Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام‌، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان ایلام گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گوشه و کنار ایلام| از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی تا هزینه 14 میلیارد تومانی ایجاد اشتغال مددجویان ایلامیاز گوشه و کنار ایلام| از توزیع 17 هزار بسته مواد غذایی بنیاد برکت تا استقبال خوب مردم ایلام از پویش امید و همدلیاز گوشه و کنار ایلام|از ضریب 71.8 درصدی تلفن همراه تا افتتاح کلینیک تخصصی شهیدقاسم سلیمانی

اجرای مرحله سوم طرح ارتقای انضباط ترافیکی در تفرجگاه‌های ایلام

 سرهنگ ابوالفضل کهزادی در جمع خبرنگاران گفت اجرای طرح های کنترل تخلفات حادثه ساز و برخورد قاطع با هنجارشکنان حوزه ترافیکی به ویژه برخورد با خودروهای مخل نظم و امنیت ترافیکی موجبات ایجاد جو روانی و تاثیر مثبت در کنترل و کاهش تصادفات را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای مستمر طرح های ارتقای انضباطی، افزود: اجرای همیشگی چنین طرح های باعث کنترل تخلفات رانندگی و موجب رضایت مندی شهروندان می شود.

کهزادی با بیان اینکه در اجرای این طرح تعداد 189 دستگاه خودروی متخلف با همکاری انتظامی شهرستان ایلام توقیف و روانه پارکینگ شدند، تصریح کرد: طرح کنترل تفرجگاه ها و بوستان های اطراف شهر مقطعی نبوده و تا پایان تابستان بصورت همیشگی در در دستور کار این پلیس خواهد بود.

صادرات بیش از 50 میلیون دلاری صنایع دستی ایلام

به گزارش خبرنگار تسنیم از ایلام،  عبدالمالک شنبه زاده ظهر امروز در ارتباطات با صادرات صنایع دستی در استان ایلام  اظهار داشت: بر اساس آمار اداره کل صادرات صنایع دستی وزارت، محصولات مختلف صنایع دستی به ارزش 50 میلیون و شصت و یک هزار دلار از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است که گلیم نقش برجسته مهمترین اقلام صادراتی به این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی استان دارای قابلیت‌های ممتازی برای صادرات است، افزود: در میان اقلام صادر شده گلیم، چوب و مشتقات آن، سفال، سرامیک، شیشه‌های سنتی، زیلو سنتی، مس و مشتقات آن، جاجیم، حصیر و نمد بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص دادند.

شنبه زاده ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص ترین صنعت دستی و بومی استان ایلام است که با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، با برند ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: گلیم نقش برجسته در سال 67 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش عمده‌ای از صادرات صنایع دستی استان را نیز به خود اختصاص داده است.

شنبه زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 120 کارگاه با حضور بیش از ده هزار صنعتگر و با 33 رشته صنایع دستی در استان ایلام فعالیت دارند که بخش مهمی از نیروهای جویای کار به صورت مستقیم وغیر مستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ادارات ایلام به مناسبت شب قدر با دو ساعت تاخیر آغاز به کار می‌کنند

معروف بسطامی صبح امروز در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: به خاطر رفاه حال روزه‌داران و بهره‌مندی از برکات شب‌های قدر، تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، موسسات، شهرداری‌ها و نهادهای دولتی استان در روزهای چهارشنبه( 19 رمضان) و یکشنبه هفته آینده(23 رمضان) با دو ساعت تاخیر کار خود را آغاز می کنند.

وی افزود: این تاخیر شامل دستگاه‌های خدمات رسان و درمانی نخواهد شد و ساعت کار این دستگاه ها مطابق معمول خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت منابع استاندار ایلام همچنین از استمرار فعالیت دستگاه های اجرایی استان با دو سوم ظرفیت کارکنان و دور کاری خبر داد و یادآور شد: مصوبه حضور دو سوم کارکنان دستگاه های اجرایی استمرار دارد و یک سوم کارکنان وظایف خود را به صورت دورکاری انجام می دهند.

انتهای پیام/861/ ع

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گوشه و کنار ایلام گلیم نقش برجسته استان ایلام صنایع دستی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بهمنی صبح چهارشنبه در نشست شورای ترافیک درشیرینو اظهار کرد: صنعت عسلویه مشکلات شدید ترافیکی و زیرساختی برای شهر شیرینو به وجود آورده و کوچه‌های شهر درقلمرو کامیون‌ها شده و اکثر شهروندان شیرینو گلایه دارند.

وی افزود: رانندگان کامیون ها و خودروهای سنگین در راستای اجرای قانون و احقاق حقوق شهروندی باید وسیله نقلیه خود را خارج از محدوده شهری و در پارکینگ و گاراژ ها پارک کنند و از تردد در معابر درون شهری و مناطق مسکونی پرهیز کنند.

بهمنی اضافه کرد: اگرچه بر اساس موادی از قانون برای سلب آسایش همسایه ها و ایجاد مزاحمت حتی مجازات هایی پیش بینی شده است، اما اینکه این قانون در این مورد خاص صدق می کند و یا می توان عنوان ایجاد مزاحمت برای همسایه را نیز به آن اطلاق کرد، موضوعی است که نیازمند بررسی بیشتر و کارشناسانه از سوی مراجع ذیصلاع و دستگاه قضایی است.

بهمنی گفت: با توجه به ترافیک موجود در سطح شهر شیرینو به ویژه خیابان اصلی، نیازمند اقدامات ترافیکی بیشتر و با کیفیت تری وجود دارد.

در این نشست مواردی همچون درخواست اصلاح چارت راهور شهرستان، ایجاد ایستگاه پلیس راهور جهت شهر شیرینو، خرید دوربین هوشمند پایش ترافیک و اخذ مجوز، نصب علائم افقی و عمودی تابلوهای راهنمایی و رانندگی(هدایت مسیر شهری)، قید کردن در بارنامه های شرکت های محل تخلیه جهت تردد از سه راه عسلویه و بررسی مشارکت شرکت های خصوصی در پروژه های عمرانی شهری مطرح شد.

آماده کردن طرح ترافیکی ویژه شهر با نظارت راهور و اداره راه، طراحی تابلو اخباری ورود کامیون به شهر شیرینو ممنوع و نصب آن در اتوبان توسط راهداری، پیشنهاد به شهرداری برای اصلاح ورودی شهر (گسترش،زیباسازی و روشنایی) و نصب تابلوهای ۱۵ ، ۲۰ ، ۳۰ کیلومتر مانده به شهر شیرینو و ... کیلومتر شمار در اتوبان از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

اصلاح سرعت گیرها طبق استانداردها با رعایت ضوابط سرعت گیرهای ترافیکی، نصب تابلو های هشداری در سطح شهر، مشخص کردن گذرگاه های عابر پیاده (روبه روی مدارس و ... )، مشخص شدن حریم پلیس راه شهر شیرینو با عسلویه و عقب نشینی هتل ها، خوابگاه های صنایع از میدان پرچم تا پازارلند جهت اجرای خیابان ۳۲ متری نیز مطرح شد.

کد خبر 6093879

دیگر خبرها

  • صنایع عسلویه مشکلات شدید ترافیکی برای «شیرینو» به وجود آورده است
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام