Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:36:08 GMT

افول همه مکاتب خود ساخته بشری امروز آشکار شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۰۸۷

افول همه مکاتب خود ساخته بشری امروز آشکار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر سه شنبه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، آیات جز ۱۸ قرآن کریم را مورد بررسی قرار داد و افزود: مهمترین موضوعی که در جز ۱۸ مورد توجه قرار گرفته آینده روشن جبهه مقاومت است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت نیازمند امید است که خداوند متعال وعده این آینده را داده است، افزود: مسلمانان و پیامبر اسلام (ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه اگر چه مورد حمایت انصار بودند اما مشرکان نیز دست به دست هم داده و اقداماتی علیه مسلمانان انجام می‌دادند که آیه ۵۵ سوره نور نازل شد و وعده حاکمیت روی زمین و استقرار دین و پیروزی مسلمانان را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه فقه نظام تصریح کرد: خداوند در آیه ۵۵ سوره نور چند وعده مهم به مؤمنان داده که اولین مورد حاکمیت روی زمین، دومین مورد نشر آئین حق به صورت اساسی و ریشه دار در همه مکان‌ها و سوم از بین رفتن همه زمینه‌های خوف و ترس و وحشت است که نتیجه این سه وعده عبادت آزادانه خداوند متعال در سراسر زمین است.

وی تحقق وعده الهی را دارای مراتبی دانست که عالی‌ترین مرحله آن، ظهور امام زمان (عج) است و افزود: پیامبر (ص) در مورد امام زمان (عج) فرموده‌اند که اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشند خداوند این روز را چنان طولانی می‌کند تا مردی همنام من از خاندانم قیام کند و زمین را پر از عدل و داد سازد، همچنان که از ظلم و جور پر شده است.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: آیه ۵۵ سوره نور مژده‌ای برای مستضعفان عالم است که پیروزی قطعی از آن جبهه مقاومت می‌باشد.

وی گفت: وعده خداوند به مؤمنان در سوره نور به کسانی داده شده که اولاً باورها و اعتقادات قوی داشته و به خداوند ایمان دارند و اهل انجام اعمال صالح، رفتار درست و ایستادگی در مقام عمل هستند که نتیجه بینش صحیح و رفتار صحیح پیروزی نهایی است.

این استاد تفسیر قرآن حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه برای تحقق دین، حاکمیت لازم است، افزود: نخستین وعده خداوند این است که شما حاکمین زمین می‌شوید و دوم اینکه دین شما کامل خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل از گسترش دین باید بسترها و ساختارها برای گسترش آن فراهم باشد که اینها در قالب حاکمیت دینی مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی گفت: امروز شرایط افول همه مکاتب خود ساخته بشری آشکار شده است و بشریت فهمیده تنها راه نجات و امینت واقعی، دین مبین اسلام است و اعتقاد به پیروزی نهایی، نوید بخش و پیروزی آفرین است.

وی اظهار داشت: امام باقر علیه‌السلام در مورد آیه «أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» فرمودند آنها اصحاب امام مهدی (عج) در آخرالزّمان خواهند بود.

کد خبر 4924141

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم پژوهشگاه فقه نظام ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا شهرکرد گرگان ایلام ماه مبارك رمضان زلزله کمک به نیازمندان مواسات بیرجند ستاد مقابله با کرونا سوره نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس مراقب شوت‌های باقری باشد!

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران در حالی طی دو هفته گذشته لیگ برتر دو پیروزی ارزشمند در راه بقای سهمیه خود در سطح اول فوتبال ایران به دست آورده که منصور باقری نقش کلیدی در رقم خوردن این اتفاق داشته و توانسته در هر دو بازی برابر تراکتور و ذوب‌آهن گلزنی کند و حالا هم در بهترین شرایط آماده تقابل با پرسپولیس است.

زننده گل سه امتیازی در دیدار نساجی مقابل تراکتور، فقط سه دقیقه و 45 ثانیه زمان می‌خواست تا زیباترین گل هفته بیست و پنجم لیگ برتر را از وسط زمین به ذوب‌آهن بزند و پایه‌گذار پیروزی مهم تیمش در مسیر بقا در لیگ برتر شود.

منصور باقری که پس از حضور در نساجی شرایط بهتری به شکل بازی این تیم داده، در بازی گذشته هم با زدن یک گل زودهنگام و دیدنی به خود و تیمش روحیه داد تا سه امتیاز دیگر بگیرند و امیدوارتر به ادامه فصل شوند.

این هافبک 25 ساله علاوه بر زدن گل، تقریبا همه نبردهای میانه زمین را از هافبک‌های ذوب برد و در جدال با تیمی که احتمال داشت در نیم‌فصل راهی آنجا شود، جزء بهترین‌های زمین بود و حالا هم این انگیزه را دارد تا در بازی فردا مقابل پرسپولیس در ورزشگاه شهید وطنی هم دوباره مثمر ثمر کار کند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رییسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: تقابل آشکار جریان شرافت و شرارت در غرب
  • امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • پیکر شهید «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • پرسپولیس مراقب شوت‌های باقری باشد!
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • هر کسی لیاقت شغل بزرگ و مقدس معلمی را ندارد