Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ده‌ها میلیون نفر از مردم فرانسه و اسپانیا از روز دوشنبه بخشی از آزادی‌های خود را به دست آوردند، اما نگرانی از موج دوم همه گیری در اروپا وجود دارد.

از سرگیری فعالیت خرده فروشی‌ها در شماری از کشور‌های اروپایی
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مرحله دوم لغو قرنطینه به معنای بازگشایی مشاغل از روز دوشنبه در بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله یونان، ترکیه و بلـژیک اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کشور‌ها در برابر فروشگاه‌های پوشاک پیش از باز شدن در‌ها صف‌های طولانی دیده می‌شد.
در بروکسل تسهیل تدابیر قرنطینه که از اواسط ماه مارس برای مقابله با ویروس کرونا اعمال شده بود با اعتصابی غافلگیر کننده همراه بود که حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و تراموا را مختل کرد. بخشی از رانندگان فعالیت خود را از سرنگرفتند و تدابیر حفاظتی را کافی ندانستند. این در حالیست که مسافران ناچارند در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند.
از ساعت 9 بامداد صف‌های طولانی در برابر فروشگاه‌های لباس و کالا‌های ورزشی در بروکسل شکل گرفت.
در یونان هم همه فروشگاه‌های خرده فروشی به غیر مراکز تجاری بازگشایی شدند. این استثنا در بلژیک وجود نداشت.

قربانیان کرونا در انگلیس از 40 هزار نفر عبور کرد
طبق اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، مجموع قربانیان کرونا در انگلستان از مرز 40 هزار نفر عبور کرد که بیشترین تعداد در میان کشورهای اروپایی است.
دفتر آمار ملی انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مجموع آمار قربانیان ویروس «کووید-19» در انگلیس از مرز 40 هزار نفر عبور کرد.
بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، آمار و ارقام رسمی همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 10 هزار نفر از ساکنان خانه‌های سالمندان انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
طبق این گزارش، تا تاریخ 9 می (20 اردیبهشت ماه)، 35 هزار و 44 مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در انگلستان و ولز ثبت شده است و با افزوده شدن جدیدترین آمار و ارقام مربوط به اسکاتلند و ایرلند شمالی، مجموع آمار و ارقام قربانیان کرونا در بریتانیا به 40 هزار و 11 نفر رسید.
این آمار و ارقام، همچنان انگلیس را در رتبه اول کشورهای اروپایی با بیشترین قربانیان کرونا حفظ کرده است و ایتالیا با 30 هزار و 739 مورد فوتی، اسپانیا با 26 هزار و 744 مورد فوتی و فرانسه با 26 هزار و 604 مورد فوتی در رده‌های بعدی کشورهای اروپایی با بیشترین آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا قرار دارند.
روزنامه گاردین آمار و ارقام مربوط به قربانیان کرونا در کشورهای اروپایی را بر اساس اطلاعات دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش کرد و سپس نوشت که آمار تلفاتی که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه می‌دهد، در اغلب موارد، مرگ و میرهایی را شامل نمی شود که در خانه‌های سالمندان و اقامتگاههای خصوصی به وقوع می‌پیوندد.

جانسون: واکسن کرونا ممکن است هرگز پیدا نشود
نخست وزیر انگلیس گفت: ما باید برای بدترین سناریو برنامه ریزی کنیم، زیرا ممکن است واکسن کرونا هرگز پیدا نشود.
نخست وزیرانگلیس، یک سند 50 صفحه‌ای برای کاهش قوانین قرنطینه منتشر کرد و در آن آورد: آن دسته از افرادی که نمی‌توانند دورکاری کنند، باید تشویق شوند به کار‌های خود بازگردند.
با وجودی که منتقدان به خطر فزاینده انتقال کووید-19 با این کار و اقدامات دیگر برای کاهش محدودیت‌ها اشاره کرده اند، جانسون تأکید کرد رویکرد "از بین بردن کامل خطر" موثر نخواهد بود. وی پیش از انتشار این سند گفت: دولت نیاز دارد حتی برای "بدترین سناریو" یعنی زمانی که دانشمندان واکسنی برای این بیماری پیدا نکنند نیز آماده باشد.
 
هشدار دانشمندان انگلیسی درباره تعدیل محدودیت‌های اجتماعی در این کشور
گروهی از دانشمندان مستقل در انگلیس درباره طرح‌های بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای کاهش محدودیت‌های اجتماعی هشدار داده و آن را خطرناک توصیف کردند.
 گروه ایندیپندنت سیج به رهبری دیوید کینگ مشاور علمی سابق دولت انگلیس در گزارش خود جانسون را به بی اعتنایی به تحقیقات علمی متهم کرد و اعلام کرد این رویه غیرسازنده و خطرناک است.
این گروه در گزارش خود اعلام کرده است شیوع بیشتر کووید 19 حتمی است.
 
مرگ 200 نفر از پزشکان و کارکنان بخش درمان انگلیس
انجمن پزشکان انگلیس هشدار داد کمبود وسایل محافظتی پزشکان و پرستاران، جان شمار بیشتری از آنان را به خطر انداخته است.
بر اساس گزارش رسانه‌ها در انگلیس تا کنون حدود دویست نفر از پزشکان و کادر بیمارستانی و مراقبتی به علت ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان‌ها جان باختند از جمله 27 پزشک و هر هفته نیز بر شمار قربانیان افزوده می‌شود. کمبود لباس و وسایل محافظتی ضروری پزشکان و کادر درمانی بیماران کرونایی همچنان پا برجاست و جان شمار بیشتری از انان را تهدید می‌کند.
رئیس نظام پزشکی انگلیس نیز با انتقاد از کمبود وسایل محافظتی کادر درمانی که با بیماران کرونایی مواجهند گفت: کمبود وسایل محافظت فردی همچون دستکش، لباس مخصوص و ماسک همچنان ادامه دارد و به بزرگترین عامل تهدید کارکنان بهداشت و درمان بریتانیا مبدل شده است.
دکتر چاند ناگپول افزود: دولت گفته بود این وسایل تهیه شده است و در انبار‌ها موجود است، اما هر هفته کمبود این وسایل در بیمارستان‌ها بیشتر حس می‌شود و اکنون بیمارستان‌ها برای تامین این وسایل به خیریه‌ها متوسل شده اند.

تجمع مقابل بیمارستان تولوز در اعتراض به کمبود امکانات
پایگاه اینترنتی ون مینوت (20 minutes) در صفحه توئیتر خود با انتشار ویدئویی گزارش داد شمار زیادی از تظاهرات کنندگان فرانسوی با تجمع مقابل بیمارستان دانشگاه تولوز به کمبود امکانات و تجهیزات اعتراض کردند و برای مقابله با بیماری کووید-19 امکانات بیشتری را برای این بیمارستان خواستار شد.
 
کادر درمان خشم خود را از دولت بر روی دیوار به تصویر کشیدند
گروه انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود گزارش داد برخی از اعضای کادر درمان فرانسه شب گذشته با نوشتن شعار‌هایی بر روی دیوار، خشم خود را از دولت به تصویر کشیدند.
برخی از پرستاران بر روی دیوار نوشتند:"دولت پول را حساب می‌کند، ما جان باختگان را حساب می‌کنیم. ""پوشش سفید (لباس پرستاری)، خشم سیاه"
 
135 یورو جریمه برای تخطی استفاده از ماسک در فرانسه
پلیس فرانسه ضمن نظارت بر مقررات خروج از قرنطینه، خاطیان قانون استفاده از ماسک در بخش حمل و نقل عمومی را جریمه می‌کنند.
 در فرانسه، روند خروج از قرنطیه از دوشنبه آغاز شد. نیرو‌های امنیتی برای نظارت بر رعایت مقررات خروج از قرنطینه در خط مقدم قرار دارند. از این پس استفاده از ماسک برای افراد بالاتر از 11 سال در بخش حمل و نقل عمومی از جمله در ایستگاه‌ها اجباری است. تخطی از این قانون، جریمه‌ای 135 یورویی به دنبال دارد. ایستگاه شمال در پاریس صبح دوشنبه شاهد توزیع ماسک رایگان و حضور گسترده نیرو‌های پلیس بود.

 اعتراضات مردمی به رفتار خشونت آمیز پلیس در دوران قرنطینه
شبکه یورونیوز از اعتراضات مردم یکی از مناطق فرانسه به خشونت پلیس این کشور خبر داد.
مردم خشمگین در محله "سن دِنی" در حاشیه پاریس به رفتار‌های خشونت آمیز پلیس این کشور در طول دوران قرنطینه کرونا اعتراض کردند. معترضان اعلام کردند: پلیس فرانسه در جریان قرنطینه، با مردم رفتار خشونت آمیزی داشته است.

ترکیه شهروندان خود را از هائیتی و دومینیکن باز می‌گرداند
وزیر امور خارجه ترکیه دوشنبه (دیروز) با وزرای امور خارجه هائیتی و جمهوری دومینیکن تلفنی گفتگو کرد.
 مولود چاووش اوغلو با کلود ژوزف و میگوئل وارگاس درباره بازگرداندن شهروندان ترکیه از این کشور‌ها گفتگو کرد.
در گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه ترکیه با وزیران امور خارجه هائیتی و دومینیکن درخواست این کشور‌ها از ترکیه برای ارسال کمک‌های طبی و ملزومات بهداشتی به این دو کشور نیز بررسی شد.

تاکید وزیر بهداشت ترکیه بر ضرورت رعایت مقررات بهداشتی
وزیر بهداشت ترکیه با درخواست از مردم این کشور برای رعایت مقررات بهداشتی تاکید کرد: با رعایت این مقررات می‌توانیم شمار موارد ابتلا به کرونا را به کمتر از هزار نفر برسانیم.
 فخرالدین کوجا  افزود: نباید فراموش کنیم که عدم رعایت تدابیر عواقب سنگینی خواهد داشت.
وزارت بهداشت ترکیه نیز آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 را در این کشور 139 هزار و 771 نفر و شمار جان باختگان را 3841 نفر اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه تاکنون 95 هزار و 780 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور بهبود یافته اند.
 
ابتلای بیش از ده هزار نفر به کرونا در 24 ساعت گذشته در روسیه
روسیه روز سه شنبه بیش از ده هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را در این کشور گزارش کرد.
 مرکز مقابله با کرونا در روسیه اعلام کرد با ابتلای ده هزار و 899 نفر دیگر به کرونا در 24 ساعت گذشته شمار مبتلایان در این کشور به 232 هزار و 243 نفر رسید. به این ترتیب این کشور گوی سبقت را از انگلیس ربود و در جایگاه سوم کشور جهان قرار گرفت که بیشترین شمار مبتلایان را دارد.
مرکز مقابله با کرونا در روسیه همچنین اعلام کرد شمار جانباختگان کرونا در این کشور با 107 مورد افزایش به دو هزار و 116 نفر رسیده است.
 
بهبود مسن‌ترین شهروند اسپانیایی مبتلا به کووید - 19
مسن‌ترین زن اسپانیا که به گفته انجمن "گروه تحقیقاتی پیری شناسی"، 113 سال سن دارد، از هم اکنون به عنوان مسن‌ترین فردی که از ویروس کرونا بهبود یافته است، شناخته می‌شود.
"ماریا بِرانیاس" موفق به پشت سر گذاشتن بیماری کرونا در اقامتگاه خود در "اُلُت" (واقع در جیرونا) شده است.
این فرد حدود 2 دهه است که در خانه سالمندان "سانتا ماریا دِل تورا د اُلُت" زندگی می‌کند و این مرکز همانند بیشتر مراکز از این دست در تمام نقاط اسپانیا مورد حمله مرگبار ویروس کرونا قرار گرفته و مرگ و میر ناشی از کووید-19 یا مرگ‌های مشکوک بر اثر آن، در این مرکز نیز به وقوع پیوسته است.
یک خبر خوب برای این مرکز، منفی شدن نتیجه آخرین آزمایش تشخیص کرونای این فرد است که در آوریل به ویروس کرونا مبتلا شده و برای چندین هفته در اتاق خود، قرنطینه شده بود. این امر بیانگر آن است که ماریا برانیاس، بر کرونا فائق آمده است.
 
افزایش شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در آلمان
 اطلاعات موسسه روبرت کخ آلمان حاکی از آن است شمار مبتلایان به کرونا در این کشور با 933 مورد افزایش به 170 هزار و 508 نفر رسیده است.
به موجب این اطلاعات، شمار جانباختگان نیز 116 مورد افزایش داشته است و به هفت هزار و 533 نفر رسیده است.
 
تشکیل زنجیره انسانی در مخالفت با قرنطینه
مردم آلمان در اعتراض به قرنطینه و مقررات محدود کننده مرتبط با کرونا در شهر کلن زنجیره انسانی تشکیل دادند.
 
یک پنجم شهروندان آلمان پس از بحران کرونا فقیرتر خواهند بود
بحران کرونا برای اقتصاد آلمان پیامدهای سنگینی در بر دارد، بنگاه‌های زیادی ورشکسته و مشاغل زیادی نابود می‌شوند، کرونا حدود یک پنجم از جامعه را فقیرتر می‌کند.
پایگاه خبری دویچه وله آلمان در گزارشی اعلام کرد: بنا به ارزیابی اداره آمار آلمان هنوز پیامد‌های اقتصادی بحران کرونا به تمامی دیده نمی‌شود. برای نمونه در ماه مارس امسال میزان ثبت واحد‌های ورشکسته نسبت به مارس 2019 تنها یک و شش دهم درصد افزایش داشته و از همین مقدار هم در ماه آوریل کاسته شده است.
به نظر اداره آمار میان کسادی بنگاه‌ها تا ثبت ورشکستگی آن‌ها به طور رسمی فاصله‌ای هست که امروزه به ویژه با توجه به اقدامات حمایتی دولت تا مدتی به عقب می‌افتد، اما در هر صورت فرا خواهد رسید.
با وجود اقدامات گوناگون برای حمایت از بنگاه‌ها و تلاش دولت فدرال برای حفظ مشاغل، تعداد بیشماری از آن‌ها در پرتگاه ورشکستگی قرار می‌گیرند. بنا به شواهدی گفته می‌شود که پیامد‌های رنجبار بحران گریبانگیر یک پنجم از شهروندان آلمان خواهد شد.
بیش از دو میلیون از شهروندان با ورشکستگی کامل یا جزئی روبرو خواهند شد و ممر معاش خود را از دست خواهند داد. خانواده‌ها به بدترین شکلی در معرض این خطر هستند.
اندکی بیش از 17 درصد از افراد مجرد یا خانوار‌های تک‌نفره بر اثر بحران آسیب می‌بینند، درحالیکه این رقم در میان خانواده‌های بالای سه نفر تا بیش از 30 درصد است، یعنی حدود یک سوم خانواده‌ها بخش قابل‌توجهی از درآمد خود را از دست می‌دهند.
 در میان زیان‌دیدگان افراد از 30 تا 39 ساله، بیشتر تحت تهدید هستند. در این رده سنی زیان مالی تا 37 درصد است و برای نزدیک هفت درصد آن‌ها تا حد نابودکننده. این گروه سنی که هم در بالاترین توانایی شغلی است و هم نیاز‌های مصرفی بیشتری دارد، در آینده امکان پس‌انداز بسیار محدودی خواهد داشت.
حدود هشت درصد از این گروه سنی گفته‌اند که برای امرار معاش به پس‌انداز‌های خود متوسل شده‌اند. نباید از یاد برد که به خاطر محدودیت‌های دوران کرونا، به طور کلی مخارج زندگی کاهش یافته و مردم پول کمتری خرج می‌کنند.
علاوه بر این بیش از 4 درصد یا بیش از سه و نیم میلیون شهروند عواقب مالی سنگینی متحمل خواهند شد. حدود 14 و نیم درصد از شاغلان به مدارج گوناگون، درآمد کمتری خواهند داشت. ارزیابی کلی آن است که حدود یک پنجم از مجموع شهروندان آلمان پس از بحران کرونا فقیرتر خواهند بود.
در مورد شاغلانی که به مشاغل کوتاه مدت روی آورده‌اند یا کسانی که به طور کامل از درآمد محروم شده‌اند، حمایت دولتی مانند ضمانت مالی یا حقوق بیکاری تنها بخشی از زیان آن‌ها را جبران می‌کند.
طبق نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته است، زیان مالی در انتظار کمابیش همه لایه‌های جامعه است، لذا موقعیت شغلی یا میزان درآمد و سطح تحصیلات افراد در این میان نقشی ناچیز دارد.

خودکشی و اعتصاب خدمه کشتی‌های کروز سرگردان در آب‌های جهان
به نظر می‌رسد شماری از خدمه کشتی‌های کروز که به دلیل همه گیری ویروس کرونای جدید قرنطینه شده اند اخیرا خودکشی کرده اند. شماری از آن‌ها نیز برای آنکه بتوانند به خانه هایشان بازگردند دست به اعتصاب غذا زده اند.
شرکت پرنسس کروز مالک شرکت کارنیوال اعلام کرد یک زن اوکراینی 39 ساله روز یکشنبه با پرتاب کردن خود از روی کشتی رگال پرنسس در بندر رتردام هلند خودکشی کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا قربانیان کرونا کشورهای اروپایی حمل و نقل عمومی شمار مبتلایان بهداشت ترکیه آمار و ارقام ویروس کرونا بحران کرونا محدودیت ها کادر درمان هزار نفر کووید 19 شده اند کشور ها یک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

حرکت عجیب و باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها 

با این صبحانه ها فوری لاغر می‌شوید


تغییر چهره «سارا استنلی» قصه‌های جزیره بعد از 34 سال


اعتیادهایی که جامعه با معتادهایشان کاری ندارد


اینجا برای عبادت باید ۲۶۸ پله را بالا بروید


دانشمندان می‌گویند موفق به صحبت با یک نهنگ شده‌اند


بین دو بازیگر زن ایرانی در خارج از کشور دعوا شد


عکسی از تغییر چهره غیرقابل باور شهره سلطانی


عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور وایرال شد


جنجال تازه؛ مردم عراق هم به ایران پشت کردند!


با ۳ میلیارد در تهران صاحب‌خانه شوید
امیر جدیدی بازیگر یک پروژه بین المللی شد


شکست بزرگ فیلترینگ اینستاگرام خبرساز شد


اتفاق عجیب در بازار اجاره مغازه که باید در تاریخ ثبت شود!


کشف یک زیستگاه عظیم در اعماق خشک‌ترین صحرای جهان


تیپ جذاب بازیگر فاصله‌ها و همسرش در بلژیک


اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند!


این مربا را برای صبحانه نخورید!


آقای بهرام افشاری، در ماجرای اخیر پایتخت، بی‌معرفتی کردید


علت مسموم شدن پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی چیست؟

 

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • حرکت باورنکردنی یک گوزن به سبک ژاپنی‌ها
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • فیلم| در ورزشگاه سلتیک انگلیس غوغا شد/ حمیات باورنکردنی هواداران تیم سلتیک از فلسطین
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد