Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الله غلامی عصر سه‌شنبه در حاشیه سی و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین بحث جلسه امشب تصمیم‌گیری در باره برگزاری مراسم لیالی قدر بود.
وی با اشاره به ضرورت پراکنده شدن جمعیت در سطح مساجد و جلوگیری از تجمع افراد در مکان‌های خاص ادامه داد: مساجد می‌توانند اقدام به برگزاری مراسم شب قدر در صحن باز با رعایت فاصله‌گذاری یک متر برای هر فرد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: همچنین مساجدی که صحن باز ندارند با رعایت ۲۵ درصد ظرفیت اصلی مسجد و رعایت الزامات بهداشتی می‌توانند مراسم شب قدر را برگزار کنند.
وی اضافه کرد: داشتن لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش الزامی است و از سوی دیگر کلیه شرکت کنندگان در این مراسم موظف‌اند تا ادعیه، قرآن، مُهر و تسبیح شخصی با خود همراه بیاورند.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه شهرستان اصفهان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: مردم مومن و متدین اصفهان حتی‌المقدور اعمال عبادی مستحب این شب‌ها را از طریق رسانه ملی و در منزل دنبال کنند.
غلامی تاکید کرد: افراد مُسن و دارای بیماری زمینه‌ای از حضور در این مراسم خودداری کنند و همچنین مساجدی که امکانات بهداشتی لازم را ندارند از برگزاری این مراسم امتناع ورزند.
وی خاطرنشان کرد: توزیع هرگونه نذورات و خوراکی در مراسم ممنوع است و حداکثر زمان برگزاری مراسم ۲ ساعت است که بصورت ترجیحی از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد انتخاب شود.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با اشاره به فعالیت یک ماهه مدارس اظهار داشت: مدارس از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد برای پاسخ به سووالات دانش‌آموزان و رفع اشکال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دایر خواهند بود اما حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است.
وی همچنین با اشاره به تمهیدات میراث فرهنگی و گردشگری برای بازگشایی موزه‌ها و مراکز تاریخی گفت: تصمیم گرفتیم تا این مراکز نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شود.
غلامی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان دولت نیز که در حال حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، فعالیت خود را به‌صورت کامل آغاز می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر این مقرر شد دهکده زاینده‌رود صرفا برای استفاده مالکین و با قید ممنوعیت اجاره یا کرایه اماکن به دیگران بازگشایی شود و همین تصمیم در باره اماکنی همچون باغ‌بهادران نیز اعمال خواهد شد.

تاکنون حدود ۱۰۹ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است.

برچسب‌ها مسجد ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان پروندهٔ خبری آیین های روزه داری در ایام کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان مسجد ویروس کرونا اصفهان استانداری اصفهان ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در ارومیه

دریافت 47 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر مراسم باشکوهی با حضور بانوان ارومیه‌ای برگزار شد.

کد خبر 6100458

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در ارومیه
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • درمان زخم پیش رونده سالک در یک کودک ۲ ساله در اصفهان
  • برگزاری مراسم «سه شنبه های شهدایی» در ایلام
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد