Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام علی لقمانپور اظهار داشت: به دنبال اعلام فراخوان برگزاری چهارمین جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس، تاکنون ۶۰ اثر هنری از هنرمندان استان قم برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوعات جشنواره یادآور شد: موضوعات این جشنواره را رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بیانیه گام دوم انقلاب، استکبار ستیزی و دستاوردهای دفاع مقدس، جبهه مقاومت و تأثیرپذیری آن از دفاع مقدس، جوانان و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای سال‌های حماسه و ایثار و معرفی الگوهای عملی و نمادهای ارزشی دفاع مقدس به جامعه تشکیل می‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم تصریح کرد: همچنین تبیین نقش اقشار، اقوام، مذاهب در دفاع مقدس، معرفی نقش ویژه بانوان، مادران، همسران، خواهران و فرزندان رزمندگان اسلام در معرفی حماسه ایثار و شهادت، معرفی دستاوردها و آثار ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و بین المللی دفاع مقدس در چهلمین سالگرد این حماسه بزرگ بخش دیگری از موضوعات چهارمین جشنواره ملی فانوس می‌باشد.

وی گفت: موضوعات جشنواره فانوس شامل شهیدان والامقام، جانبازان و آزادگان سرافراز، رزمندگان و ایثارگران عزیز، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های معظم ایثارگران می‌شود.

حجت الاسلام لقمانپور افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های مختلف هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و سرود، تلویزیونی و سینمایی، رادیویی، بخش آزاد و بخش ویژه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در قم، خیابان شهیدان فاطمی (دور شهر)، بین کوچه ۱۳ و ۱۵، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ارسال نمایند.

بر اساس این گزارش، آثار تولیدی باید مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ باشد و به طور طبیعی آثاری که در دوره‌های قبلی جشنواره ارائه شده، مجاز به شرکت در این دوره نخواهد بود؛ مهلت ارسال آثار تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام شده و آثار ارسالی هنرمندان استان قم ابتدا توسط مدیر هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سایت رسمی جشنواره فانوس ثبت و سپس به دبیرخانه مرکزی فرستاده خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع از جزئیات چهارمین جشنواره ملی فانوس با شماره ۰۹۳۶۸۳۱۱۹۲۰ (وحید رسولی) در پیام رسان های سروش، ایتا و واتساپ و یا شماره ۳۷۷۳۴۱۷۲-۰۲۵ ارتباط برقرار کنند.

آئین اختتامیه این جشنواره در مهرماه ۱۳۹۹ در شهر شیراز با معرفی افراد برگزیده و اهدای جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

استان قم در سال گذشته با ارسال ۲۵۷ اثر هنری به سومین دوره جشنواره ملی فانوس رتبه دوم کشوری را از لحاظ تعداد آثار از آن خود کرد و از ۱۲ اثر راه یافته به بخش مسابقه، چهار رتبه کشوری نصیب استان شد.

کد خبر 4923982

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب جشنواره فانوس قم دفاع مقدس ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان مواسات زلزله بیرجند ستاد مقابله با کرونا چهارمین جشنواره دفاع مقدس جشنواره ملی استان قم حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد

مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه‌های ‌علمیه، در راستای مأموریت اصلی خود در فراهم‌سازی گفتمانی فعال در شبهه‌پژوهی و پاسخگویی به‌روز، دقیق و مؤثر و همچنین ایجاد زمینه مناسب هم‌افزایی تجارب و اطلاعات علمی، ایده پردازی، اثربخشی و فرهنگ گستری رصد و پاسخ به شبهات دینی، سومین جشنواره پاسخ برتر را با هدف تکریم و تقدیر از فعالان و پیشگامان در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی و حمایت حمایت مالی و معنوی از آثار برتر برگزار می‌کند.

موضوع جشنواره:

تقدیر از فعالان و مراکز پاسخگو به شبهات دینی و حکمرانی اسلامی به همراه با اعطای جوایز به آثار برتر و حمایت از برگزیدگان است.

قالب‌های جشنواره:

پژوهشی: کتاب، مقاله، پایان‌نامه، ادبی: شعر، داستان، داستانک، ناداستان، رمان، چندرسانه‌ای: فیلم، فیلم کوتاه، مستند، کلیپ، پادکست، موشن، پویانمایی، تجسمی: عکس، عکس نوشته، اینفوگرافی، کاریکاتور، نقاشی، بین‌الملل و بخش‌ویژه: رویکرد تهاجمی در مواجهه با شبهات می باشد.

معیارهای انتخاب اثر در این جشنواره:

پاسخگویی تخصصی و تحلیل محتوا، استفاده از شیوه‌های نوین پاسخگویی و ارائه الگوهای صحیح پاسخگویی به شبهات

شرایط آثار:

آثار پژوهشی نگاشته و چاپ شده در سال ۱۴۰۱، عدم ارسال آثار ارسالی در جشنواره‌های قبلی.

علاقه مندان می‌نوانند تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی https://jpb.pasokh.org/ ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۷۶۷۰۸۹۱ تماس بگیرند.

گفتنی است، اختتامیه سومین جشنواره «پاسخ برتر» پاییز ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است