Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروهی با عنوان عروسک در شورای نظارت بر اسباب‌بازی با هدف ایجاد زیر ساخت مناسب برای حمایت و نظارت اصولی‌تر و ساماندهی این حوزه تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی از عضویت چند متخصص این حوزه در کارگاه عروسک شورا خبر داد و گفت: عروسک به دلیل تاثیرگذاری بر تربیت کودکان و نوجوانان حساسیت ویژه‌ای دارد و با بقیه اسباب‌بازی‌ها تفاوت می‌کند و ما باید از تولید عروسک‌هایی حمایت کنیم که بتوانند جریان‌ساز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدا ملکی وضعیت فعلی جریان تولید عروسک در کشور را نابسامان دانست و با یادآوری ممنوعیت ورود عروسک به کشور توضیح داد: برخی از تولیدکنندگان، عروسک‌های بومی ارایه و برای احیای این عروسک‌ها تلاش می‌کنند، برخی دیگر این عروسک‌ها را از شکل اولیه خارج کرده و به روش‌های جدیدی رسیده‌اند و گروه‌های دیگری هم کارگاه‌های کوچکی ایجاد کرده و دست به کپی‌برداری و الگوبرداری از نمونه‌های خارجی می‌زنند در حالی که برای ارایه مجوز ثبت، این عروسک باید کاملا کار خود متقاضی باشد.

وی گفت : شورای نظارت بر اسباب‌بازی تلاش می‌کند با ساماندهی این حوزه، فضا را برای ایجاد مشاغل و کارگاه‌های کوچک و بزرگ و هدایت سرمایه‌گذاران و منابع بانکی به سوی تولیدکنندگان عروسک فراهم کند تا این مشاغل مورد حمایت قرار بگیرد.

بر اساس این گزارش، کارگروه تخصص عروسک متشکل از آزاده بیات موسس موزه عروسک‌های ملل، بنفشه بدیعی سازنده عروسک‌های نمایشی، لیلا کفاش‌زاده مسئول بخش آموزش و پژوهش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیلوفر جلیلوند مدیر کارگروه عروسک انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و ویدا ملکی رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی است.

بر اساس این خبر این کارگروه قرار است با ساماندهی این حوزه، مسیر رشد کیفی و کمی عروسک را هموارتر سازد تا در مدت زمان نه چندان دور شاهد ارتقای کیفیت و تنوع متناسب با فرهنگ‌ها و ذائقه‌های مختلف عروسک‌های ایرانی باشیم که هر یک از آن‌ها می‌تواند مروج فرهنگی باشد.

دبیرخانه شورای نظارت بر ساخت، تولید و واردات اسباب‌بازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: عروسک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسباب بازی شورای نظارت بر اسباب بازی عروسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عضو شورای شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

احمدرضا مصور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: نهم اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکا بر خرد جمعی در رفع مشکلات جوامع محلی دارد.

وی افزود: عضو شورای اسلامی شهر بودن به‌دلیل وسعت دایره تصمیمات و نظارت، همچنین بیشتر بودن تأثیرات دراز مدت شورا بسیار دشوار است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی شورا تصریح کرد: به‌طور روزانه تعداد محدودی مراجعه به این سامانه وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابل استفاده و مهم بوده و مورد پیگیری قرار گرفته شده و بعضی دیگر نیز غیرقابل تأثیر بوده و اهمیت چندانی نداشته است.

مصور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: در مسیری پیش می‌رویم که باید در صورت بروز اشتباه یا مشکلی جسارت عذرخواهی و حل مسائل پیش‌آمده را داشته باشیم تا بتوانیم به نقطه‌ای مطلوب دست پیدا کنیم و وظیفه شوراها نیز همین است.

کد خبر 748399

دیگر خبرها

  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه