Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان مرکزی تلاش جهت کاهش اختلافات کارگر و کارفرما را مهم ارزیابی کرد و افزود: رفع اختلافاتی که بین صنعتگران با کارگران وجود دارد بسیار حائز اهمیت است، اما متاسفانه شعب ویژه‌ای جهت رسیدگی به این نوع اختلافات نداریم و لازم است در این زمینه ورود جدی داشته باشیم. تاریخ انتشار: 15:57 - 23 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۲۷۱

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی، در جلسه شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان با اشاره به این که شورا‌های حل اختلاف بایستی به سمت صلح و سازش سوق داده شوند تصریح کرد: مدیریت در این مجموعه بسیار مهم و حساس است و مدیریت شورا‌های حل اختلاف نیازمند پویایی و فعال بودن در همه جهات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده در وضعیت شورای حل اختلاف و شناسایی نقاط قوت و ضعف این مجموعه، بایستی جهت برطرف نمودن نقاط ضعف بیشتر تلاش شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه کار در شورا‌ها تخصصی است و فعالان در این مجموعه باید به این نکات دقت داشته باشند گفت: از این مجموعه انتظار دارم برای پیشبرد اهدافشان برنامه‌ای منظم تعریف کند تا نقاط قوت تقویت و مشکلات برطرف شود و بدین صورت خروجی لازم را از این مجموعه شاهد باشیم.

رییس شورای قضایی استان با تأکید بر تفاوت مدیریت شعب شورای حل اختلاف با مدیریت دادگستری، ضرورت حفظ شأن قضایی در این مجموعه را مورد توجه قرار داد و گفت: ورودی شعب نباید بیش از حد انتظار باشد و بایستی از ظرفیت‌های ماده ۸ قانون شورا‌های حل اختلاف از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی شود تا خدمت خوبی به جامعه ارائه گردد.

بیشتر بخوانید: مطالبات مالی ۳۵۰ نفر از گارگران و طلبکاران کارخانه قند بردسیر پرداخت شد/ تلاش برای حفظ خط تولید و راه اندازی مجدد کارخانه

و تاکید کرد: موضوع ماده ۱۱ قانون شورا‌ها این است که مقام ارجاع نباید موضوع مطروحه را تمام شده تلقی کند، و دلیل کم بودن درصد مصوب استان در ماده ۱۱ عدم حساسیت مقام ارجاع روی پرونده‌ها است در حالی که مقام ارجاع باید روی کار خود حساس باشد.

وی ادامه داد: اگر مجموعه بداند نظارت دقیق است قطعا وظیفه خود را با دقت بیشتری انجام می‌دهد و بدین صورت می‌توان نتیجه بهتری را شاهد بود.

رییس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به عدم رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی در شورا‌های حل اختلاف استان، بر ضرورت تشکیل شعب ویژه تصادفات رانندگی تأکید کرد و گفت: اگر این شعب راه اندازی شود رؤسای بیمه و شورای حل اختلاف می‌توانند نظارت خود را در این خصوص مبادله کنند و این امر بازخورد عمومی خوبی در جامعه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تلاش جهت کاهش اختلافات کارگر و کارفرما را مهم ارزیابی کرد و افزود: رفع اختلافاتی که بین صنعتگران با کارگران وجود دارد بسیار حائز اهمیت است، اما متاسفانه شعب ویژه‌ای جهت رسیدگی به این نوع اختلافات نداریم و لازم است در این زمینه ورود جدی داشته باشیم.

وی از آمار بالای زندانیان شورای حل اختلاف اظهار نارضایتی کرد افزود: این آمار با اعسار، اصلاح در اعمال ماده ۳ و برگزاری دادگاه‌های تجدید نظر کاهش پیدا کند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی ضمن عدم رضایت از آمار موجودی پرونده‌های استان با رقمی نزدیک به ۷ هزار پرونده تاکید کرد: باید در راستای کاهش ورودی پرونده‌ها برنامه ریزی‌های لازم انجام شود و شعب بالای ۵۰ پرونده به عنوان شعبی با عملکرد نامطلوب اعلام شوند.

گفتنی است، برگزاری جلسات منظم ماهیانه رؤسای حوزه‌های قضایی با شورای حل اختلاف، رعایت نظم و انضباط، تقویت سلامت اداری، تشکیل شعب کارگری، اطلاع رسانی ماده ۸ قانون شورا‌های حل اختلاف و استفاده از ظرفیت‌های آن جهت کنترل ورودی پرونده ها، نظارت بر ارجاع پرونده‌های موضوع ماده ۱۱ قانون شورا‌های حل اختلاف، افزایش میزان مصالحه و گزارش تجهیزات از جمله مصوبات این جلسه است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان مرکزی کارگران شورا های حل اختلاف شورای حل اختلاف قانون شورا ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۸۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم کاهش مصرف کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی گفت: درخصوص مدیریت پسماند به ویژه در حاشیه رودها نیازمند اقدامات اساسی هستیم.

میر محمد غراوی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح روند مدیریت پسماند در سطح استان تهران گفت: باید با تدبیر و اتخاذ اقدامات اساسی از تبعات منفی پسماند در سطح استان جلوگیری کنیم.

وی افزود: بی تردید انباشت پسماند در حاشیه برخی رودخانه‌ها و مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها، زیبنده استان تهران نیست. این معضل علاوه بر ایجاد منظره نامناسب، موجب انتشار بوی نامطبوع، تجمع حشرات و حیوانات موذی می‌شود که باید با مشارکت مردم، اقدامات اساسی در راستای جلوگیری از این امر و پاکسازی این نقاط توسط مسؤولان ذیربط صورت پذیرد.

غراوی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک بار مصرف پلاستیکی ادامه داد: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲