Web Analytics Made Easy - Statcounter

زائرپور با بیا این که مدیریت فشار آب که هم اکنون در میناب در حال اجرا است یک برنامه کشوری و در راستای ذخیره آب مورد نیاز است، گفت:مصرف بهینه و تغییر الگوی مصرف آب باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

« مصطفی زائرپور »، مدیر امور آب و فاضلاب میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در میناب با بیان این که میزان مصرف روزانه مشترکان شهری ۴۰۰ لیتر بر ثانیه است، گفت: آب مورد نیاز شهروندان مینابی از طریق هشت حلقه چاه که در بستر رودخانه میناب قرار دارد تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در بخش آب شرب خانگی، استاندارد سرانه‌ مصرف بین180 تا 200 لیتر برای هر نفر در روز است در حالی که در میناب هر فرد در روز 260 لیتر مصرف می کند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب میناب علت مصرف بالای آب را قیمت پایین آن ذکر کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مردم عادت کرده اند که الگوی مصرف را رعایت نکنند.

 

این مسئول در ادامه به تشریح علل افت فشار آب در برخی ساعات در شهر میناب پرداخت و با بیان این که طبق قانون آب و فاضلاب در وضعیت موجود شبکه های توزیع آب شهری فشار لازم برای ساختمان ها را معمولا در اوج مصرف باید به گونه ای باشد که یک دوش حمام در ساختمان سه طبقه کار کند و فشار مورد نیاز بیشتر باید توسط خود مشترکان تامین شود، افزود:در حالی که تمامی ساختمان‌ها موظف هستند تجهیزات بهینه‌سازی مصرف آب در ساختمان‌ها و شیر‌های بهداشتی مطابق استاندارد‌های مدیریت مصرف آب نصب کنند و فشار مورد نیاز خود را از طریق نصب پمپ تامین کنند، در میناب دوش حمام تا ساختمان هفت طبقه بدون نصب پمپ توسط مشترک هم جوابگو است و این موجب می شود که شبکه آب در پایین تر آسیب ببیند.

 

زائرپور گفت: میزان مصرف آب در شهر میناب بسیار بالا است.

 

وی ادامه داد: تا پیش از ماه رمضان یک تا دو چاه را به صورت نوبتی خاموش می کردیم، اما اکنون علاوه بر این که هر هشت حلقه چاه فعال است، یک چاه دیگر را از آب منطقه ای اجاره کرده و در حال تجهیز آن هستیم تا بتوانیم کمبود آب را جبران کنیم.

 

مدیر امور آب و فاضلاب میناب بیان کرد: مدیریت فشار آب که هم اکنون در میناب در حال اجرا است یک برنامه کشوری و در راستای ذخیره آب مورد نیاز است.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: واحد اتفاقات آب در میناب تقریبا به روز شده است و بسیاری از شبکه در محلات میناب اصلاح و حجم قابل توجهی از فرسودگی ها رفع شده است.

 

زائرپور میزان هدررفت آب در شبکه شهر میناب را 16 درصد ذکر کرد و گفت: در برخی نقاط میناب عمر لوله ها به پایان رسیده است.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری گفت: در بخش روستایی مشکلات فراوانی وجود دارد و در حال حاضر در هر بخش از شهرستان یک دفتر آبفا را دایر کرده ایم تا بتوانیم مشکلات مردم و مشترکان را در کوتاه ترین زمان رفع کنیم.

 

وی با بیان این مطلب که شبكه و خطوط انتقال آب و فاضلاب در بیشتر روستاهای میناب فرسوده و نيازمند اصلاح، بازسازی و تعمير است، افزود: اولویت کنونی ما گذر از تابستان است و پس از آن برای روستاها کار مطالعاتی آغاز خواهد شد اما مردم نیز نباید انتظار معجزه داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/672

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبفا صرفه جویی در مصرف آب شهرستان میناب آب و فاضلاب مورد نیاز مصرف آب فشار آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر شامگاه سه شنبه (١١ اردیبهشت) در گفتگو با خبر ٢٣ شبکه خوزستان گفت:یکی از مشکلات این شهرستان نداشتن زون بندی شبکه آب است که در هنگام تعمیرات در یک منطقه، ۵۰ درصد آب شهر قطع می‌شود.

فریدون احمدی افزود: برای حل این مشکل طرح زون بندی شبکه آب شوشتر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز بر روی شبکه موجب کم فشاری آب در مناطق مختلف شهرستان می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه گذشته آب ۱۳۰ باغ ویلا که به صورت غیر قانونی ایجاد شده بودند قطع گردید. 

سرپرست مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شوشتر بیان کرد:تعمیرات اساسی تابلو برق ها، لایروبی ۱۱ مخزن و اصلاح شبکه از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از قطعی و افت فشار در فصل تابستان در حال اجرا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد