهر و پتروشیمی مارون بیشترین اثر در شاخص فرابورس را داشته و نماد‌های هلدینگ میدکو، صباتأمین، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و مدییت انرژی امید تابان هور در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بود‌ه‌اند.

امروز نماد‌های پربیننده در فرابورس شامل مولد نیروگاه جهرم، ذوب‌آهن، سمگا، نیروی برق دماوند، سیمان لار سبزوار، تبرک و بانک دی بوده‌آند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افت شاخص بورس تهران شاخص بورس تهران عقب نشینی شاخص بورس فرابورس ایران میلیارد تومان سرمایه گذاری واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید