Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

ریزش شاخص کل بورس در معاملات امروز

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با کاهش 26318 واحدی معادل 2.51 درصد به رقم یک میلیون و 21 هزار و 44 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت 274 واحدی به رقم 11 هزار و 332 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 6999 واحدی معادل 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

51 درصد به رقم 271 هزار و 642 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 6540 واحدی معادل 2.01 درصد، عدد 318 هزار و 217 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 4337 واحدی معادل 2.01 درصد به رقم 211 هزار و 54 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 30514 واحد کاهش معادل 2.28 درصد را رقم زد و به سطح یک میلیون و 306 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 14323 واحد کاهش معادل 1.84 درصد به رقم 765 هزار و 41 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 73671 واحد کاهش معادل 3.57 درصد همراه بود و عدد 1 میلیون و 991 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

سهام آسیایی سقوط کرد

روز سه‌شنبه، سهام آسیا اقیانوسیه در حالی سقوط کرد که داده‌های تورم چین در ماه آوریل به سطح مورد انتظار نرسید. اداره ملی آمار چین نرخ تورم ماه آوریل را ۳.۳ درصد اعلام کرد در حالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند این نرخ به ۳.۷ درصد برسد. همچنین شاخص قیمت تولیدکننده چین که پیش‌بینی می‌شد در این ماه ۲.۶ درصد سقوط کند، ۳.۱ درصد سقوط کرد. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۲۶ درصد سقوط کرد در حالی که نیکی ژاپن ۰.۳۱ درصد افت کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۴۲ درصد سقوط کرد و کوسپی کره‌جنوبی با سقوط ۱.۲۲ درصدی روبرو شد. در باز چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۳ درصد پایین آمد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با سقوط ۱.۸۴ درصدی روبرو شد. در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان تا ۱۰۰.۳۵۹ واحد تقویت شد. در مقابل ین، دلار نرخ برابری خود را که دیروز ۱۰۷.۴ واحد بود، امروز تا ۱۰۴.۴۸ واحد تقویت کرد.

روز پرنوسان دلار در کانال ۱۷ هزار تومانی

در بازار امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به نرخ 16500 تومان از مردم خریداری و به قیمت 16600 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز قبل، 100 تومان رشد داشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 17900 تومان از مردم خریداری و به قیمت 18000 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شد که همانند دلار، 100 تومان گران تر شده است. هم در بازار آزاد و معاملات پشت خطی، روند قیمت گذاری به طور نسبی افزایشی بود اما در حال حاضر کمی قیمت ها کاهش داشته است. به گونه‌ای که از ابتدای معاملات امروز نرخ دلار رشد داشت به نرخ ۱۷۰۷۰ تومان رسید اما در حال حاضر به رقم 16970 تومان رسیده است. همچنین هر یورو در این معاملات، ۱۸۲۰۰ تومان و هر درهم امارات نیز ۴۷۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

همتی: وظیفه دارم ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص روند بازار ارز و موضوع تامین ارز برای واردات کشور اعلام کرد:  علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا و اقدامات پیشگیرانه کشورهای همسایه و بسته شدن بیشتر پایانه های مرزی و نیز تعطیلی بسیاری از صرافی ها و مراکز جابجایی ارز، در طول  ۵۰ روز گذشته بیش از ۲/۵ میلیارد دلار ازطریق بانک مرکزی و صادرکنندگان غیر نفتی تأمین شده است، که حدود ۵۰ درصد آن ، عرضه از طریق سامانه نیما بوده است. وی افزود: با احیای مجدد و تدریجی روند صادرات غیر نفتی و نفتی، پیش بینی بانک مرکزی از برگشت وضعیت طبیعی صادرات غیرنفتی و عرضه ارز به روال گذشته حکایت میکند. در کنار همه این موارد، موضوع دسترسی به منابع بانک مرکزی در خارج از کشور نیز روند مثبتی پیداکرده است. به گفته همتی، جو روانی و تبلیغاتی ایجاد شده در مورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور، دور از پیش بینی برمبنای واقعیتها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذینفعان مطرح می شود. وی اظهار داشت: مردم عزیز این حق را دارند منابع و دارایی خود را در بخشهای مختلف نظیر بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمایه گذاری کنند ولی این وظیفه را دارم که ریسک سرمایه گذاری در ارز را مجدداً گوشزد نمایم.

افزایش قیمت سکه طرح جدید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ در بازار آزاد به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۸۷ هزار و ۹۳۳ تومان است.

روند افزایشی طلا در بازار جهانی ازسرگرفته شد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده نسبت به بروز موج دوم ابتلا به ویروس کرونا در برخی از کشورها پس از تسهیل محدودیتهای قرنطینه، افزایش یافت اما دلار قوی، رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۹۷ دلار و ۶۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۰۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.  بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۵ دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، در ۱۶۹۸ دلار بسته شده بود.

واردات نفت چین ۸ درصد افزایش یافت

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه گذشته سال جاری میلادی (ماه آوریل) واردات نفت خام برای پالایشگاه‌های مستقل چین ۸.۳ درصد معادل ۱۳.۱۹ میلیون تن افزایش داشته است. این میزان رشد تا حد زیادی مطابق با پیش بینی‌ها برای این ماه (در حدود ۱۳ میلیون تن) بود. پالایشگاه‌ها، هنگام نزول قیمت به سمت ذخیره سازی محموله‌ها می‌روند. از ماه فوریه که این شاخص واردات نفت خام به چین به علت بسته شدن بیش از ۱۰ پالایشگاه با کاهش مواجه شده بود، این دومین ماه متوالی است که واردات نفت خام چین افزایش یافته است. مؤسسه انرژی پلاتس در گزارش مطرح کرد که واردات نفت خام چینی‌ها ماه آوریل ۲۰۲۰ میلادی (فروردین – اردیبهشت ۹۹) نسبت به سال گذشته نیز ۴۵.۱ درصد بیشتر بود. کل واردات پالایشگاه‌های مستقل شاندونگ در ماه گذشته با حدود ۱۱.۵ درصد افزایش، از ۸ میلیون تن در ماه مارس به حدود ۸.۹ میلیون تن در ماه آوریل افزایش یافته است. بر اساس گزارش ارائه شده از اداره اطلاعات انرژی چین مستقر در پکن، نرخ عملیات ترکیبی در پالایشگاه‌های مستقل شاندونگ در ماه آوریل به حدود ۷۳.۵ درصد افزایش یافت که ۱۸.۴ درصد از ماه گذشته بیشتر است.

سرمایه‌گذاری چین در آمریکا به کمترین میزان در 10 سال گذشته رسید

دفترپروژه سرمایه‌گذاری چین، آمریکا در آخرین گزارش خود اعلام کرد چینی‌ها در سال 2019 تنها 5 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده که نسبت به سال قبل،‌ کاهش داشته و کمترین میزان از زمان بروز رکود بزرگ اقتصادی در 10 سال پیش تا کنون بوده است. از جمله دلایل کاهش سرمایه‌گذاری چین در آمریکا اعمال محدودیت در خروج سرمایه در چین، افزایش قوانین نظارتی در آمریکا، کاهش رشد اقتصادی چین، و تشدید تنش تجاری بین دو کشور است.

کارگران صنعت خودروی آمریکا به سر کار خود باز می‌گردند

کارگران کارخانه‌های خودروسازی آمریکا در ایالت میشیگان به خط مونتاژ کارخانه‌ها بازگشتند تا راه را برای باز کردن صنعت خودروی این کشور باز کنند؛ این در حالی است که باز تسهیل قرنطینه کرونا باعث شده که نگرانی‌هایی در مورد موج دوم شیوع بیماری به وجود بیاید. در حالی که میلیون‌ها آمریکایی از کار خود بیکار شده‌اند و بیشتر اقتصاد در توقف کامل به سر می‌برد، تعداد ایالت‌هایی که در حال کاهش محدودیت‌های تجاری و اجتماعی هستند در حال افزایش است. برخی از تامین‌کنندگان قطعات خودرو در میشیگان که مرکز صنعتی غرب آمریکا است، به شدت از پاندمی کرونا و تأثیرات منفی اقتصادی آن آسیب دیده‌اند، از امروز با حداقل کارکنان ممکن کارخانه‌های خود را باز کردند تا برای کار با تمام نیروها از هفته آینده آماده شوند. کارخانه‌های مونتاژ خودرو همچنین بازگشت به کار کارگران متخصص و کارمندان خود را آغاز کرده‌اند. جو پرکینز، مدیر عامل گروه مهندسی و ماشین‌آلات بوش پرفورمنس، گفت: ما کار خود را از این هفته از سر گرفتیم و انتظار می‌رود از هفته آینده سفارشات جدید را دریافت کنیم.

انتصاب نخستین مدیر اجراییِ «زن» در بانک مرکزی ژاپن بعد از ۱۳۸ سال

بانک مرکزی ژاپن بعد از ۱۳۸ سال نخستین مدیر اجرایی زن را منصوب کرد. «توکیکو شیمیزو» بانکدار ۵۵ ساله ژاپنی به عنوان بخشی از برنامه تجدید ساختار گسترده بانک مرکزی ژاپن به این سمت منصوب شد و بدین ترتیب یکی از اعضای تیم ۶ نفره مدیران اجرایی فعال در این بانک با مسئولیت اداره و مدیریت عملیات‌های روزانه، لقب گرفت.

نسخه پزشکیان برای ساماندهی بازار خودرو

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: اگر افرادی که دارای خودرو هستند، از خرید مجدد منع شوند، تقاضا در بازار کاهش یافته و متناسب با عرضه می‌شود در نتیجه التهاب بازار چارچرخ ها از بین خواهد رفت. وی با بیان اینکه دولت در حال بررسی مشکلات موجود در بازار خودرو است، افزود: در حال حاضر افراد خرید خودرو را نوعی سرمایه گذاری دانسته و به عنوان دلالی کاذب در معاملات بازار چارچرخ ها شرکت می‌کنند، در واقع خرید و فروش آنها با هدف تامین نیاز شخصی نبوده و  به دنبال کسب سود هستند. وی با بیان اینکه نباید به افرادی که خودرو دارند اجازه ثبت نام در طرح های پیش فروش داده شود،  اظهار کرد: فاصله قیمت خودرو در بازار و نمایندگی‌ها بسیار است و عده‌ای با ضابطه و رابطه خودرو از کارخانه خریداری می کنند و با قیمت های سرسام آور در بازار به فروش می‌رسانند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو به قصد سوداگری، اضافه کرد: اخذ مالیات از خرید و فروش خودرو به قانون نیازمند است، اما می‌توان از آن به عنوان یکی از راهکارهای ساماندهی بازار خودرو نام برد، در واقع اگر فرد خودروی خریداری شده را زودتر از موعد مقرر به فروش رساند، باید مالیات سنگینی از آن اخذ شود، در صورت اجرایی شدن این امر افراد به دنبال دلالی کاذب و سوداگری در این بازار نمی روند. /خانه ملت

کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

قیمت خودروها که از ابتدای هفته جاری و در پی ورود مستقیم رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، از روز گذشته و با اعلام قیمت های جدید خودروها از سوی شورای رقابت و تعیین سود حداکثر ۱۰ درصدی در معاملات بازاری، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. به نقل از ایرنا؛ امروز هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که در روزهای گذشته قیمت بالای ۱۵۰ میلیونی یافته بود به کمتر از ۱۲۵ میلیون تومان رسیده و پژو ۴۰۵ بنزینی قیمتی کمتر از ۱۱۵ میلیون تومان دارد. همچنین در گروه خودروهای خارجی، افت ۱۰۰ میلیونی قیمت مزدا ۳ از بازار به گوش می رسد.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا رضا رحمانی ناو جماران ناوچه کنارک شب قدر حسین مدرس خیابانی دعای روز هجدهم رمضان بورس دلار ویروس کرونا رضا رحمانی ناو جماران ناوچه کنارک شب قدر حسین مدرس خیابانی دعای روز هجدهم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد

به گزارش قدس آنلاین، برنج بعد از گندم جز محصولات استراتژیک و اساسی کشور است که سالانه بخشی از آن از محل واردات تامین می شود که طبق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران با کاهش ۶۶۰هزار تنی واردات این محصول؛ ارزبری آن در یک‌سال اخیر ۸۳۰ میلیون دلار کمتر شده است.

طبق آمارهای موجود میزان برنج مصرفی کشور بین ۳.۴ تا ۳.۶ میلیون تن برآورد می‌شود. بنابراین اگر سالانه بین ۲.۳ تا ۲.۵ میلیون تن برنج در کشور تولید شود کسری این محصول بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن در سال است که از محل واردات تامین می شود.

از آنجایی که ایران خود یکی از تولیدکنندگان برنج در دنیا است بخشی از این محصول سالانه از محل تولید داخل و بخشی از محل واردات تامین می‌شود تا بازار داخلی با کسری روبه‌رو نشود.

طی سال‌ های اخیر دولت برای حمایت از برنج داخلی و تولیدکنندگان ایرانی اقدام به ایجاد ممنوعیت واردات در محدوده فصل برداشت (مرداد تا آذرماه هر سال) می‌کرد اما سال گذشته با توجه به وفور برنج ایرانی در بازار، ممنوعیت مقطعی واردات نیز مشکلی در بازار این محصول ایجاد نکرد و بازار در آرامش سپری شد زیرا حجم تولید و واردات به حدی بود که علاوه بر وفور برنج در بازار، کاهش قیمت برنج ایرانی نسبت به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را در پی داشت.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته یک‌ میلیون و ۱۱۷هزار تن برنج به ارزش یک‌ میلیارد و ۳۰۵ میلیون و ۹۸۵ هزار دلار وارد کشور شد، این درحالی است که در همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ چیزی حدود یک‌ میلیون و ۷۸۰هزار تن از این کالای اساسی به ارزشی بالغ بر دو میلیارد و ۱۳۷میلیون دلار وارد کشور شده بود. بنابراین واردات برنج طی یک‌سال اخیر با کاهش ۳۷ درصدی به لحاظ وزنی و کاهش۴۰ درصدی به لحاظ ارزشی روبرو بوده است.

بنابراین با کاهش ۶۶۰هزار تنی واردات این محصول ارزبری آن در یک‌سال اخیر ۸۳۰ میلیون دلار کمتر شده است.

طی این مدت به ترتیب ۶۷۳هزار و ۹۴۲ تن برنج به ارزش ۷۷۰میلیون و ۹۳۲هزار دلار از مبدا هند، ۳۳۶هزار و ۵۷۵ تن برنج به ارزش ۴۱۰میلیون و ۸۴۱هزار دلار از مبدا پاکستان، ۷۱هزار و ۶۷۸ تن برنج به ارزش ۸۰میلیون و ۲۰۹هزار دلار از مبدا امارات، ۳۳هزار و ۴۳۴ تن برنج به ارزش ۴۲میلیون و ۴۴۰هزار دلار از مبدا مناطق آزاد و ویژه و درمجموع یک هزارو ۴۸۸ تن برنج به ارزش یک‌ میلیون و ۵۶۳ هزار دلار برنج از مبدا سه کشور تایلند، تایوان و عراق به کشورمان وارد شده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور حمایت های دولت سیزدهم و اقدامات وزارت جهاد کشاورزی از تولید و تولید کنندگان داخلی باعث شده که با افزایش تولید برنج و مدیریت بازار داخلی ارز کمتری از کشور خارج شود.

وضعیت فعلی تولید داخلی و واردات برنج نیز بیانگرآن است که با مدیریت بازار همچون سال گذشته مشکلی در بازار برنج نداشته باشیم و این محصول با قیمت های مناسب به دست مصرف کنندگان برسد.

طبق گزارش مرکز آمار، متوسط قیمت برنج ایرانی در فروردین ماه امسال ۹ درصد پایین‌تر از قیمت سال گذشته بوده است. بنابراین با وجود کاهش چشمگیر واردات برنج، با مدیریت مناسبی که در بازار انجام شده، قیمت‌ها نزولی هم شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟