Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:43:16 GMT

مراکز مثبت زندگی وابسته به بهزیستی راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۹۹۰۳

مراکز مثبت زندگی وابسته به بهزیستی راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله حیدری ضمن تشریح اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی وابسته به بهزیستی، گفت: به استناد بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تأسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) در دستور کار بهزیستی قرار گرفت.

وی گفت: مراکز مثبت زندگی با هدف تسهیل و تسریع در خدمات بهزیستی و همچنین توزیع کامل و صحیح خدمات سازمان به آحاد جامعه راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: این مراکز که بر پایه IT و دولت الکترونیک بوده قرار است ۲۲ خدمت از سطح اولیه خدمات سازمان بهزیستی در حیطه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری را روی بستر الکترونیک در سطح جامعه ارائه کنند.

حیدری با اشاره به جهش اشتغال از طریق راه اندازی این مراکز، گفت: با راه اندازی هر مراکز حداقل پنج فرصت شغلی جدید در جامعه ایجاد می‌شود و جوانان تحصیل کرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل که جویای کار هستند می‌توانند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه روز گذشته فراخوان برای ثبت درخواست افراد برای تأسیس این مراکز اعلام شده است، گفت: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند از امروز به مدت پانزده روز با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی درخواست‌های خود را برای صدور مجوز ثبت کنند و لازم به ذکر است بابت هر نوع فعالیت و خدمتی که انجام می‌شود یارانه لازم به مراکز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص نحوه فعالیت مراکز مثبت زندگی نیز گفت: محور فعالیت مراکز مثبت زندگی یا مراکز خدمات بهزیستی خانواده‌ها خواهند بود و پرونده‌های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان مستمری بگیر اداره کل بهزیستی در این مراکز شکل خواهد گرفت که این امر باعث خواهد شد که مددجویان ما دسترسی سهل تر و سریع‌تری به خدمات داشته باشند و دیگر نیاز نباشد که برای دریافت خدمات به ادارات بهزیستی شهرستان مراجعه کنند.

حیدری گفت: بعد از ثبت درخواست افراد مراحل اداری و بررسی صلاحیت اشخاص توسط مراجع ذی صلاح انجام خواهد شد و چنانچه مطابق قانون شرایط لازم برای افراد احراز شود سایر مراحل اداری صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4924117

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی سازمان بهزیستی شهرستان کرج ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان کمک به نیازمندان مواسات زلزله بیرجند ستاد مقابله با کرونا مراکز مثبت زندگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با ارائه گزارشی از فعالیت گروه جهادی الکفیل در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی توسط با محوریت کمیته امداد؛ هماهنگی گروه جهادی حاج عبداله والی کمیته امداد به عنوان بانی اصلی و همراهی تنگاتنگ ورزش و جوانان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات در قالب پزشکی و دندانپزشکی و بینایی سنجی و عینک و سایر خدمات تخصصی و اعصاب ارائه شد، اضافه کرد: حدود ۲ هزار خدمت در این مدت ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هزینه کمیته امداد برای بحث ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک قریب به ۶ میلیارد ریال بود.

صالحی همچنین با قدردانی از همکاری مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: خوشبختانه مثل همیشه مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح پای کار بودند.

وی ادامه داد: در کنار ارائه این خدمات غرفه‌های مشاوره برای ارائه مشاوره‌های شغلی، مشاوره خانواده از طریق کلینیک رز، مشاوره گروهی از طریق بسیج حقوقدانان و وکلای همکار کمیته امداد انجام و غرفه حجاب و عفاف نیز دایر شد.

کد خبر 6097810

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل