Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از فیز نوشت: بحث و گفت‌وگوی فراوانی میان سیاستگذاران و عموم مردم در مورد این‌که کروناویروس جدید از کجا آمده است، جریان دارد. در حالی که محققان خفاش‌ها را به احتمال زیاد میزبان طبیعی SARS-CoV-۲ می‌دانند هنوز منشا این ویروس مشخص نیست.

محققان به تازگی یکی دیگر از ویروس‌های خانواده کروناویروس را شناسایی کرده‌اند که نزدیک‌ترین خویشاوند SARS-CoV-۲ در برخی مناطق ژنومی است و حاوی اسیدهای آمینه در محل اتصال زیر واحدهای S۱ و S۲ ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند این ویروس جدید موسوم به RmYN۰۲ نشان می‌دهد این قبیل ویروس‌ها به طور طبیعی فرگشت می‌یابند.

ویفنگ شی، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: از زمان کشف SARS-CoV-۲ چندین گمانه بی‌اساس مبنی بر این‌که این ویروس منشا آزمایشگاهی دارد، مطرح شده است. به خصوص گفته شده است که S۱ و S۲ در این ویروس بسیار غیرمعمول هستند و شاید نشان‌دهنده دستکاری آزمایشگاهی باشند. اما مقاله ما به وضوح نشان می‌دهد این فرگشت‌ها به طور طبیعی در حیات وحش رخ می‌دهند و شواهد محکمی در برابر ادعای آزمایشگاهی بودن کروناویروس جدید ارائه می‌دهد.

محققان ویروس RmYN۰۲ را از تجزیه و تحلیل ۲۲۷ نمونه خفاش جمع‌آوری‌شده در چین بین ماه مه و اکتبر سال ۲۰۱۹ شناسایی کردند.

این محقق بیان کرد: از زمان کشف این‌که خفاش‌ها منشا کروناویروس سارس در سال ۲۰۰۵ بودند، نگاه زیادی به خفاش‌ها به عنوان گونه‌ای که مخزن این خانواده از ویروس است وجود دارد.

نزدیک‌ترین خویشاوند SARS-CoV-۲ تاکنون ویروسی به نام RaTG۱۳ شناخته می‌شد که قبلاً در خفاش‌های چین شناسایی شده بود. اما اکنون ویروس RmYN۰۲ که اخیراً کشف شده است، در بعضی از قسمت‌های ژنوم از جمله در طولانی‌ترین بخش رمزگذاری ژنوم به نام ۱ab  جایی که آن‌ها ۹۷.۲ درصد از RNA خود را به اشتراک می‌گذارند، به SARS-CoV-۲ نزدیک‌تر است.

محققان خاطرنشان کردند: ناحیه ژنومی دامنه کلیدی اتصال گیرنده RmYN۰۲ که برای آلوده‌سازی سلول‌های میزبان انسانی و اتصال به گیرنده ACE۲ انسانی استفاده می‌شود، با SARS-CoV-۲  متفاوت است. این بدان معنی است که این ویروس جدید احتمالا سلول‌های انسانی را آلوده نمی‌کند.

بررسی دقیق ویروس RmYN۰۲ و توالی‌های ژنوم آن نشان می‌دهد ویروس‌های این خانواده به صورت طبیعی فرگشت یافته‌اند و منشا طبیعی دارند.

شی ادامه داد: یافته‌های ما نشان می‌دهد مشخصات عجیبی که در ابتدا بسیار غیرمعمول به نظر می‌رسند در واقع می‌توانند به طور طبیعی در کروناویروس‌های حیوانات رخ دهند.

وی افزود: مطالعه ما نور بیشتری بر فرگشت SARS-CoV-۲ می‌اندازد. نهRaTG۱۳  و نه RmYN۰۲ جد مستقیم SARS-CoV-۲ نیستند، زیرا بین این ویروس‌ها یک شکاف فرگشتی وجود دارد. اما مطالعه ما به روشنی نشان می‌دهد نمونه‌برداری از گونه‌های بیشتر در حیات وحش، ویروس‌هایی را نشان خواهد داد که حتی بیشتر با SARS-CoV-۲  و اجداد مستقیم آن ارتباط دارند و می‌توانند در مورد چگونگی ظهور این ویروس در انسان چیزهای زیادی را به ما بگوید.

کد خبر 510956 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس نشان می دهد ویروس جدید ویروس ها خفاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • آیا ناسا نشانه‌هایی قطعی از حیات فرازمینی پیدا کرده است؟
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد