Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:15:25 GMT

اولین جشنواره ملی امیرکبیر در البرز برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۵۷۵

اولین جشنواره ملی امیرکبیر در البرز برگزار می‌شود

ایسنا/البرز مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز گفت: بدون شک وقتی منابع مالی برای اجرایی شدن طرح‌هایی که در پایان نامه‌ها مطرح شده فراهم شود، از هدر رفت زمان و سرمایه عده زیادی جلوگیری خواهد شد.

ابوالحسن قاسمپور ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در اولین نشست خبری جشنواره ملی امیر کبیر(طرح‌ها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرما محور) با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره،  اظهار کرد: متاسفانه ماهیت تولید پایان نامه و رساله‌های دانشجویی در کشور آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پایان نامه‌ها مهمترین سرمایه دانشگاه‌ها هستند، ادامه داد: پایان نامه‌ها چکیده تولیدات علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها هستند و باید بتوانند به پاسخی از سوالات موجود در جامعه در بخش‌های مختلف صنعت، تولید، خدمات و ... پاسخ دهند.

وی توضیح داد: جشنواره ملی امیرکبیر فرصتی فراهم می‌کند تا تولیدکنندگان علم بتوانند با صاحبان صنعت، تولید و خدمات که در حقیقت متقاضیان علم هستند، ارتباط برقرار کنند.

قاسمپور افزود: بسیاری از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی درحال حاضر بدون اینکه تبدیل به طرح و پروژه ثروت ساز تبدیل شوند، در گوشه کتابخانه دانشگاه‌ها نگه داشته می‌شوند.

وی توضیح داد: این جشنواره فرصتی فراهم می‌کند تا ارتباط بین دانشجویان و کارفرمایان برای تولید پایان نامه‌هایی که در نهایت می‌تواند به تولید ثروت بینجامد برقرار شود.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی البرز گفت: بدون شک وقتی منابع مالی برای اجرایی شدن طرح‌هایی که در پایان نامه‌ها مطرح شده فراهم شود، از هدر رفت زمان و سرمایه عده زیادی جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی امیرکبیر گامی در راستای کاربردی‌تر کردن پایان نامه‌های دانشجویی است، افزود: این جشنواره تلاش دارد با معرفی پایان نامه‌های تقاضا محور در مسیر پاسخگویی به بخشی از مشکلات بخش صنعت، تولید، خدمات و ... گام بردارد.

گفتنی است اولین جشنواره ملی امیرکبیر ۲۰ دی ماه با همکاری جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی البرز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی البرز جشنواره ملی امیرکبیر پایان نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد البرز به ۶۲ نفر اهدا می‌شود.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در توضیح جایزه البرز ملقب به نوبل ایرانی گفت:  بنیاد فرهنگی البرز یک بنیاد مقوفه‌ای است که بیش از ۶۰ سال پیش توسط زنده یاد حسین علی البرز تاسیس شده که با وقف همه‌ی اموالش به این بنیاد پایه‌گذار قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است در طول بیش از ۶ دهه که از عمر این جایزه می‌گذرد بیش از ۶ هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی و مورد حمایت خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: ماموریت این بنیاد اهدای جایزه البرز است که همه ساله به نخبگان علمی کشور شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و فناوران کشور اهدا می‌شود و سالانه در دو مراسم همایش ملی نخبگالتی و همایش ملی دانش آموزی اهدا شده که در اردیبهشت هر سال به منتخبان داده می‌شود. در مراسم سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد موقوفه به ۶۲ نفر اهدا می‎شود و همین اتفاق را در آبان ماه سال جاری برای دانش آموزان برتر در دستور کار داریم.

وی با ذکر حوزه‌های تحت حمایت جایزه البزر ادامه داد: در بخش همایش ملی نخبگانی جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است؛ به نخبگان در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علم انسانی و علوم پایه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دلیل نامگذاری جایزه البرز به نوبل ایرانی به دلیل تعدد حوزه‌های تحت پوشش این جایزه است.

ارشدی با اشاره به نحوه امتیاز آوری متقاضیان این جایزه گفت: فراخوان جایزه البرز هر ساله توسط بنیاد البزر در سایت منتشر می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سایت می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین  شیوه‌ نامه دانشجویان در آن پایگاه منتشر می‌شود. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی که به عنوان سرفصل‌ انتخاب شده، معدل دانشجویان، آثار تالیفی، المپیاد‌ها و گواهی‌های علمی از جمله شاخه‌های امتیاز آوری است که درج می‌شود و توسط هیات انتخاب جایزه البرز که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران است بررسی شده و نفرات برتر موفق به کسب این جایزه می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • ویژه نامه جام جم البرز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه