Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:43:38 GMT

۱۳ کشته و ۱۵ زخمی پایان حمله به بیمارستان غرب کابل

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۸۸۳۰

۱۳ کشته و ۱۵ زخمی پایان حمله به بیمارستان غرب کابل

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که حمله به بیمارستانی در غرب کابل با کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن ۱۵ تن دیگر زخمی پایان یافت. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که با کشته شدن همه مهاجمان بیمارستان صد تختخوابی دشت برچی عملیات پاکسازی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که 3 مهاجم در حمله به این بیمارستان واقع در غرب کابل دست داشتند.

وزارت کشور می‌افزاید که در حمله بیمارستان صد تختخوابی دشت برچی 13 نفر از جمله دو کودک کشته و 15 تن دیگر نیز زخمی شدند.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است اما «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرد که حمله ارتباطی با این گروه ندارد.

حمله به بیمارستانی در منطقه شیعه‌نشین کابل/ طالبان رد کردرویترز: یک سوم مبتلایان کرونا در کابل از کادر پزشکی هستندافغانستان| افزایش تلفات انفجار در مراسم خاکسپاری در «ننگرهار» به 21 کشته و 55 زخمی

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از اسراییل به مانند روز‌های نخست پس از حملات هفتم اکتبر نیست. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) کشف گور‌های دسته جمعی در غزه را محکوم کرد. 

بر این اساس، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره به خبرنگاران گفت: پکن عمیقا از وقوع فجایع رخ داده در بیمارستان الشفا و کشف گور‌های جمعی شوکه شده و این موضوع را محکوم می‌کند. 

وی در ادامه به اشاره به بیش از ۲۰۰ روز قساوت صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، خاطر نشان کرد: بخش وسیعی از نوار غزه اکنون زیرآوار مانده و بیش از یک میلیون غیرنظامی در این باریکه با ناامیدی در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند. 

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: این واقعیت که چنین فجایعی در قرن ۲۱ رخ می‌دهد ظلم به وجدان اخلاقی بشریت است و اساسی‌ترین جنبه عدالت بین المللی را زیرپا می‌گذارد. 

لین جیان در پایان با اشاره به قطعنامه شورای امنیت و درخواست‌های بین المللی برای پایان منازعه در غزه، تاکید کرد: اصلی‌ترین ضرورت فعلی استقرار آتش بس در این باریکه در اسرع وقت است. این موضوع در حال اولویت اصلی چین درباره جنگ غزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند