Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@14:53:05 GMT

تعداد خانوار‌های جامانده از وام یک میلیونی چقدر؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۲۷۷

تعداد خانوار‌های جامانده از وام یک میلیونی چقدر؟

خبرگزاری ایسنا: شیوع ویروس کرونا با خساراتی که به اقتصاد کشور به دلیل تعطیل شدن یا کاهش فعالیت مشاغل و کسب‌وکار‌های خرد و کلان وارد کرد، دولت را بر آن داشت تا ستاد اقتصادی تشکیل دهد که در آن به بررسی و حل مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای کسب‌وکار‌ها پس از این ویروس بپردازد که یکی از این تصمیمات پرداخت وام یک میلیونی از محل یارانه برای خانوار‌های یارانه‌بگیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار بر این بود که تمامی خانوار‌های یارانه‌بگیر که تعداد آن‌ها به حدود ۲۳میلیون خانوار می‌رسد، مشمول دریافت این وام باشند و طی فرآیند تعریف شده باید بعد از دریافت پیامک وزارت ارتباطات درخواست خود را اعلام و با تلفن همراه به نام سرپرست خانوار به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند تا در بین مشمولان قرار گیرند.

علاوه براین، طبق تصمیمات اتخاذ شده تسهیلات یک میلیونی به صورت قرض الحسنه به حساب یارانه متقاضیان واریز و طی ۳۰ ماه با اقساط ۳۵ هزار تومانی بازپرداخت می‌شود.

این وام در دو مرحله که حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت آن بوده، به حساب یارانه‌بگیران واریز شده و مرحله سوم آن که مربوط به خانوار‌هایی است که به دلیل مشکلاتی همچون مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده و سایر خطا‌ها شرایط واریز برای آن‌ها فراهم نشده، طبق اعلام بانک مرکزی باید این مشکلات در طول این هفته رفع شده باشد تا شرایط برای واریزی مرحله سوم هم فراهم شود.

تعداد خانوار‌های جامانده از وام یک میلیونی

آنچه بانک مرکزی تا زمان ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام کرده از تعداد ۷۷۵ هزار و ۳۹۴ فقره تسهیلات قابل پرداخت به یارانه بگیران (براساس فهرست اعلامی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها)، تعداد ۷۷۲ هزار و ۹۳۰ فقره از تسهیلات موصوف (معادل ۹۹.۷ درصد) پرداخت شده است.

همچنین، با احتساب تسهیلات پرداختی مراحل اول و دوم تاکنون از تعداد ۲۰ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۷۳ خانوار معرفی شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، تعداد ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۸۶ سرپرست خانوار تسهیلات یک میلیون ریالی را دریافت کرده‌اند.

از آنجا که ۲۳ میلیون نفر خانوار یارانه‌بگیر مشمول این طرح هستند، اما با محاسبه پرداختی‌های این وام تاکنون دو میلیون و ۸۱۵ هزار و ۶۱۴ خانوار یارانه‌بگیر به دلیل مشکلات ذکر شده نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند که بنابر اعلام بانک مرکزی تسهیلات این تعداد از خانوار باقی مانده تا پایان اردیبهشت ماه واریز خواهد شد و با این حساب پرداختی‌های وام یک میلیونی کرونا روز‌های پایانی خود را سپری می‌کند که تا یک هفته دیگر پرونده این بسته حمایتی دولت مقابل آسیب‌های کرونا بسته خواهد شد.

اما از آنجا که ویروس کرونا همچنان در کنار ما زندگی می‌کند، باید این نوع تمهیدات و حمایت‌ها از مردم مقابل آسیب‌های این ویروس به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه ادامه پیدا کند تا افراد جامعه در کنار نگرانی‌ها و تهدید‌های سلامت خود دیگر دغدغه معیشت نداشته باشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: وام یک میلیونی کرونا خانوار ایرانی ستاد اقتصادی دولت وام یک میلیونی یارانه بگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون

مهدی صحابی گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات درخصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز یادآور شد: از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

همچنین صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹‏‏/۰۲‏‏/۱۴۰۳ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه نموده‌اند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و. فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹، ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳، ۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند. ‏‏

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • بانک‌ها بیش از ۵.۶ همت وام ازدواج و فرزند پرداخت کردند
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد