Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه آمار بهبودیافتگان کرونا در استان از میانگین کشوری بیشتر است، گفت: در کل کشور ۷۳.۴ درصد از کل مبتلایان بهبود یافته و در خراسان جنوبی این رقم ۷۳.۹ درصد است.

محمد دهقانی فیروزآبادی امروز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در نشست خبری با اشاره به همکاری خوب مردم استان در کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: از بهمن ۹۸ که به دنبال شیوع ویروس کرونا در چین، موضوع کرونا در ایران جدی شد با تشکیل ستاد ملی، وزارت بهداشت به صورت جدی پای کار آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پیش از شناسایی مورد مثبت در استان همه بیمارستان‌ها بخش مجزایی را مشخص کردند و تخت‌های ویژه در نظر گرفته شد، افزود: در استان، بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به عنوان مرکز اصلی درمان این بیماران شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در اوج این بیماری حدود ۱۴۳ تخت اشغال شد، تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای طرح تحول سلامت آمادگی استان از نظر تعداد تخت بیمارستانی مطلوب بود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه حدود ۷۷ تخت ویژه بستری بیماران کرونا در نظر گرفته شد، ادامه داد: میانگین تعداد تخت آی .سی. یو در ایران ۶.۴ به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام شد، اما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۰.۵ تخت ویژه وجود دارد که نشان دهنده ۱.۵ تا ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: ۳۲۹ تخت برای بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی آماده سازی شد و این ظرفیت وجود داشت که در کمترین زمان ممکن این تعداد به ۷۵۰ تخت افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تا مدتی مبتلا به کرونا در سنین زیر ۹ سال نداشتیم و تاکنون تعداد مبتلایان زیر ۹ سال چهار نفر، بین ۱۰ تا ۱۹ سال ۱۵ نفر و بین ۲۰ تا ۲۹ سال ۵۳ نفر بودند، اما فوتی زیر ۳۰ سال بر اثر کرونا در استان نداشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میانگین سنی افراد فوت شده بالای ۷۳ سال بوده است، افرود: براساس استاندارد جهانی ۱۰ درصد نمونه‌هایی که گرفته می‌شود، باید مثبت شوند و خراسان جنوبی به این ظرفیت رسیده که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نمونه‌های آزمایش شده را مثبت اعلام کند، لذا به استاندارد جهانی نزدیک شده‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: دو هفته ابتدایی شیوع کرونا نمونه‌های بیماران مشکوک به انستیتوپاستور تهران ارسال می‌شد که انتظار طولانی برای دریافت پاسخ از معایب آن بود، لذا با بهره‌گیری از امکانات دانشگاه، آزمایشگاه ویروس شناسی در ۱۳ اسفند سال گذشته مجهز و همکاران تا امروز بدون حتی یک روز استراحت در آن مشغول کار هستند.

وی افزود: این آزمایشگاه ابتدا ظرفیت پاسخ دهی ۲۰ تا ۳۰ نمونه در روز را داشت که به ۱۰۰ نمونه افزایش پیدا کرد و اکنون تا بیش از ۲۰۰ نمونه آزمایش در شبانه روز جواب دهی می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در این مدت جلسات متعدد ستاد دانشگاهی در استان برگزار و ۳۱۸ مصوبه از این ستاد در ۲۱ جلسه تصویب و اجرایی شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند، تصریح کرد: تنها شرکت تهیه محصولات ضدعفونی استان با تغییر خط تولید و حمایت مالی، نیاز مردم را برطرف کرد و با وجود مشکلات در روزهای ابتدایی اما امروز حجم زیادی از تولیدات دپو شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از صدور مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از طریق کنکور سراسری خبر داد و گفت حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش آزاد و بومی (با کسر ۱۵ نفر از سهمیه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مابقی پذیرش سهمیه بومی داروسازی استان که در دانشکده داروسازی زابل پذیرش می‌شوند) و همچنین ۱۰ نفر نیز سهیه مازاد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این مهم با زحمات و تلاش‌های چندین مدیر سابق دانشگاه محقق شده است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دهقانی فیروزآبادی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۲۸ هزار و ۷۰۰ لیتر نفت گاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش ۸۶۰ میلیون تومان در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۱۶ میلیون تومان محکوم کرد.

محدثی نژاد بیان کرد: شعبه همچنین به دلیل اینکه ارزش وسیله نقلیه بیش از ارزش کالای قاچاق است، حکم به پرداخت ۸۵۸ میلیون تومان معادل ارزش سوخت، صادر و متهم را جمعاً به پرداخت ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تصریح کرد: این پرونده مربوط به محموله‌ سوختی است که مأموران نیروی انتظامی در محور قاین - بیرجند از یک دستگاه تریلی، کشف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی