Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:32:47 GMT

کردستان آخرین استان کشور در تورم نقطه به نقطه فروردین ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۰۹۳

کردستان آخرین استان کشور در تورم نقطه به نقطه فروردین ۹۹

در این گزارش که روز سهشنبه در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان منتشر شد، آمده است: تورم نقطه به نقطه کشور در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ترتیب (۲۲) درصد و (۱۹/۸) درصد بوده که جایگاه استان کردستان در فروردین ۱۳۹۹ نسبت به اسفند ۱۳۹۸ تغییری نکرده و همچنان سی و یکمین استان از لحاظ تورم نقطه به نقطه در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورم ماهانه: (کردستان و کهکیلویه و بویر احمد استان های نخست کشور)

بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی در فروردین ماه ۱۳۹۹، استان کردستان با تورم ماهانه (۳/۸) درصد، در جایگاه اول نسبت به سایر استان های کشور قرار گرفته است، تورم ماهانه کشور در فروردین ماه (۲/۱) درصد است، ضمن اینکه کردستان در اسفند ۱۳۹۸ با تورم ماهانه (۱/۷) درصد در جایگاه دوازدهم استان های کشور قرار گرفته بود.  

تغییرات شاخص دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل: (کردستان استان بیست و یکم کشور)

تغییرات شاخص دوازده ماه منتهی به فروردین ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان کردستان و کشور (اردیبهشت ۱۳۹۸ تا فروردین ۱۳۹۹ نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۷ تا فروردین ۱۳۹۸) به ترتیب (۳۱/۶) درصد و (۳۲/۲) درصد بوده که استان کردستان در جایگاه بیست و یکم استان های کشور قرار دارد. این تغییرات شاخص در اسفند ماه ۱۳۹۸ در کردستان و کشور به ترتیب (۳۵/۶) درصد و (۳۴/۸) درصد است که استان در جایگاه هفدهم قرار داشت.

 همانند ماه قبل شیب کاهشی "تغییرات شاخص دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل" در استان کردستان در مقایسه با کشور تندتر بوده بطوریکه کاهش تورم دوازده ماهه در فروردین ماه ۱۳۹۹ نسبت به اسفند ماه ۱۳۹۸ در کردستان (۴) درصد و در کشور (۲/۶) درصد بوده است.

برچسب‌ها کردستان مرکز آمار ایران نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مرکز آمار ایران نرخ تورم کردستان مرکز آمار ایران نرخ تورم استان کردستان تغییرات شاخص تورم ماهانه فروردین ماه دوازده ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان

سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهم‌ترین علت رخ داده تصادفات درون‌شهری در کردستان بوده است.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در فروردین ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی با ۲۰ درصد افزایش ثبت شده است.

وی گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفر‌های نوروزی را در پی داشت، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده گفت: تصادف عابرین پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری کردستان در فروردین ماه بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است