Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@13:36:20 GMT

استان قزوین می‌تواند به عنوان پایلوت نشان ملی مهارت باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۳۱۹۰۶

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اوسط هاشمی عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین که در جریان سفر یک روزه وی به این استان انجام شد، افزود: تربیت نیروی کار ماهر و متخصص یکی از نیازهای مهم بازار کار و بخش اقتصاد کشور است که تلاش در این عرصه می تواند به جهش تولید نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم اجرای دوره های آموزش فنی و حرفه ای مطابق با نیازهای بازار و تقاضا، اظهار داشت: بدون توجه به این موضوع حیات ما به خطر می افتد.

این مسئول با انتقاد از بی توجهی فعالان اقتصادی از ظرفیت ها و امتیازات قانونی در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر و با بیان اینکه معمولا تمایل نداریم تربیت نیروی انسانی مورد نظر خود را به دیگران بسپاریم، اظهار داشت: حتی از ظرفیت ها و امتیازهایی که قانون در اختیارمان گذاشته است استفاده نمی کنیم که از جمله آنها باید به معافیت های مالیاتی تربیت نیروی کار ماهر از سوی واحدهای تولیدی اشاره کرد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه اگر واحدهای تولیدی و خدماتی، خود قادر به ارایه آموزش های مهارتی به نیروهایشان نیستند می توانند از ظرفیت این سازمان استفاده کنند، گفت:  از آمادگی لازم برای تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی برخوردار هستیم و در صورت تقاضای صاحبان واحدها می توانیم نیروی انسانی مورد نظر آنها را تامین کنیم.

هاشمی با بیان اینکه مهارت را باید ارزش گذاری کنیم، افزود: کم توجهی نسبت به این موضوع باعث شده که گرایش مردم نسبت به این حوزه کم تر شود و افراد به جای مهارت یافتن دنبال کسب مدرک فنی باشند این در حالی است که اگر یک فرد به درجه عالی از مهارت در یک حرفه دست پیدا کند، می تواند از درآمد عالی برخوردار باشد و درآمدش حتی از عالی ترین مقامات دولتی نیز بالاتر خواهد بود.

وی، ظرفیت های نرم افراری موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای را بالا و قابل توجه دانست و گفت: در گذشته استانداردهای آموزشی با حضور سه تن از اساتید حرفه‌ها و رشته‌ها تدوین می‌شد که این تعداد اکنون به ۳۰ تن افزایش یافته که نشان می‌دهد به دنبال ارتقای کیفیت استانداردها در حوزه آموزش‌های مهارتی هستیم.

این مسئول در ادامه از قزوین به عنوان استانی کارآفرین خیز یاد کرد و گفت: این استان توانایی لازم را برای اینکه به عنوان پایلوت اعطای نشان ملی مهارت باشد، دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت پیشبرد این طرح به شکل پایلوت باید به اتاق بازرگانی، صنایع و معادن که نماینده و تریبون بخش تولید و اقتصاد این استان است، قرار بگیرد و سپس به همه کشور تعمیم داده شود.

وی خاطرنشان‌کرد: محصول این کار ارتقای کیفیت تولید و افزایش قدرت رقابت در بازار است که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به دنبال آن می گردند.

هاشمی با بیان اینکه بخش خصوصی باید اجرای آموزش های مهارتی مورد نظر را برعهده بگیرد، تاکید کرد: پیش نویس سند راهبردی مهارت استان قزوین نیز باید از سوی اتاق بازرگانی تهیه و تدوین و با کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای اجرایی شود. 

وی اظهار داشت: در صورت توانایی بخش خصوصی و رساندن سطح توانایی خود برای آموزش، کار آموزش مهارت های سطوح بالاتر نیز به این بخش سپرده خواهد شد چرا که ما به دنبال ارتقای عیار آموزشی بخش خصوصی و افزایش توانمندی های این بخش هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جامعه فنی و حرفه ای مالیات معاون نیروی کار آموزش فنی و حرفه ای تربیت نیروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۳۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده