Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@13:05:36 GMT

انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب و توالت فرنگی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۲۹۹۴۵

انتقال ویروس کرونا از طریق فاضلاب و توالت فرنگی

خبرگزاری میزان- یک پزشک ژاپنی بر این باور است که ویروس کرونا می‌تواند از طریق نشت لوله‌های فاضلاب و همچنین از طریق سطوح توالت و نواحی اطراف آن انتقال یابد. تاریخ انتشار: 17:15 - 23 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۰۳۶۵

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت NHK WORLD ژاپن نوشت: در جریان شیوع ویروس سارس (سندروم تنفسی حاد) در سال ۲۰۰۳ خبر‌های پراکنده‌ای درباره شیوع این ویروس از طریق نشت لوله فاضلاب منتشر شد، با توجه به اینکه گفته می‌شود کرونا ویروس جدید شباهت‌هایی به کرونا ویروس سارس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونایی که باعث سارس شد، نه تنها در گلو و ریه‌ها بلکه در روده‌ها نیز تکثیر می‌شود.

زمانی که ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ در نقاط مختلف جهان میان مردم گسترش یافت، یک ابتلای دسته جمعی در یک مجتمع مسکونی در هنگ کنگ گزارش شد.

این شک وجود داشت که علت این ابتلای گروهی قطرات حاوی ویروس بوده باشد که از لوله‌های فاضلاب قدیمی نشت کرده بودند.

پروفسور کاکو میتسوئو از دانشگاه پزشکی و داروسازی توهوکو که در زمینه اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری‌های مسری تخصص دارد، می‌گوید: خطر انتشار این ویروس از طریق لوله‌های فاضلاب در کشور‌هایی که شرایط بهداشتی نسبتا خوبی دارند، کم است.

او گفت: امکان دارد ویروس‌ها به سطوح توالت و نواحی اطراف آن بچسبند و شما با لمس کردن آن سطوح آلوده با دستانتان به آن آلوده شوید.

پروفسور کاکو میتسوئو معتقد است که مردم باید قبل از کشیدن سیفون درپوش توالت فرنگی را ببندند و مطمئن شوند که پس از استفاده از توالت دستان خود را بطور کامل می‌شویند.

او می‌گوید: مردم باید برای رعایت موارد بهداشتی در زندگی روزمره خود شیر‌های آب، روشویی‌ها و دستگیره‌های در را به طور کامل ضدعفونی کنند.

بیشتر بخوانید:  وضعیت کرونایی کشورهای آفریقایی از نگاه آمار

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از ۴۱ مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت گفت: در سال 1402 بالغ بر 41 مورد تعرض به خطوط لوله انتقال نفت ایران رخ داد که با اقدامات به‌موقع، از این تعداد 25 مورد به برداشت نفت یا فرآورده منجر نشد.

وی افزود: نسبت به سال 1401 که 47 مورد انشعاب غیرمجاز با 35 مورد برداشت نفت‌ یا فرآورده داشتیم، میزان سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش داشته است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • انتقال آب خام به جیرفت تا ۲ سال آینده
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد