Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره هنری مردمی «همه با هم علیه کرونا» توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: این جشنواره با هدف بیان اهمیت در خانه ماندن و گذراندن وقت با خانواده در راستای مبارزه با ویروس کرونا و همچنین حمایت از مدافعان سلامت برگزار شد و با استقبال پرشور مردم و هنرمندان استانی و کشوری روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جشنواره هنری مردمی «همه با هم علیه کرونا» در پنج بخش داستانک، شعر، کاریکاتور، عکس و ایده های جذاب برگزار شد، ادامه داد: بیش از 380 اثر ارزشمند و فاخر از هنرمندان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که این آثار توسط سه داور در هر بخش، داوری شد.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه افزود: داوری این جشنواره به دلیل حضور عموم مردم و همچنین هنرمندان، در دو بخش مردمی و هنری صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: همه آثار ارسال شده به این جشنواره به مرور زمان در فضای مجازی به نمایش گذاشته می شود و همچنین پس از شکست کرونا نیز، طی مراسمی از نفرات برگزیده این جشنواره قدردانی می شود.

هیات داوران جشنواره هنری مردمی «همه با هم علیه کرونا» در بخش شعر آیتک احمدی را شایسته تقدیر دانست، ابراهیم قبله آرباطان حائز رتبه سوم و محمد شکری فرد را نفر دوم عنوان کرد؛ در این بخش هیأت داوران هیچکدام از شرکت کنندگان را حائز رتبه اول تشخیص نداد.

در بخش داستانک، حسن مرادی و ندا اخوان هر دو شایسته تقدیر شناخته شدند در این بخش امیررضا کلانتری موفق به کسب رتبه سوم، سحر نقیلی رتبه دوم و نگین مظهری به عنوان نفر نخست این بخش انتخاب شدند.

در بخش عکس نیز، مجموعه عکس های خانگی المیرا چرندابی افشاری در بخش مردمی شایسته تقدیر شناخته شد و از مجموعه عکس های متین هاشمی تقدیر ویژه صورت گرفت. دو اثر بهزاد عزیزپور حائز رتبه سوم، دو اثر مینا نوعی حائز رتبه دوم و اثر فاطمه جداری فرید به عنوان رتبه نخست این بخش انتخاب شد.

هیات داوران در بخش کاریکاتور، سالار عشرت خواه را شایسته تقدیر دانست و مهسا اسکندری به عنوان نفر دوم انتخاب شد؛ در این بخش نیز هیأت داوران کسی را حائز رتبه اول و سوم تشخیص نداد. در این بخش از آثار ارسالی فرهاد رحیم قراملکی تقدیر ویژه صورت گرفت.

اما در بخش ایده های جذاب این جشنواره نیز، مجموعه کلیپ های مرتضی پاشایی فخری در بخش مردمی شایسته تقدیر شناخته شد و انیمیشن (استاپ موشن) «نخود نخود، هر که رود خانه خود» اثر مشترک رعنا واعظی و محمد زارع به تنهایی موفق به کسب رتبه نخست این بخش شد. هیأت داوران هیچکدام از شرکت کنندگان را در این بخش حائز رتبه دوم و سوم تشخیص نداد.

گفتنی است، زمان برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره متعاقبا از سوی روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی اعلام خواهد شد.

بیانیه هیات داوران جشنواره مردمی هنری «همه با هم علیه کرونا»

هیات داوران جشنواره مردمی هنری «همه با هم علیه کرونا» در بیانیه ای به ارزیابی کلی آثار این رخداد فرهنگی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، در این بیانیه آمده است:

« خلق آثار هنری و ادبی با موضوع مسائل روز» ، پیچیدگی و محدودیت های خود را دارد و از این رو توجه ویژه به این نوع فعالیت ادبی هنری ضروری است و یکی از مهم ترین شیوه های توجه به آن، برگزاری جشنواره است.

جشنواره « همه با هم علیه کرونا » که با موضوع ایفای نقش اجتماعی در برابر ویروس کرونا، جلوه های فاصله گذاری در مقابله با ویروس کرونا، خدمات کادر درمانی و مدافعان سلامت برگزار شد، فرصتی فراهم آورد تا هنرمندان به خلق آثار ادبی و هنری و همچنین مشارکت در مقابله با بیماری کرونا بپردازند. از این جهت این جشنواره جلوه ای باشکوه را از همراهی و همدلی هنرمندان این مرزوبوم با مدافعان سلامت رقم زد. مزیت مضاعف این جشنواره (به ویژه برای هنرمندان تازه کار و نوقلمان) نقد و ارزیابی آثار بود تا عیار و توانمندی خود را در آغاز راه دریابند و چه بسا از بطن همین جشنواره ها هنرمندانی با استعداد و خوش قریحه چهره برنمایند و آینده ای روشن پیش روی خود بگشایند.

هیات داوران ضمن تمجید از شرکت کنندگان محترم جشنواره به ارزیابی آثار رسیده پرداخته و در مرحله ی اول داوری 10 اثر در هر بخش منتخب گردید و از بین 10 اثر، برگزیدگان نهایی به ترتیب رتبه اعلام می گردد.

در این مقوله نکاتی یادآور می شود:

- با توجه به مردمی بودن جشنواره و تعداد آثار رسیده به دبیرخانه ، عمده شرکت کنندگان را قشر جوان تشکیل داده است. این مشارکت جوانانه نشان از اشتیاق و علاقه گسترده جوانان به موضوع مقابله با ویروس کرونا دارد و از این رو، امید می رود با اهتمام تصمیم گیرندگان و مدیران فرهنگی، شاهد حمایت از جوانان در جهت رشد و نیل به بالندگی ایشان باشیم.

- بکر بودن سوژه ها و همچنین تلفیق مشارکت هنرمندان متخصص و عموم مردم از خصوصیات تمامی بخش های جشنواره بوده است. با بررسی دقیق آثار، هیئت داوران به منظور رعایت عدالت در میان هنرمندان و سایر اقشار، در هر بخش علاوه بر رتبه های ممتاز، آثار «تقدیر ویژه» و «شایسته تقدیر» را انتخاب نموده است. به لحاظ کیفی در برخی از بخش ها به اتفاق آرا رتبه ی اول انتخاب نگردیده است.

- جای بسی خوشحالیست که علی رغم استانی بودن جشنواره، آثار فاخری از تمامی نقاط میهن اسلامی مان به جشنواره رسیده است. با اینحال هیات داوران یادآور می شود به دلیل استانی بودن جشنواره، آثار رسیده از سایر استان های کشور در مرحله داوری حضور نداشته اند. با این حال، به واسطه حضور گرم این شرکت کنندگان، از سوی حوزه هنری آذربایجان شرقی لوح تقدیر و بسته هدایای فرهنگی به تمامی ایشان ارسال خواهد شد.

در پایان آرزوی ریشه کن شدن سریع بیماری کرونا و سلامتی و آرامش را برای عموم هم میهنان عزیز داریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز حوزه هنری آذربایجان شرقی حوزه هنری آذربایجان شرقی همه با هم علیه کرونا شرکت کنندگان شایسته تقدیر هیات داوران حائز رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۸ عضو هیات داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ معرفی شدند تا در کنار گرتا گرویگ به عنوان رئیس این بخش به انتخاب بهترین‌ها بپردازند.

لیلی گلادستون بازیگر آمریکایی نامزد اسکار برای بازی در «قاتلان ماه کامل»، ایوا گرین بازیگر فرانسوی «سه تفنگدار»، عمر سای بازیگر فرانسوی سریال «لوپین»، ابرو سیلان فیلمنامه‌نویس ترکیه نویسنده برنده نخل طلای ۲۰۱۴ برای «خواب زمستانی»، نادین لبکی کارگردان لبنانی فیلم «کفرناحوم» که سال ۲۰۱۸ برنده جایزه هیئت داوران جشنواره کن شد، از جمله اعضای این دوره جشنواره کن هستند.

خوان آنتونیو بایونا کارگردان اسپانیایی که جدیدترین فیلمش «جامعه برف» نامزد اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد، پیرفرانچسکو فاوینو بازیگر ایتالیایی فیلم «ماریا» و کورئیدا هیروکازو کارگردان ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ برای «دزدان فروشگاه» دیگر اعضای گروه داوران پر و پیمان این دوره را تشکیل داده‌اند.

فیلم‌هایی که این دوره در بخش رقابتی حضور دارند عبارتند از: «همه ما به عنوان نور تصور می‌کنیم» پایال کاپادیا، «آنورا» شان بیکر، «کارآموز» علی عباسی، «پرنده» آندریا آرنولد، «گرفتار جزر و مد» جیا ژانگ-که، «امیلیا پرز» ژاک اودیارد، «دختری با سوزن» مگنوس فون هورن، «گرند تور» میگل گومز، «انواع مهربانی» یورگوس لانتیموس، «قلب‌های تپنده» ژیل للوش، «لیمونوف: تصنیف» کریل سربرنیکوف، «مارچلو میو» کریستوف اونوره، «مگالوپولیس» فرانسیس فورد کاپولا، «متل دستینو» کریم عینوز، «اوه، کانادا» پل شریدر، «پارتنوپ» پائولو سورنتینو، «کفن ها» دیوید کراننبرگ، «ماده» کورالی فارگیت، «الماس وحشی» آگاته رایدینگر، «گرانبهاترین محموله ها» میشل آزاناویسیوس، «دانه انجیر مقدس» محمد رسول‌اف و «سه مایل تا پایاین دنیا» ساخته امانوئل پاریو.

برنده نخل طلا در مراسم اختتامیه جشنواره در ۲۵ ماه می (۵ خرداد) معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده