Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:40:19 GMT

ساخت مخزن فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۹۱۰۵

ساخت مخزن فرآورده‌های نفتی پالایشگاه بندرعباس آغاز شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس روز سه شنبه گفت: این مخزن ها شامل ۲ دستگاه مخزن برای فرآورده بنزین از نوع سقف شناور و ۴ دستگاه مخزن از نوع سقف ثابت برای فرآوده نفت گاز است که هر یک ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۰ هزار بشکه را دارند.

هاشم نامور در حاشیه آغاز عملیات ساخت این مخزن های ذخیره سازی نفت و گاز اعلام کرد: با ساخت مخزن های جدید در مجموع ظرفیت ذخیره سازی فرآورده ها در پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش و موجب کاهش ریسک و استمرار فرآیند تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدت زمان اجرای این طرح را ۱۸ ماه اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح ۲۲۰ میلیارد تومان(۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال) و ۸۰۲ هزار یورو هزینه می شود.

پالایشگاه نفت بندرعباس در سال ۱۳۷۶ با ظرفیت روزانه ۲۳۲ هزار بشکه ساخته شد و با تکمیل طرح توسعه این پالایشگاه در سال ۱۳۸۵ ظرفیت خوراک آن به ۳۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

این ظرفیت در سال ۹۱ با خلاقیت و ابتکار و اجرای طرح مبتکرانه و بدون سرمایه گذاری ظرفیت آن به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

با بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت بنزین و بهبود کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس در سال ۹۷ با حضور رییس جمهوری نیز ظرفیت بنزین تولیدی این پالایشگاه  به ۱۲ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۵ و ظرفیت تولید نفت گاز به ۱۵ میلیون لیتر در روز بر اساس استاندارد یورو ۴ رسید.

در این طرح، واحدهای مهمی مانند تبدیل کاتالیستی، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت گاز و تصفیه نفتای سبک و سنگین، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب ترش و بازیافت گوگرد و همچنین واحد های جانبی مانند ۱۷ دستگاه مخزن ذخیره فرآورده های نفتی، آبشیرین کن، واحد تولید نیتروژن، سه دستگاه مشعل گازهای مازاد، واحد جامد سازی گوگرد، یک دستگاه توربین گازی مولد برق ۴۲ مگاواتی احداث شده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی هم اکنون ۱۸ درصد فرآورده های نفتی کشور از جمله بنزین، گاز مایع، نفت گاز، نفت سفید و محصولاتی مانند سوخت جت، نفتای سنگین صادراتی، نفت کوره و گوگرد را تولید می کند.

فرآورده های تولیدی این پالایشگاه در دو گروه اصلی و ویژه طبقه بندی می شود و محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که مطابق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می شود.

محصولات فرعی نیز شامل حلال ۴۰۲، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوبکات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

پالایشگاه نفت بندرعباس در زمینی به وسعت تقریبی ۷۰۰ هکتار در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس و در کرانه شمالی آب های خلیج فارس و مجاورت این شهر احداث شده است.

برچسب‌ها وزارت نفت افزایش تولید هرمزگان نفت بنزين

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت افزایش تولید هرمزگان نفت بنزين وزارت نفت افزایش تولید هرمزگان نفت بنزين پالایشگاه نفت بندرعباس هزار بشکه نفت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار نفتی‌ها

شانا _ گروه فیلم: منطقه تهران یکی از مناطق دوازده‌گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که مرکز آن در جنوب پایتخت واقع شده است و با ۲ هزار و ۷۳ کیلومتر خطوط انتقال با مناطق مرکزی اصفهان، شمال‌غرب، شمال‌شرق، شمال و جنوب‌شرق اشتراک انتقال دارد. این منطقه همچنین با داشتن ۹ مرکز انتقال نفت، ۴ تأسیسات، ۲ ایستگاه فشارشکن، ۲۶ ایستگاه مخابراتی و ۲۲ رشته خط از قطر ۸ تا ۳۰ اینچ، سوخت موردنیاز کلانشهر تهران و استان‌های نیمۀ شمالی کشور را تأمین می‌کند.

دریافت 35 MB

این منطقه وظیفه انتقال فرآورده‌های نفتی به استان‌های سمنان تا خراسان رضوی، مازندران، البرز، قـزوین، گیلان و زنجان را عهده‌دار بوده است. افزون بر آن، نفت خام خوراک پالایشگاه‌های تهران و تبریز نیز از طریق این منطقه تغذیه می‌شود و کل محصول تولیـدی پالایشگاه تهـران با خطوط این ترمینال به استان‌های ذکرشده و همچنین انبارهای نفت پخش در جنوب، شمال‌غرب و شمال‌شرق انتقال می‌یابد.

منطقه تهران همچنین وظیفه سوخت‌رسانی از طریق خطوط لوله به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی (ره) و تأمین سوخت نیروگاه‌های دماوند، باقرشهر، منتظرقائم، شهیدرجایی (قزوین) و گیلان را نیز به عهده دارد.

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی