Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:56:53 GMT

دما، غذا و تهویه نامناسب از عوامل خودخوری جوجه‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۹۲۹۷

دما، غذا و تهویه نامناسب از عوامل خودخوری جوجه‌ها است

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین گفت: دما، محیط، تهویه و تغذیه نامناسب از عوامل مهم خودخوری جوجه‌ها به شمار می‌رود.

محمدجعفرپور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین در خصوص خودخوری جوجه‌ها در مرغداری و دغدغه مرغدارها، اظهار کرد: بالا بودن دمای محیط  یکی از عوامل خودخوری جوجه‌ها است که اگر مکانی که پرنده‌ها را در آن نگهداری می‌شود از دمای بالایی برخوردار باشد می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد بیماری یکدیگر خواری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ازدحام در یک محیط محدود و تراکم زیاد پرنده‌ها در یک نقطه باعث می‌شود که آن‌ها بعد از مدتی شروع به نوک زدن یکدیگر کنند که این مورد را می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کانی بالیسم طیور در نظر گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین افزود: هنگامی که مرغ ها و سایر پرنده‌ها تحت تأثیر فاکتورهای استرس و ترس قرار گیرند یک حالت تهاجمی در آن‌ها پدیدار می‌شود.

جعفرپور بهره گیری از سیستم تهویه مناسب و هوای مطبوع و اکسیژن در محیط را یکی از مهم ترین موارد برای پیشگیری از ایجاد بیماری کانی بالیسم دانست و ابراز داشت: عدم بهره‌گیری از دانه‌خوری و آب‌خوری به تعداد کافی در مکانی که پرنده‌ها را نگهداری می‌کنند به ناچار تجمع ایجاد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: عدم تأمین غذای کافی و کمبود برخی مواد نظیر نمک برای پرنده‌ها به مدت طولانی در فرآیند پرورش خلل ایجاد خواهد کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین یکی دیگر از دلایل خودخوری جوجه‌ها را پرورش گونه‌ها و نژادهای متعدد در یک مکان دانست و گفت: اگر گونه‌های مختلفی از پرنده‌ها را در یک محیط نگهداری کنید به دلیل کنجکاوی پرنده‌ها برخی اقداماتی می‌کنند که می‌تواند زمینه لازم برای پرخاش و کانیبالیسم را ایجاد کند.

جعفرپور در پایان خاطرنشان کرد: این بیماری اشکال مختلفی دارد که گاهاً پرنده خود را نوک زده و زخمی می‌کند و بعضاً به پرنده‌های اطراف خود نوک می‌زند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دما غذا تغذیه محیط دامپزشکی شهرستان ورامین خودخوری جوجه ها پرنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ فیروز کشیر ، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود: از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 849086 منبع: ایسنا برچسب‌ها پلیس راهور - شهر خبر مهم باران تهران

دیگر خبرها

  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  •  اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان