Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:12:17 GMT

ضریب بیکاری در نیشابور ۹.۲ درصد است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۰۱۰۶

ضریب بیکاری در نیشابور ۹.۲ درصد است

علیرضا قامتی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس تامین اجتماعی نیشابور طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: نیشابور از ظرفیت‌های بسیار در حوزه صنایع و کشاورزی برخوردار است با این حال آمار بیکاران در این شهرستان قابل توجه است به همین خاطر بیشترین سهمیه اشتغال درنظر گرفته شده در استان پس از مشهد به نیشابور اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار نیشابور گفت: امسال تعداد سهمیه پیشنهادی اشتغال از سوی استان برای نیشابور ۶ هزار و ۲۰۹ نفر است که این میزان براساس پیش‌بینی شهرستان به تفکیک دستگاه‌های اجرایی چهار و هزار و ۷۶۷ نفر می‌باشد.
وی افزود: پارسال نیز تعهد ایجاد اشتغال برای نیشابور پنج هزار و ۲۷۰ نفر بود که از این تعداد ۱۳۰ درصد محقق شد.

ارتقای بخش زبرخان در نظر گرفته شده است

قامتی در باره ارتقای بخش زبرخان نیشابور نیز ادامه داد: ارتقای این بخش حدود ۱۰ سال است که مورد تقاضای مردم آن است و در این راستا طی ۲ سال گذشته یک بسته پیشنهادی از سوی شهرستان و استان به وزارت کشور ارائه شد که پس از پیگیری‌های مسوولان و نمایندگان در جلسه هیات دولت تصویب شد و منتظر ابلاغ جزئیات آن برای وارد شدن به مرحله اجرایی هستیم.
وی گفت: جزئیات ارتقای بخش زبرخان به شهرستان در این بسته پیشنهادی در نظر گرفته شده که پیش از آن در شهرستان و استان به تایید رسیده و با مقداری جرح و تعدیل که در وزارت کشور انجام شده به تصویب هیات دولت رسیده است.
فرماندار نیشابور افزود: طی مراحل قانونی و اداری این مصوبه برای اجرایی شدن دستکم یک‌ ماه طول می‌کشد.
در این مراسم احمد میرزایی به عنوان رییس تامین اجتماعی نیشابور معرفی و از خدمات کوروش راهدار قدردانی شد.
کوروش راهدار از شهریور ۱۳۹۶ ریاست تامین اجتماعی نیشابور را بر عهده داشت و احمد میرزایی نیز پیش از این معاون تامین اجتماعی شعبه هفت مشهد بود.
مرکز شهرستان ۴۵۰هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی نیشابور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی نیشابور سازمان تامین اجتماعی نیشابور تامین اجتماعی نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است