Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:07:25 GMT

قربانیان کرونا در انگلیس از 40 هزار نفر عبور کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۰۲۲

قربانیان کرونا در انگلیس از 40 هزار نفر عبور کرد

طبق اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، مجموع قربانیان کرونا در انگلستان از مرز 40 هزار نفر عبور کرد که بیشترین تعداد در میان کشورهای اروپایی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر آمار ملی انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مجموع آمار قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در انگلیس از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، آمار و ارقام رسمی همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان خانه‌های سالمندان انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، تا تاریخ ۹ می (۲۰ اردیبهشت ماه)،  ۳۵ هزار و ۴۴ مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در انگلستان و ولز ثبت شده است و با افزوده شدن جدیدترین آمار و ارقام مربوط به اسکاتلند و ایرلند شمالی، مجموع آمار و ارقام قربانیان کرونا در بریتانیا به ۴۰ هزار و ۱۱ نفر رسید.

این آمار و ارقام، همچنان انگلیس را در رتبه اول کشورهای اروپایی با بیشترین قربانیان کرونا حفظ کرده است و ایتالیا با ۳۰ هزار و ۷۳۹ مورد فوتی، اسپانیا با ۲۶ هزار و ۷۴۴ مورد فوتی و فرانسه با ۲۶ هزار و ۶۰۴ مورد فوتی در رده‌های بعدی کشورهای اروپایی با بیشترین آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا قرار دارند.

روزنامه گاردین آمار و ارقام مربوط به قربانیان کرونا در کشورهای اروپایی را بر اساس اطلاعات دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش کرد و سپس نوشت که آمار تلفاتی که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه می‌دهد، در اغلب موارد، مرگ و میرهایی را شامل نمی شود که در خانه‌های سالمندان و اقامتگاههای خصوصی به وقوع می‌پیوندد.

این آمار و ارقام در حالی منتشر شده است که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته (دوشنبه) طی سخنرانی خود ضمن ابراز امیدواری برای یافتن راهی برای درمان کرونا گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده بتوانند واکسن کرونا را پیدا کنند.

وی در این خصوص گفت: «هیچ تضمینی برای ساخت واکسن کرونا وجود ندارد زیرا هم‌اکنون بعد از گذشت 18 سال، هنوز واکسنی برای سارس نداریم. آنچه می‌توانم بگویم این است که بریتانیا در صدر فعالیت‌های بین‌المللی برای دستیابی به واکسن قرار دارد».

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کروناویروس انگلیس کرونا کووید 19 قربانیان کرونا کشورهای اروپایی آمار و ارقام هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید