Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:02:53 GMT

عبد واقعی حیا دارد/ نماز و روزه بخشی از عبادت است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۹۵۳۱

عبد واقعی حیا دارد/ نماز و روزه بخشی از عبادت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر سه شنبه در برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، در تفسیر سوره انبیا، اظهار کرد: خداوند در آیه ۹۲ سوره انبیا می‌فرماید که همه مردم یک امت و عبد خدا هستند و اگر تفرقه و اختلافی وجود دارد به دلیل نافرمانی از خدا و اطاعت نکردن از دستورات پیامبران الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ پیامبری گفته‌های پیامبر دیگر را نفی نکرده است و همه انبیا برای ادامه دادن راه پیامبران قبلی آمده‌اند، گفت: حضور انبیای الهی به صورت پله پله است و پیامبر اسلام (ص) در پله آخر قرار دارد و اسلام نیز دین کامل است.

استاد حوزه و دانشگاه ضمن تأکید بر مخالفت قرآن با اختلاف و تفرقه، تصریح کرد: در قرآن آمده است که تمام بشریت عبد است و خدا معبود، تمام بشریت مخلوق است و خدا خالق، تمام عالم به توحید منجر می‌شوند و ما زیر این آسمان، باوری بالاتر از توحید نداریم.

مهمترین ویژگی‌های انسان عبودیت خدا است

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان عبد بودن و عبودیت خدا است که باید مورد توجه قرار دهد، افزود: عبودیت به معنای نماز و روزه نیست بلکه عبادت حقیقی بالاتر از این‌ها است و نماز و روزه بخشی از عبادت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به شب معراج پیامبر (ص) تصریح کرد: خداوند در شب معراج به پیامبر (ص) فرمود که عبد واقعی فردی است که هفت ویژگی داشته باشد که نخستین ویژگی عبد واقعی داشتن ورع و قدرت ترک گناه و دومین ویژگی قدرت سکوتی است که هر چیزی را به زبان خود جاری نکند بنابراین کنترل زبان و پرهیز از گفتن حرف‌های بی‌ربط و ناپسند نشانه بندگی است.

وی ادامه داد: سومین ویژگی عبد واقعی ترس از خدا و جاری شدن اشک از خوف خدا است و خداوند قطره خون شهید و قطره اشک از خوف خدا را دوست دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی چهارمین ویژگی عبد خدا را حیا عنوان کرد و افزود: حیا بدین معنی است که انسان در خلوت از خدا بترسد و گناه را ترک کند.

وی تصریح کرد: پنجمین ویژگی عبد خدا کنترل شکم است یعنی هر چیز را نخورد زیرا بالاترین عبادت حلال‌خوری است و ششمین ویژگی نیز این است که دنیا در نزد او محبوب نباشد بلکه وسیله‌ای برای آخرت باشد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: هفتمین ویژگی عبد واقعی بودن نیز این است که همانطور که خداوند بندگان خوب و مؤمنش را دوست دارد انسان نیز بندگان خوب خدا را دوست داشته باشد.

کد خبر 4924044

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر رفیعی قرآن استاد حوزه و دانشگاه حرم حضرت معصومه س ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان مواسات زلزله بیرجند ستاد مقابله با کرونا عبد واقعی ویژگی عبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش نماز جماعت به امامت یک زن در تلویزیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 شبکه سه نماز جماعتی در یک دبستان دخترانه با حضور یک امام جماعت خانم را روی آنتن برد. این اتفاق جالب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اشتراکات وثیق شیعه و اهل سنت
  • حکایت مانوئل نویر: هفتاد سال عبادت، یک‌شب به باد میره!
  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس
  • آیت‌الله جوادی آملی: فریب، راه نیست و با آن نمی‌توان زندگی کرد
  • فیلم| جست و جوی ۱۷ روزه برای یافتن «سبحان»
  • پخش نماز جماعت به امامت یک زن در تلویزیون
  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۳ بدون قرعه کشی با تحویل ۹۰ روزه