Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، یک منبع سیاسی آگاه عراقی اعلام کرد که اتحادیه میهنی کردستان عراق در نامه ای به نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق مراتب ناخرسندی عمیق خود را از اقدامات و تک روی های مسرور بارزانی نخست وزیر این اقلیم ابراز داشته است.

این منبع بیان کرد: اتحادیه میهنی بر این باور است که مسرور بارزانی بر تصمیمات امنیتی و اقتصادی اقلیم چنگ انداخته است و وزیران اتحادیه میهنی را کنار زده است در حالی که توافق تشکیل دولت اقلیم بر اساس شراکت میان دو حزب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور تاکید کرد: اتحادیه میهنی خواستار تعدیل خط مشی مسرور بارزانی و شراکت در اداره موضوعات نفتی و منابع طبیعی شده است و مشارکت در مذاکرات مجدد را مشروط کرده است و اینکه نیروهای نظامی وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق به مناطق نفوذ این اتحادیه وارد نشوند.

این منبع افزود: در جریان سفر نچیروان بارزانی به سلیمانیه، نامه ای به وی رسید مبنی بر اینکه اتحادیه میهنی آماده گفتگو با حزب دموکرات کردستان عراق و پایان تنش ها میان دو حزب به شرط، تعدیل خط مشی نخست وزیر اقلیم است.

تنش میان دو حزب پس از آن رخ می دهد که نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق در منطقه «زینی ورتی» مستقر شده اند و اتحادیه میهنی خواهان عقب نشینی این نیروهاست؛ زیرا این منطقه را تحت نفوذ و قلمرو حزب اتحادیه میهنی می داند.

کد خبر 4923987

منبع: مهر

کلیدواژه: نچیروان بارزانی مسرور بارزانی اقلیم کردستان عراق ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین دونالد ترامپ ایران روسیه داعش شیوع کرونا سوریه مصطفی الکاظمی افغانستان اتحادیه میهنی کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق

شهروندان جنگ‌زده‌ غزه از مقاومت اسلامی عراق و دبیرکل جنبش نُجَباء به‌خاطر حمایت تمام‌قد از ملت فلسطین در نبرد نابرابر با رژیم متجاوز صهیونیستی، قدردانی کردند.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • (عکس) روز‌های تلخ موشک باران در تهران
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق